Coolblue levert ook op maandag | RetailDetail

Coolblue levert ook op maandag

Coolblue levert ook op maandag

De Nederlandse webshopgroep Coolblue gaat als eerste in België ook op maandag zijn pakjes afleveren bij de klant. Daardoor komen bestellingen die in het weekend worden gedaan een dag sneller bij de klant aan.

Zondag besteld, maandag geleverd

Vanaf nu geldt voor bijna elk product op Coolblue de regel: op zondag voor 20u besteld, op maandag je pakje in huis. Enkele grote producten zoals tv's worden niet echter op maandag geleverd. Ook abonnementen die via Coolblue worden aangevraagd, zullen niet op maandag in orde zijn.

 

"Op 28% van alle verkoopdagen - zaterdag én zondag - gaan we nu sneller leveren. Dat levert meer blije klanten op. En een hogere conversie, natuurlijk", zegt Werner Bruyns, manager van Coolblue België. Klanten kunnen hun pakjes ook op maandag gaan afhalen in de twee vestigingen van Coolblue in Wilrijk en Lochristi of bij een afhaalpunt van bpost.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Eigenaar wil af van flink stuk van Action

18/05/2018

De eigenaar van Action, investeringsmaatschappij 3i, wil volgend jaar een deel van de discountketen verkopen. De Britten zouden geïnteresseerden zoeken voor een belang van zo’n 35% van de keten.

Veel minder inbreuken op verbod cashbetalingen

17/05/2018

Vier jaar na de invoering van het verbod om aankopen van meer dan 3.000 euro nog cash te betalen, is het aantal inbreuken fors gedaald. Werden in 2014 nog 435 handelaars betrapt, dan waren dat er in 2016 nog maar 61.

Colruyt Group lanceert betaalfunctie voor Xtra-kaart

16/05/2018

Vanaf 22 mei zullen klanten in de winkels van Colruyt Group kunnen betalen met hun Xtra-klantenkaart. De vertrouwde Colruyt-betaalkaart verdwijnt. Toch wordt de Xtra-kaart geen krediet- of debetkaart.

"Krantenwinkels moeten uitbreiden om te overleven"

15/05/2018

Vier op de tien krantenwinkels zijn verlieslatend. Krantenwinkels moeten diversifiëren en hun assortiment uitbreiden, zegt Luc Ardies van Unizo. De zelfstandigenorganisatie start dan ook een experiment in die zin.

Shoppers aantrekken en omzetten in kopers?

15/05/2018

Het moment van de aankoop is het moment van de waarheid in een almaar complexere 'customer journey'. Retailers en fabrikanten hebben er alle belang bij om dan optimaal aanwezig te zijn. Hoe? Het Trade & Shopper Marketing Congress reikt antwoorden aan.

Hema investeert verder in grote Belgische winkels

11/05/2018

Hema Oostende beleeft een feestelijke heropening: de winkel werd aangepast naar het nieuwe internationale concept dat de retailer ontwikkelde voor steden als Barcelona, Parijs en Londen. Die formule bleek eerder succesvol in Antwerpen en Brussel.