Derde Franse Tom&Co opent deuren in Valenciennes | RetailDetail

Derde Franse Tom&Co opent deuren in Valenciennes

Derde Franse Tom&Co opent deuren in Valenciennes

Het derde filiaal van dierenspeciaalzaak Tom&Co in Frankrijk opent vrijdag zijn deuren in Petite-Forêt nabij Valenciennes. In mei zal ook de eerste Franse franchisewinkel van Tom&Co openen.

Uitbreiding via franchisenemers

De nieuwe winkel zal een oppervlakte hebben van meer dan 600 m² en zal het volledige gamma producten aanbieden dat ook bij andere filialen te vinden is. Valenciennes is de derde Franse vestiging voor Tom&Co, na filialen in Douai en Bruay-la-Buissière.

 

In de nabije toekomst gaat de keten nog verder uitbreiden in Frankrijk: in mei zal de eerste Franse franchisewinkel zijn deuren openen en later in 2014 zullen er nog enkele winkels op dezelfde manier opgestart worden.

 

Tom&Co werd in 1991 opgericht en heeft ondertussen 137 verkooppunten in België en daarnaast ook nog eens 129 filialen in Luxemburg. In België is het de nummer één bij de dierenspeciaalzaken. De keten maakt deel uit van de Delhaize Group.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Speelgoedketen La Grande Récré geeft België op

20/06/2018

De Franse retailer ondervindt zware financiële problemen en wil zich concentreren op de thuismarkt. De Belgische tak legt volgende maandag de boeken neer. Zestien winkels sluiten, 95 jobs gaan verloren.

Naar efficiënte en gelukkige retailmedewerkers

19/06/2018

In België worden de kosten van arbeidsongeschiktheid door burn-out geschat op 7,96 miljard euro. Retailers ontsnappen er niet aan. Ondernemers Fabian Jeanmart en Hendrik Deroo van Clarity Upgrades zien heil in nieuwe managementmodellen.

Google investeert 550 miljoen dollar in JD.com

18/06/2018

Niemand wil de trein missen in de snel groeiende Aziatische markt. Ook Google heeft dat begrepen: de Amerikanen nemen een participatie in JD.com, de grote concurrent van Alibaba.

28 juni: The Future of Shopping-tafelgesprek met Wouter Kolk (Albert Heijn)

15/06/2018

Op 28 juni voert Albert Heijn-CEO Wouter Kolk een exclusief tafelgesprek over de toekomst van het winkelen met Jorg Snoeck en Pauline Neerman, auteurs van het boek 'The Future of Shopping', in boekhandel Scheltema in Amsterdam.

Bol.com rolt herhaalservice Bespaar Continu online uit

15/06/2018

Bol.com lanceert herhaalservice Bespaar Continu op de website. Vergelijkbaar met Amazon Prime, bezorgt de dienst vaste commodity-producten die mensen altijd in huis willen hebben tegen kortingen.

Acht inzichten die we onthouden van het Trade & Shopper Marketing Congress

14/06/2018

Niks dan enthousiaste reacties noteerden we op het Trade & Shopper Marketing Congress van RetailDetail en LD&Co. De grote bereidheid van sprekers en deelnemers om onderling inzichten uit te wisselen was opmerkelijk. Wat we onthielden?