Dreambaby nog meer op eigen benen

Dreambaby nog meer op eigen benen

Dreambaby komt in 2014 op de proppen met een nieuw logo, een eigen huismerk en een nieuwe catalogus. Zo wil de babywinkel van de Colruyt Group "nog meer tegemoet komen aan de noden van de klant".

"Volledig eigen identiteit"

De veranderingen moeten er voor zorgen dat Dreambaby nog meer een eigen merk wordt, los van Dreamland en Colruyt. "Dreambaby staat net zoals de andere winkelformules van Colruyt Group volledig op eigen benen. Door over het hele land nieuwe eigen winkels te openen, spreken ze een bredere doelgroep aan en ze komen los van zusteronderneming DreamLand. Zo krijgt Dreambaby een volledig eigen identiteit", zegt directeur Dirk Berteloot.

 

Het nieuwe logo werd in samenspraak met klanten ontwikkeld en moet een levensboom voorstellen. Het nieuwe huismerk krijgt dan weer de naam Dreambee mee.Tot slot komt Dreambaby ook dit jaar met een nieuwe catalogus, met dit jaar voor de eerste keer een meerlingenbijlage, vol met aangepaste producten voor tweelingen of drielingen.

 

Momenteel zijn er 17 Dreambaby-winkels, maar dat aantal moet de komende jaren sterk uitgebreid worden.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


"Vijfde van alle aankopen wordt gedaan via digitale spraakassistenten”

17/01/2018

Kopen via spraakassistenten zoals Siri of Amazon Alexa wordt heel groot, meent Capgemini. Al 35% van de consumenten zou aan zogeheten ‘conversational commerce’ doen: kopen of bestellen via zo’n digitale spraakassistent.

Britse supermarktketen Iceland geeft plastic de zak

17/01/2018

De Britse diepvriesketen Iceland schrapt als eerste supermarktketen alle plasticverpakkingen van zijn huismerken. Tegen 2023 moeten alle 1400 huismerkproducten verpakt worden in een duurzamer alternatief voor plastic, zoals karton en papier.

Wibra weet weer wat winst is

17/01/2018

Budgetketen Wibra heeft in 2016 opnieuw winst weten te maken, nadat het de voorbije jaren vooral verliezen had moeten slikken. De omzet blijft wel in dalende lijn en voorlopig lijkt het er niet op dat die trend gaat keren.

GS1 Belgilux kondigt grootste productdatabase ter wereld aan

16/01/2018

(publireportage) GS1 Belgium & Luxembourg lanceert GS1 CLOUD, dé grootste productdatabase ter wereld. Hoe komen uw producten erin terecht en wat kunt u ermee doen? Kom op 8 februari naar ons FORUM 2018 in Brussel voor alle details!

Hema gaat Arabisch en opent winkels in Midden-Oosten

15/01/2018

Voor het eerst in zijn geschiedenis waagt Hema zich buiten Europa: het opent dit jaar drie winkels in Dubai. In de komende vijf jaar wil de Nederlandse keten een fors aantal winkels in het Midden-Oosten openen.

Metro Group tevreden met eerste kwartaal

15/01/2018

De Duitse Metro Group is tevreden met de prestaties in het eerste kwartaal. De omzet steeg na wisselkoersen wel met slechts 0,2%, maar op vergelijkbare basis was er een groei van 0,8%.

Back to top