DreamLand gestart met eigen huismerk van speelgoed | RetailDetail

DreamLand gestart met eigen huismerk van speelgoed

DreamLand gestart met eigen huismerk van speelgoed

DreamLand, de speelgoedketen van de Colruyt Group, heeft alle kleine merken speelgoed uit zijn aanbod verenigd onder het huismerk 'DreamLand'. De nieuwe speelgoedlijn bestaat uit vier categorieën en moet klanten helpen om makkelijker hun weg te vinden in het assortiment.

"Overzichtelijker en dus makkelijker"

Naast de bekende A-merken had DreamLand tot voor kort heel veel kleine merken in zijn aanbod. "Het nieuwe DreamLand-speelgoedmerk vervangt al die kleine merken. Het resultaat is een overzichtelijker assortiment waarin klanten makkelijk hun weg vinden", zegt Dirk Berteloot, directeur van DreamLand.  De nieuwe speelgoedlijn bestaat uit vier categorieën: babyspeelgoed, poppen, voertuigen en rollenspellen.

 

Het speelgoed in kwestie draagt geen specifieke merknaam, maar is herkenbaar aan het DreamLand-logo:  "Over de verpakking van het eigen speelgoed is goed nagedacht", klinkt het in Halle. Zo heeft DreamLand voor elke ontwikkelingsfase van een baby een eigen diertje ontwikkeld, dat uitlegt wat het kind op die leeftijd doet. "Deze diertjes komen op alle verpakkingen van babyspeelgoed terug. Zo vinden ouders makkelijk het juiste speeltje voor hun baby", zegt Berteloot.

 

"Relatief nieuw" in de sector

Een huismerk voor speelgoed bij de gespecialiseerde ketens is volgens Berteloot relatief nieuw in de sector. Concurrent Fun heeft bijvoorbeeld geen eigen huismerk en heeft naar eigen zeggen momenteel ook geen plannen in die richting. Voor de eigen producten gebruikt Fun de naam van het importproduct op zich.

 

Met het huismerk volgt de speelgoedketen van de Colruyt Group het voorbeeld van discountbroer Colruyt, die eveneens bezig is al zijn huismerken onder één paraplumerk onder te brengen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Retailhub x Living Tomorrow: Nieuwe innovatieworkshops op maat

17/07/2018

Wat worden de megatrends van morgen en hoe ziet je strategie er best uit? Neem een frisse innovatiestart met de workshops van retailhub en Living Tomorrow: een gezonde mix van plezier, ontspanning en topeducatie op maat van je bedrijf.

Amazon Prime Day zorgt dit jaar voor spektakel en controverse

17/07/2018

Amazon Prime-leden vieren vandaag het jaarlijkse kortingenevenement Prime Day. De controversiële shopfeestdag wordt steeds grootser: Amazon startte het koopfestival met heuse muziekoptredens en ook concurrerende retailers pakken inmiddels met stuntprijzen uit.

Bol.com gaat distributiecentrum verdubbelen

16/07/2018

Minder dan een jaar na de officiële opening barst het distributiecentrum van bol.com in Waalwijk al uit zijn voegen. Begin 2019 beginnen uitbreidingswerken die een verdubbeling van de oppervlakte met zich meebrengen.

Verkoop van pc’s groeit eerste keer in zes jaar

13/07/2018

Voor de eerste keer in zes jaar groeide de verkoop van pc's weer: in het tweede kwartaal van 2018 steeg die met 1,4%. Volgens onderzoekbureaus Gartner en IDC is de omzetstijging voornamelijk te danken aan de groei op zakelijke markten.

Retailhub Inspiration Tour: De ‘customer journey’ wordt heel anders

09/07/2018

Met Retailhub van RetailDetail is Antwerpen een unieke retail-hotspot rijker: professionals beleven er de toekomst van retail in het enige inspiratie-platform van de Benelux met 1250 m² aan innovatieve technologie en megatrends.

Nationale Loterij plant eigen winkelketen

06/07/2018

De Nationale Loterij heeft plannen om een eigen winkelketen te openen en zoekt daarvoor al naar panden in Antwerpen, Gent, Luik en Namen.