DreamLand gestart met eigen huismerk van speelgoed | RetailDetail

DreamLand gestart met eigen huismerk van speelgoed

DreamLand gestart met eigen huismerk van speelgoed

DreamLand, de speelgoedketen van de Colruyt Group, heeft alle kleine merken speelgoed uit zijn aanbod verenigd onder het huismerk 'DreamLand'. De nieuwe speelgoedlijn bestaat uit vier categorieën en moet klanten helpen om makkelijker hun weg te vinden in het assortiment.

"Overzichtelijker en dus makkelijker"

Naast de bekende A-merken had DreamLand tot voor kort heel veel kleine merken in zijn aanbod. "Het nieuwe DreamLand-speelgoedmerk vervangt al die kleine merken. Het resultaat is een overzichtelijker assortiment waarin klanten makkelijk hun weg vinden", zegt Dirk Berteloot, directeur van DreamLand.  De nieuwe speelgoedlijn bestaat uit vier categorieën: babyspeelgoed, poppen, voertuigen en rollenspellen.

 

Het speelgoed in kwestie draagt geen specifieke merknaam, maar is herkenbaar aan het DreamLand-logo:  "Over de verpakking van het eigen speelgoed is goed nagedacht", klinkt het in Halle. Zo heeft DreamLand voor elke ontwikkelingsfase van een baby een eigen diertje ontwikkeld, dat uitlegt wat het kind op die leeftijd doet. "Deze diertjes komen op alle verpakkingen van babyspeelgoed terug. Zo vinden ouders makkelijk het juiste speeltje voor hun baby", zegt Berteloot.

 

"Relatief nieuw" in de sector

Een huismerk voor speelgoed bij de gespecialiseerde ketens is volgens Berteloot relatief nieuw in de sector. Concurrent Fun heeft bijvoorbeeld geen eigen huismerk en heeft naar eigen zeggen momenteel ook geen plannen in die richting. Voor de eigen producten gebruikt Fun de naam van het importproduct op zich.

 

Met het huismerk volgt de speelgoedketen van de Colruyt Group het voorbeeld van discountbroer Colruyt, die eveneens bezig is al zijn huismerken onder één paraplumerk onder te brengen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


“Coolblue doet z’n stinkende best om klanten blij te maken”

23/02/2018

Een retailer die met humor het verschil maakt: het kan. Als je erin slaagt klanten blij te maken, hoef je nauwelijks in reclame te investeren, zegt Matthias De Clercq, manager van Coolblue België. Hij spreekt op het RetailDetail Omnichannel Congress.

150e Belgische Action opent de deuren

23/02/2018

Winkelketen Action opent op 24 februari haar 150e Belgische vestiging, in Nieuwpoort. De eerste Belgische winkel van Action opende in 2005, vorig jaar werden er nog zeventien nieuwe vestigingen neergepoot.

Nieuwe Europese garantierichtlijnen niet overal goed onthaald

23/02/2018

Het Europees Parlement heeft vandaag een voorstel goedgekeurd om de garantieregels voor heel Europa te harmoniseren. Die beslissing wordt door Comeos op applaus onthaald, maar Unizo ziet het dan weer als een gemiste kans.

Handelaars richten eigen netwerk op tegen winkelcriminaliteit

23/02/2018

Comeos, de Belgische federatie voor handel en diensten, heeft in samenwerking met de politie het Commerce Information Network (COMIN) opgericht. Dat moet handelaars helpen georganiseerde winkelcriminaliteit aan te pakken.

Blokker wil in 2019 opnieuw winst maken

23/02/2018

Met de Nederlandse winkelketen Blokker gaat het stilaan de juiste kant op, althans volgens CEO Casper Meijer. Hij verwacht wel dat Blokker dit jaar nog een verlies zal moeten slikken, maar mikt op winst in 2019.

KaDeTe, ’s werelds eerste startup-supermarkt, opent in Berlijn

22/02/2018

In Berlijn opent volgende maand KaDeTe, ’s werelds eerste startupsupermarkt. De fysieke marktplaats geeft startende merken en bedrijven de kans om in contact te komen met consumenten en inkopers.

Back to top