DreamLand gestart met eigen huismerk van speelgoed

DreamLand gestart met eigen huismerk van speelgoed

DreamLand, de speelgoedketen van de Colruyt Group, heeft alle kleine merken speelgoed uit zijn aanbod verenigd onder het huismerk 'DreamLand'. De nieuwe speelgoedlijn bestaat uit vier categorieën en moet klanten helpen om makkelijker hun weg te vinden in het assortiment.

"Overzichtelijker en dus makkelijker"

Naast de bekende A-merken had DreamLand tot voor kort heel veel kleine merken in zijn aanbod. "Het nieuwe DreamLand-speelgoedmerk vervangt al die kleine merken. Het resultaat is een overzichtelijker assortiment waarin klanten makkelijk hun weg vinden", zegt Dirk Berteloot, directeur van DreamLand.  De nieuwe speelgoedlijn bestaat uit vier categorieën: babyspeelgoed, poppen, voertuigen en rollenspellen.

 

Het speelgoed in kwestie draagt geen specifieke merknaam, maar is herkenbaar aan het DreamLand-logo:  "Over de verpakking van het eigen speelgoed is goed nagedacht", klinkt het in Halle. Zo heeft DreamLand voor elke ontwikkelingsfase van een baby een eigen diertje ontwikkeld, dat uitlegt wat het kind op die leeftijd doet. "Deze diertjes komen op alle verpakkingen van babyspeelgoed terug. Zo vinden ouders makkelijk het juiste speeltje voor hun baby", zegt Berteloot.

 

"Relatief nieuw" in de sector

Een huismerk voor speelgoed bij de gespecialiseerde ketens is volgens Berteloot relatief nieuw in de sector. Concurrent Fun heeft bijvoorbeeld geen eigen huismerk en heeft naar eigen zeggen momenteel ook geen plannen in die richting. Voor de eigen producten gebruikt Fun de naam van het importproduct op zich.

 

Met het huismerk volgt de speelgoedketen van de Colruyt Group het voorbeeld van discountbroer Colruyt, die eveneens bezig is al zijn huismerken onder één paraplumerk onder te brengen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Eerste winkels The Mint openen deuren

18/10/2017

De eerste winkels in The Mint, het vernieuwde Muntcentrum in Brussel, hebben de deuren geopend. Iam en Nyx kregen de primeur, morgen en overmorgen zullen nog een aantal merken hun voorbeeld volgen.

RetailDetail Magazine #5 staat online

18/10/2017

Op de cover van de oktobereditie van RetailDetail Magazine prijkt de nieuwe CEO van e5 mode, Alexander Talpe. Verder in dit nummer: een uitgebreid dossier over winkelvastgoed en stadsmobiliteit.

Nederlandse brillenverkoper Eyelove nu ook in België

18/10/2017

Het Nederlandse Eyelove, een prijzenbreker op de brillenmarkt, opent vandaag zijn eerste twee winkels in België. Daarnaast worden er ook al gesprekken gevoerd om snel nog meer vestigingen te openen.

Richemont verwacht forse winststijging voor eerste halfjaar

17/10/2017

Het Zwitserse luxebedrijf Richemont, eigenaar van onder andere horlogemerk Cartier, verwacht dat de winst voor de eerste helft van het boekjaar met maar liefst 80% de hoogte in gaat. De omzet gaat met meer dan 10% vooruit.

“Klantenkaarten leveren amper iets op”

17/10/2017

Klantenkaarten leveren trouwe klanten amper iets op: dat is de conclusie die Het Belang van Limburg trekt na een onderzoek bij twintig grote ketens. Die ketens zeggen dan weer dat de krant te weinig rekening houdt met persoonlijke promoties.

Safe.Shop is nieuw wereldwijd e-commercekeurmerk

16/10/2017

Met Safe.Shop is het eerste wereldwijde keurmerk voor de e-commercesector gelanceerd. Momenteel zijn er nog maar twaalf landen aangesloten, maar dat aantal moet in de toekomst flink uitgebreid worden.

Back to top