Eerste "reborn"-poppenwinkel geopend in ons land

Eerste "reborn"-poppenwinkel geopend in ons land

Met de opening van een allereerste "reborn"-winkel in La Louvière is de Amerikaanse trend van "superrealistische babypoppen" nu ook overgewaaid naar ons land.

"L'atelier des tis loups"

Initiatiefneemster Béatrice Van Landeghem van L'Atelier des tis loups (Het atelier van de kleine hummeltjes) maakt al vier jaar lang, met veel geduld en vakmanschap, poppen die zo levensecht lijken dat zelfs moeders er voor vallen. Want, jawel, "reborn"-poppen zijn geen kinderspeelgoed, maar vinden vooral aftrek bij volwassen vrouwen. Elke pop kost dan ook al gauw 150 tot 300 euro.

 

"Reborn"-poppen zijn intussen uitgegroeid tot een echte trend in de Verenigde Staten en in Duitsland. En ook bij ons is er een markt voor, denkt Béatrice Van Landeghem: de voorbije vier jaar maakte en verkocht ze al een tweehonderdtal unieke poppen.

 

Sinds de opening van de winkel loopt het dan ook storm. In die mate zelfs dat Béatrice Van Landghem op haar weblog schrijft: "Dag allemaal. Het wordt moeilijk om alle nieuwe baby's op mijn blogkanaal te posten, want sinds de opening zijn de baby's al geadopteerd nog voor ze goed en wel gefotografeerd of zelfs maar afgewerkt zijn."

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Laatste kans voor vroegboekkorting Shoptalk Europe

21/09/2017

(publireportage) Shoptalk Europe, de beurs voor retailinnovatie, toont van 8 tot 11 oktober 2017 in Kopenhagen via trends, technologieën en businessmodellen hoe consumenten ontdekken, winkelen en kopen in deze tijd van digitale disruptie.

Costco Wholesale ontvouwt ambitieuze Franse plannen

21/09/2017

Drie maanden na de succesvolle opening van zijn eerste Franse vestiging kondigt de Amerikaanse ‘member only’-supermarktketen Costco Wholefoods al een tweede verkooppunt aan. Costco wil op termijn naar minstens een achttal vestigingen bij onze zuiderburen.

Telenet en SBS brengen ‘tv-reclame op maat’

21/09/2017

Operator Telenet en tv-bedrijf SBS Belgium hebben hun testfase rond ‘gepersonaliseerde tv-reclame’ afgerond en gaan het systeem nu uitrollen. Het gaat om een heuse primeur in Europa.

Toys ‘R’ Us dicht bij faillissement

18/09/2017

Volgens de Amerikaanse zakenkrant The Wall Street Journal staat de Amerikaanse speelgoedketen Toys ‘R’ Us dicht bij een faillissement. Dat is het gevolg van de toename van online verkoop van speelgoed en van strengere eisen die de leveranciers stellen.

Kortingsactie Shoptalk Europe nadert einde

14/09/2017

(publireportage) Shoptalk Europe, de beurs voor retailinnovatie, toont van 8 tot 11 oktober 2017 in Kopenhagen via trends, technologieën en businessmodellen hoe consumenten ontdekken, winkelen en kopen in deze tijd van digitale disruptie.

Genomineerden Mercuriusprijs bekend

14/09/2017

Op 25 oktober reikt Comeos de Mercuriusprijs uit, waarbij de organisatie het beste winkelconcept van het jaar beloont. De elf genomineerden zijn nu al bekend gemaakt.

Back to top