Eerste ronde Folder van het Jaar-verkiezing afgesloten

Eerste ronde Folder van het Jaar-verkiezing afgesloten

De eerste stemronde van de wedstrijd Folder van het Jaar 2013 zit erop, en tienduizenden consumenten brachten er hun stem voor uit. Dat maakt niet alleen RetailDetail als inrichters trots, maar geeft ook een enorme waardering weer voor de negen winnaars die doorgaan naar de tweede ronde.

Negen folders naar tweede ronde

Na een spannende nek-aan-nekrace, waarbij toch een aantal grote namen in de laatste meters net de duimen moesten leggen, houden we drie winnaars per categorie over:
* Food: Colruyt, Delhaize, Lidl
* Non-food: Kruidvat, Decathlon, Makro
* Home & Garden: Brico, Gamma, Hubo

 

Vooraleer op de RetailDetail Night 28 november wordt bekendgemaakt wie de eindwinnaar is, wordt aan het publiek gevraagd de folders op verschillende aspecten te beoordelen. De folder met het hoogste totaalcijfer binnen zijn categorie is de categoriewinnaar, die folder met het hoogste totaal over de categorieën heen is de eindwinnaar en mag zich een heel jaar de "Beste Folder van het jaar" 2013 noemen.

 

Ook professionele jury spreekt zich uit

Naast de hoofdprijs valt er op de RetailDetail Night echter nog een prijs te winnen voor één van de negen: ook een vakjury gaat de folders beoordelen op verschillende parameters als lay-out, opmaak en kwaliteit van het drukwerk. De winnaar van deze evaluatie mag de prijs van de vakjury in ontvangst nemen.

 

Naast de eer om voor beide prijzen in aanmerking te komen, zijn de negen winnaars van de eerste ronde zo al verzekerd van nog een prijs: ze krijgen een onschatbaar inzicht in hoe consumenten én professionals hun folders bekijken, aan de hand van allerlei criteria.

 

Wilt u erbij zijn op de feestelijke uitreiking van de eerste award voor 'Folder van het Jaar'? Schrijf u dan NU in voor de RetailDetail Night op 28 november. Wees er snel bij, want de kaarten zijn al voor de helft uitverkocht. Vorig jaar moesten de inschrijvingen een week vroeger worden afgesloten, dit jaar wellicht nog vroeger.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Dit zijn de populairste webshops in België

18/01/2018

Nieuwe cijfers brengen de favoriete webwinkels in kaart van de Belgische internetgebruikers in 2017. Amazon domineert, maar naast de grote internationale spelers zijn ook de tweedehandssites opvallend populair.  

LensGroup neemt twee Duitse webwinkels over

18/01/2018

Het Belgische LensGroup, moederbedrijf van online lenzenverkoper LensOnline, heeft twee Duitse webwinkels overgenomen. Het betreedt zo voor de eerste keer de Duitse markt, het vijfde Europese land voor de groep.

Wint jouw bedrijf de bpost Omnichannel Award 2018?

18/01/2018

Welke retailer volgt in 2018 Juttu op als winnaar van de bpost Omnichannel Award? Kandidaten kunnen zich nu aanmelden. De award wordt uitgereikt tijdens het Omnichannel Congress op 1 maart.

"Vijfde van alle aankopen wordt gedaan via digitale spraakassistenten”

17/01/2018

Kopen via spraakassistenten zoals Siri of Amazon Alexa wordt heel groot, meent Capgemini. Al 35% van de consumenten zou aan zogeheten ‘conversational commerce’ doen: kopen of bestellen via zo’n digitale spraakassistent.

Britse supermarktketen Iceland geeft plastic de zak

17/01/2018

De Britse diepvriesketen Iceland schrapt als eerste supermarktketen alle plasticverpakkingen van zijn huismerken. Tegen 2023 moeten alle 1400 huismerkproducten verpakt worden in een duurzamer alternatief voor plastic, zoals karton en papier.

Wibra weet weer wat winst is

17/01/2018

Budgetketen Wibra heeft in 2016 opnieuw winst weten te maken, nadat het de voorbije jaren vooral verliezen had moeten slikken. De omzet blijft wel in dalende lijn en voorlopig lijkt het er niet op dat die trend gaat keren.

Back to top