Eerste ronde Folder van het Jaar-verkiezing afgesloten | RetailDetail

Eerste ronde Folder van het Jaar-verkiezing afgesloten

Eerste ronde Folder van het Jaar-verkiezing afgesloten

De eerste stemronde van de wedstrijd Folder van het Jaar 2013 zit erop, en tienduizenden consumenten brachten er hun stem voor uit. Dat maakt niet alleen RetailDetail als inrichters trots, maar geeft ook een enorme waardering weer voor de negen winnaars die doorgaan naar de tweede ronde.

Negen folders naar tweede ronde

Na een spannende nek-aan-nekrace, waarbij toch een aantal grote namen in de laatste meters net de duimen moesten leggen, houden we drie winnaars per categorie over:
* Food: Colruyt, Delhaize, Lidl
* Non-food: Kruidvat, Decathlon, Makro
* Home & Garden: Brico, Gamma, Hubo

 

Vooraleer op de RetailDetail Night 28 november wordt bekendgemaakt wie de eindwinnaar is, wordt aan het publiek gevraagd de folders op verschillende aspecten te beoordelen. De folder met het hoogste totaalcijfer binnen zijn categorie is de categoriewinnaar, die folder met het hoogste totaal over de categorieën heen is de eindwinnaar en mag zich een heel jaar de "Beste Folder van het jaar" 2013 noemen.

 

Ook professionele jury spreekt zich uit

Naast de hoofdprijs valt er op de RetailDetail Night echter nog een prijs te winnen voor één van de negen: ook een vakjury gaat de folders beoordelen op verschillende parameters als lay-out, opmaak en kwaliteit van het drukwerk. De winnaar van deze evaluatie mag de prijs van de vakjury in ontvangst nemen.

 

Naast de eer om voor beide prijzen in aanmerking te komen, zijn de negen winnaars van de eerste ronde zo al verzekerd van nog een prijs: ze krijgen een onschatbaar inzicht in hoe consumenten én professionals hun folders bekijken, aan de hand van allerlei criteria.

 

Wilt u erbij zijn op de feestelijke uitreiking van de eerste award voor 'Folder van het Jaar'? Schrijf u dan NU in voor de RetailDetail Night op 28 november. Wees er snel bij, want de kaarten zijn al voor de helft uitverkocht. Vorig jaar moesten de inschrijvingen een week vroeger worden afgesloten, dit jaar wellicht nog vroeger.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Omzetten – maar ook prijzen – stijgen weer voor fysieke winkels

25/05/2018

Er ligt weer groei in het verschiet voor de winkels: GfK voorspelt dat de fysieke winkels in Europa 2,1 procent meer omzet zullen draaien in 2018. Het afgelopen jaar groeide hun omzet al met 1,8 procent.

Ex-Delhaizebaas Denis Knoops hoofdaandeelhouder 1PopUpStore

24/05/2018

Er is nog leven na Delhaize. Denis Knoops, die vorig jaar als CEO de baan moest ruimen bij Delhaize België, is hoofdaandeelhouder geworden van 1PopUpStore, het bedrijf achter Chronostock, de specialist in het openen van tijdelijke winkels.

Retailsector eist maatregelen tegen territoriale leveringsbeperkingen

23/05/2018

Grote leveranciers misbruiken hun dominante positie om retailers te dwingen zich enkel te bevoorraden in het land waar ze actief zijn, blijkt uit een nieuwe Benelux-studie. Zo houden ze internationale prijsverschillen in stand.

Decathlon opent dertigste winkel in Nijvel

23/05/2018

Decathlon opent zijn dertigste Belgische vestiging in het winkelcentrum Shopping Nivelles in Nijvel. In september opent de winkel de deuren, maar in afwachting daarvan is er een tijdelijke digitale Connect-shop voor online bestellingen.

“Data geven de controle terug aan trade marketeers”

23/05/2018

Voor merkfabrikanten is het een hele klus om assortimenten, prijzen en promoties in hun categorie te monitoren bij offline en online retailers. De Belgische startup Daltix verzamelt deze vitale informatie automatisch in overzichtelijke dashboards.

Shop for Geek ziet potentieel voor 25 winkels

22/05/2018

Na recente openingen in Aalst en Namen staat de teller al op dertien winkels voor Shop for Geek, de winkelformule voor gadgets en merchandisingartikelen. Dat moeten er snel een 25-tal worden. De retailer pakt nu ook de Franse markt aan.