Eerste ronde Folder van het Jaar-verkiezing afgesloten

Eerste ronde Folder van het Jaar-verkiezing afgesloten

De eerste stemronde van de wedstrijd Folder van het Jaar 2013 zit erop, en tienduizenden consumenten brachten er hun stem voor uit. Dat maakt niet alleen RetailDetail als inrichters trots, maar geeft ook een enorme waardering weer voor de negen winnaars die doorgaan naar de tweede ronde.

Negen folders naar tweede ronde

Na een spannende nek-aan-nekrace, waarbij toch een aantal grote namen in de laatste meters net de duimen moesten leggen, houden we drie winnaars per categorie over:
* Food: Colruyt, Delhaize, Lidl
* Non-food: Kruidvat, Decathlon, Makro
* Home & Garden: Brico, Gamma, Hubo

 

Vooraleer op de RetailDetail Night 28 november wordt bekendgemaakt wie de eindwinnaar is, wordt aan het publiek gevraagd de folders op verschillende aspecten te beoordelen. De folder met het hoogste totaalcijfer binnen zijn categorie is de categoriewinnaar, die folder met het hoogste totaal over de categorieën heen is de eindwinnaar en mag zich een heel jaar de "Beste Folder van het jaar" 2013 noemen.

 

Ook professionele jury spreekt zich uit

Naast de hoofdprijs valt er op de RetailDetail Night echter nog een prijs te winnen voor één van de negen: ook een vakjury gaat de folders beoordelen op verschillende parameters als lay-out, opmaak en kwaliteit van het drukwerk. De winnaar van deze evaluatie mag de prijs van de vakjury in ontvangst nemen.

 

Naast de eer om voor beide prijzen in aanmerking te komen, zijn de negen winnaars van de eerste ronde zo al verzekerd van nog een prijs: ze krijgen een onschatbaar inzicht in hoe consumenten én professionals hun folders bekijken, aan de hand van allerlei criteria.

 

Wilt u erbij zijn op de feestelijke uitreiking van de eerste award voor 'Folder van het Jaar'? Schrijf u dan NU in voor de RetailDetail Night op 28 november. Wees er snel bij, want de kaarten zijn al voor de helft uitverkocht. Vorig jaar moesten de inschrijvingen een week vroeger worden afgesloten, dit jaar wellicht nog vroeger.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Shoptalk kondigt nieuw mondiaal evenement aan

26/09/2017

In 2018 slaan Shoptalk Europe en Shoptalk U.S. de handen in elkaar voor het eerste mondiale event over retail- en e-commerce-innovatie. Eerst gaat op 8-11 oktober wel nog Shoptalk Europe door in Kopenhagen.

“Growth marketing is gewoon slimme marketing”

26/09/2017

(publireportage) Recycleert uw bedrijf ook het marketingplan van vorig jaar? Dan wordt het tijd om kennis te maken met ‘growth marketing’, op basis van data en slimme technologie, zegt Tom De Moor van Trigger.

Stakingen bij SportsDirect na aankondiging sluiting winkels

25/09/2017

Dit weekend zijn er bij 21 vestigingen van sportketen SportsDirect stakingen geweest. Die zijn het gevolg van de moeilijke onderhandelingen rond de sluiting van enkele winkels in België. Eerder was er ook al protest bij de Belgische hoofdzetel.

United Brands op rand van faillissement

25/09/2017

Sportketen United Brands zit in slechte papieren en heeft van de rechtbank van koophandel in Mechelen bescherming tegen haar schuldeisers gekregen. De keten heeft momenteel nog acht vestigingen in België.

Categoriewinnaars ‘Qrf Retailer of the Year 2017-2018’ bekend

22/09/2017

Gisteren maakte Qrf City Retail de veertig winnaars bekend van de Beste Winkelketen van België voor 2017-18. Klanten vinden betrouwbaarheid het allerbelangrijkst bij webshops, klantvriendelijkheid kan het verschil maken in fysieke winkels.

A.S. Adventure en Juttu samen in Brusselse flagshipstore

22/09/2017

A.S. Adventure en zusterketen Juttu gaan in maart van volgend jaar een gezamenlijke winkel openen in Brussel. Ze nemen daarbij het voormalige pand van Marks & Spencer aan de Guldenvlieslaan over.

Back to top