Feestelijke heropening Antwerpse Nationalestraat nu zaterdag | RetailDetail

Feestelijke heropening Antwerpse Nationalestraat nu zaterdag

Feestelijke heropening Antwerpse Nationalestraat nu zaterdag
Na een jaar van enorme werkzaamheden kunnen de handelaars van de Antwerpse Nationalestraat eindelijk weer opgelucht adem halen. Nu zaterdag houden ze een groot openingsfeest om het einde van de "miserie" te vieren. Ook de handelaars uit de omliggende straten doen mee.

"Niet meer achterom kijken"

Een dik jaar geleden startte de zo goed als volledige heraanleg van de Nationalestraat. De winkelstraat in het hart van modestad Antwerpen kreeg een fraai wegdek, nieuwe gasleidingen, andere tramsporen en een gescheiden riolering voor afval- en regenwater. De trottoirs werden breder, er kwamen meer bomen en op de aanpalende pleinen is plaats voorzien voor eiland- en gevelterrassen.

 

Toch was het voorbije jaar een en al kommer en kwel voor de handelaars. Alleen al het feit dat de winkelstraat zo lang enkel te voet bereikbaar was (mits wat goede wil en doorzettingsvermogen...) zorgde ervoor dat veel handelaars in de buurt hun omzet flink zagen dalen. Dat de rijbaan bovnedien niet in december, zoals gepland, maar pas eind april volledig open ging, werkte alleen maar extra op het gemoed.

 

In een evaluatierapport was Unizo kritisch over het verloop van de werken. "Maar dit is bedoeld voor toekomstige projecten", beklemtoont Nico Volckeryck, voorzitter van Unizo Antwerpen-Stad, "we moeten nu niet meer achterom kijken".

Feestprogramma

Kersvers Antwerps districtsvoorzitter Zuhal Demir zit op dezelfde golflengte: "We beseffen dat er een en ander is misgelopen, maar vanaf nu moeten alle neuzen weer in dezelfde richting. De negatieve commentaren gaan geen bezoekers naar de Nationalestraat halen."

 

Een feestprogramma moet dat daarentegen wel doen: nu zaterdag wordt de Nationalestraat autovrij gemaakt voor een groot openingsfeest met uitlopers tot in de omringende straten als de Kammenstraat, de IJzerenwaag en de Drukkerijstraat.

 

De handelaars trakteren op hapjes en drankjes, winkels als Fish & Chips, Morrison en Renaissance pakken uit met kortingen en op straat zullen er de hele dag livemuziek, straattheater en dj-sets zijn. Uiteraard staan er ook modeshows op het programa en ook het ModeMuseum organiseert mee activiteiten.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Erotiekketen Christine le Duc wil weer verleiden

14/08/2018

De keten van eroticashops Christine le Duc wil in Nederlandse handen een nieuwe verleidingspoging wagen. Gered uit het failliete concern Beate Uhse, zet de retailer haar zinnen op de Belgische en Nederlandse markt.

Amazon mag levering volgende dag niet garanderen

13/08/2018

De Britse reclamewaakhond heeft het niet voor Amazons belofte om bestellingen van Prime-leden de volgende dag te zullen leveren. Tijdens de feestdagen vorig jaar waren er vertragingen, dus moet Amazon de garantie schrappen.

RetailDetail Day 2018: geobsedeerd door de klant

13/08/2018

Meer dan ooit staat de klant hoog op de agenda van retailers en merken. Maar is dat niet altijd zo geweest? De RetailDetail Day kijkt voorbij de hype en peilt naar de essentie van klantgericht ondernemen in het digitale tijdperk.

Hoe koopt de consument van morgen?

09/08/2018

Wist je dat winkelen en kopen twee verschillende activiteiten zijn geworden? De weg die de klant van de toekomst aflegt, ziet er helemaal anders uit. Beleef hem zelf in een Inspiration Tour van retailhub en dompel je onder in 1.250 m² innovatie. 

Decathlon neemt Zwitserse sportketen Athleticum over

09/08/2018

Decathlon neemt de Zwitserse sportketen Athleticum over. Verkoper Maus Frères krijgt een minderheidsbelang in Decathlon Zwitserland, een overnamebedrag is niet meegedeeld.

Prima halfjaar voor Rakuten

09/08/2018

De Japanse e-commercereus Rakuten, ’s werelds nummer 5 gemeten naar handelsvolume, zag zowel zijn omzet als zijn winst de voorbije zes maanden flink toenemen. Intussen gaat de groep zijn interne structuur grondig reorganiseren om sneller te kunnen inspelen op de almaar sneller wijzigende marktomstandigheden.