Frank De Moor stapt op bij Macintosh Retail Group

Frank De Moor stapt op bij Macintosh Retail Group

Frank De Moor, sinds 11 jaar CEO van Macintosh Retail Group, heeft aangekondigd te willen stoppen als topman van het bedrijf. De Moor was ruim 20 jaar actief in het retailconcern achter onder meer de formules Kwantum, Steve Madden en Scapino.

Met ingang van 1 augustus

In overeenstemming met de raad van commissarissen van Macintosh Retail Group legt Frank De Moor op 1 augustus zijn taken neer, naar eigen zeggen om zijn carrière elders voort te zetten. De periode waarin hij nog actief blijft, moet de groep toelaten de lopende herfinancieringsonderhandelingen af te ronden en ook de tijd geven om een opvolger te vinden.

 

Macintosh Retail Group bevindt zich al een tijd in zwaar weer, met bedrijfsresultaten die sterk te lijden hebben onder de opkomst van het internet, de crisis en de toenemende internationale concurrentie. De retailgroep had daar al op gereageerd door zich steeds meer te focussen op het modesegment, terwijl het ook de ambitie van Frank De Moor was om Macintosh tot een crosschannelspeler te ontwikkelen.


“Nieuwe fase in de ontwikkeling van Macintosh”

Over zijn vertrek zegt De Moor dan ook zelf dat het nu de geschikte tijd is om plaats te ruimen voor een nieuwe CEO, die “richting moet gaan geven aan de nieuwe fase in de ontwikkeling van Macintosh”.

 

“In de voorbije jaren heeft Macintosh zich aangepast aan veranderd consumentengedrag in uitdagende markten. Door een klant-gecentreerde aanpak aan te nemen, hebben mijn collega’s en ik van Macintosh een crosschannelretailer weten te maken binnen Fashion en Living. Macintosh is nu goed gepositioneerd om te kunnen gaan genieten van de betere tijden die er voor de consumenten aankomen.”

 

De opstappende topman ontvangt geen vertrekvergoeding, maar de raad van commissarissen zal hem wel een deel van zijn variabele beloning over 2014 uitkeren. Verder beschikt Frank De Moor nog over 275.000 opties op aandelen van Macintosh.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Unilever reorganiseert Field Sales-team in België

22/01/2018

Unilever Belgium reorganiseert haar Retail Field Sales-team, de winkelvertegenwoordigers van de FMCG-producent. Er gaan daarbij elf banen verloren, bevestigt het bedrijf aan de RetailDetail-redactie.

Zes Limburgse gemeenten willen handelskern versterken

22/01/2018

De Limburgse gemeenten Beringen, Bilzen, Leopoldsburg, Lommel, Maaseik en Tongeren lanceren een nieuw plan dat de handelskern in die gemeenten moet versterken Lokale handelaars zullen zelf kunnen meedenken rond de nieuwe strategie.

Dit zijn de populairste webshops in België

18/01/2018

Nieuwe cijfers brengen de favoriete webwinkels in kaart van de Belgische internetgebruikers in 2017. Amazon domineert, maar naast de grote internationale spelers zijn ook de tweedehandssites opvallend populair.  

LensGroup neemt twee Duitse webwinkels over

18/01/2018

Het Belgische LensGroup, moederbedrijf van online lenzenverkoper LensOnline, heeft twee Duitse webwinkels overgenomen. Het betreedt zo voor de eerste keer de Duitse markt, het vijfde Europese land voor de groep.

Wint jouw bedrijf de bpost Omnichannel Award 2018?

18/01/2018

Welke retailer volgt in 2018 Juttu op als winnaar van de bpost Omnichannel Award? Kandidaten kunnen zich nu aanmelden. De award wordt uitgereikt tijdens het Omnichannel Congress op 1 maart.

"Vijfde van alle aankopen wordt gedaan via digitale spraakassistenten”

17/01/2018

Kopen via spraakassistenten zoals Siri of Amazon Alexa wordt heel groot, meent Capgemini. Al 35% van de consumenten zou aan zogeheten ‘conversational commerce’ doen: kopen of bestellen via zo’n digitale spraakassistent.

Back to top