Frank De Moor stapt op bij Macintosh Retail Group

Frank De Moor stapt op bij Macintosh Retail Group

Frank De Moor, sinds 11 jaar CEO van Macintosh Retail Group, heeft aangekondigd te willen stoppen als topman van het bedrijf. De Moor was ruim 20 jaar actief in het retailconcern achter onder meer de formules Kwantum, Steve Madden en Scapino.

Met ingang van 1 augustus

In overeenstemming met de raad van commissarissen van Macintosh Retail Group legt Frank De Moor op 1 augustus zijn taken neer, naar eigen zeggen om zijn carrière elders voort te zetten. De periode waarin hij nog actief blijft, moet de groep toelaten de lopende herfinancieringsonderhandelingen af te ronden en ook de tijd geven om een opvolger te vinden.

 

Macintosh Retail Group bevindt zich al een tijd in zwaar weer, met bedrijfsresultaten die sterk te lijden hebben onder de opkomst van het internet, de crisis en de toenemende internationale concurrentie. De retailgroep had daar al op gereageerd door zich steeds meer te focussen op het modesegment, terwijl het ook de ambitie van Frank De Moor was om Macintosh tot een crosschannelspeler te ontwikkelen.


“Nieuwe fase in de ontwikkeling van Macintosh”

Over zijn vertrek zegt De Moor dan ook zelf dat het nu de geschikte tijd is om plaats te ruimen voor een nieuwe CEO, die “richting moet gaan geven aan de nieuwe fase in de ontwikkeling van Macintosh”.

 

“In de voorbije jaren heeft Macintosh zich aangepast aan veranderd consumentengedrag in uitdagende markten. Door een klant-gecentreerde aanpak aan te nemen, hebben mijn collega’s en ik van Macintosh een crosschannelretailer weten te maken binnen Fashion en Living. Macintosh is nu goed gepositioneerd om te kunnen gaan genieten van de betere tijden die er voor de consumenten aankomen.”

 

De opstappende topman ontvangt geen vertrekvergoeding, maar de raad van commissarissen zal hem wel een deel van zijn variabele beloning over 2014 uitkeren. Verder beschikt Frank De Moor nog over 275.000 opties op aandelen van Macintosh.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Toys ‘R’ Us dicht bij faillissement

18/09/2017

Volgens de Amerikaanse zakenkrant The Wall Street Journal staat de Amerikaanse speelgoedketen Toys ‘R’ Us dicht bij een faillissement. Dat is het gevolg van de toename van online verkoop van speelgoed en van strengere eisen die de leveranciers stellen.

Kortingsactie Shoptalk Europe nadert einde

14/09/2017

(publireportage) Shoptalk Europe, de beurs voor retailinnovatie, toont van 8 tot 11 oktober 2017 in Kopenhagen via trends, technologieën en businessmodellen hoe consumenten ontdekken, winkelen en kopen in deze tijd van digitale disruptie.

Genomineerden Mercuriusprijs bekend

14/09/2017

Op 25 oktober reikt Comeos de Mercuriusprijs uit, waarbij de organisatie het beste winkelconcept van het jaar beloont. De elf genomineerden zijn nu al bekend gemaakt.

"EU moet grenzen e-commerce beter vastleggen"

13/09/2017

Volgens Nederlands europarlementariër Marietje Schaak moet de Europese Commissie een beter kader creëren voor digitale handel in en met de Europese lidstaten. Anders gaan grote internetbedrijven de standaarden zelf bepalen, vreest ze.

Europa wil betere omkadering franchisenemers

13/09/2017

Het Europees Parlement heeft gisteren het rapport ‘Over de werking van franchising in de detailhandel’ aangenomen. Daarin staan een aantal punten die de positie van de franchisenemer moeten versterken.

Google dan toch in beroep tegen Europese boete

12/09/2017

Ondanks eerdere meldingen dat Google de nodige aanpassingen ging doen aan Google Shopping om in orde te zijn met de Europese wetgeving, heeft het internetbedrijf nu toch besloten om in beroep te gaan tegen de monsterboete.

Back to top