Frank De Moor stapt op bij Macintosh Retail Group | RetailDetail

Frank De Moor stapt op bij Macintosh Retail Group

Frank De Moor stapt op bij Macintosh Retail Group

Frank De Moor, sinds 11 jaar CEO van Macintosh Retail Group, heeft aangekondigd te willen stoppen als topman van het bedrijf. De Moor was ruim 20 jaar actief in het retailconcern achter onder meer de formules Kwantum, Steve Madden en Scapino.

Met ingang van 1 augustus

In overeenstemming met de raad van commissarissen van Macintosh Retail Group legt Frank De Moor op 1 augustus zijn taken neer, naar eigen zeggen om zijn carrière elders voort te zetten. De periode waarin hij nog actief blijft, moet de groep toelaten de lopende herfinancieringsonderhandelingen af te ronden en ook de tijd geven om een opvolger te vinden.

 

Macintosh Retail Group bevindt zich al een tijd in zwaar weer, met bedrijfsresultaten die sterk te lijden hebben onder de opkomst van het internet, de crisis en de toenemende internationale concurrentie. De retailgroep had daar al op gereageerd door zich steeds meer te focussen op het modesegment, terwijl het ook de ambitie van Frank De Moor was om Macintosh tot een crosschannelspeler te ontwikkelen.


“Nieuwe fase in de ontwikkeling van Macintosh”

Over zijn vertrek zegt De Moor dan ook zelf dat het nu de geschikte tijd is om plaats te ruimen voor een nieuwe CEO, die “richting moet gaan geven aan de nieuwe fase in de ontwikkeling van Macintosh”.

 

“In de voorbije jaren heeft Macintosh zich aangepast aan veranderd consumentengedrag in uitdagende markten. Door een klant-gecentreerde aanpak aan te nemen, hebben mijn collega’s en ik van Macintosh een crosschannelretailer weten te maken binnen Fashion en Living. Macintosh is nu goed gepositioneerd om te kunnen gaan genieten van de betere tijden die er voor de consumenten aankomen.”

 

De opstappende topman ontvangt geen vertrekvergoeding, maar de raad van commissarissen zal hem wel een deel van zijn variabele beloning over 2014 uitkeren. Verder beschikt Frank De Moor nog over 275.000 opties op aandelen van Macintosh.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Erotiekketen Christine le Duc wil weer verleiden

14/08/2018

De keten van eroticashops Christine le Duc wil in Nederlandse handen een nieuwe verleidingspoging wagen. Gered uit het failliete concern Beate Uhse, zet de retailer haar zinnen op de Belgische en Nederlandse markt.

Amazon mag levering volgende dag niet garanderen

13/08/2018

De Britse reclamewaakhond heeft het niet voor Amazons belofte om bestellingen van Prime-leden de volgende dag te zullen leveren. Tijdens de feestdagen vorig jaar waren er vertragingen, dus moet Amazon de garantie schrappen.

RetailDetail Day 2018: geobsedeerd door de klant

13/08/2018

Meer dan ooit staat de klant hoog op de agenda van retailers en merken. Maar is dat niet altijd zo geweest? De RetailDetail Day kijkt voorbij de hype en peilt naar de essentie van klantgericht ondernemen in het digitale tijdperk.

Hoe koopt de consument van morgen?

09/08/2018

Wist je dat winkelen en kopen twee verschillende activiteiten zijn geworden? De weg die de klant van de toekomst aflegt, ziet er helemaal anders uit. Beleef hem zelf in een Inspiration Tour van retailhub en dompel je onder in 1.250 m² innovatie. 

Decathlon neemt Zwitserse sportketen Athleticum over

09/08/2018

Decathlon neemt de Zwitserse sportketen Athleticum over. Verkoper Maus Frères krijgt een minderheidsbelang in Decathlon Zwitserland, een overnamebedrag is niet meegedeeld.

Prima halfjaar voor Rakuten

09/08/2018

De Japanse e-commercereus Rakuten, ’s werelds nummer 5 gemeten naar handelsvolume, zag zowel zijn omzet als zijn winst de voorbije zes maanden flink toenemen. Intussen gaat de groep zijn interne structuur grondig reorganiseren om sneller te kunnen inspelen op de almaar sneller wijzigende marktomstandigheden.