Fun opent nieuwe winkel in Sint-Pieters-Leeuw | RetailDetail

Fun opent nieuwe winkel in Sint-Pieters-Leeuw

Fun opent nieuwe winkel in Sint-Pieters-Leeuw

Net vóór de Sint – met of zonder Pieten – ons land aandoet, opent Fun een nieuwe winkel in Sint-Pieters-Leeuw. Het is voor de vrijetijdsketen meteen de 32ste in ons land.

Belangrijkste periode van het jaar

Heisa of niet, de sintperiode is en blijft voor Fun de belangrijkste van het jaar en dus komt de opening van de nieuwe vestiging op het ideale moment. De nieuwe winkel opent nu vrijdag de deuren in Shoppingcenter Pajot, dat in maart van dit jaar heropende aan de Bergensesteenweg in Sint-Pieters-Leeuw.

 

Ondanks de intrede van Coolblue op de speelgoedmarkt is manager Hans Smolders overtuigd van de kansen van zijn nieuwe fysieke winkel: "Consumenten willen hun geliefkoosde shops dicht bij elkaar in de buurt, want ondanks de enorme opgang van de e-commerce blijven consumenten ook heel graag naar fysieke winkels gaan."

 

En-en-verhaal

Fun spreidt sinds een tweetal jaar zijn investeringen over zowel de fysieke winkels als de webshop. De onlineverkopen zijn het afgelopen jaar met meer dan 50% gestegen, mede dankzij de verdere uitbouw van het online beschikbare assortiment.

 

"Maar internationale studies wijzen erop dat de fysieke winkel de meest favoriete aankoopplek blijft, ongeacht de leeftijd en het inkomen van de consumenten", zegt Hans Smolders. "Het is trouwens daarom dat internetspelers zoals Coolblue ook fysieke winkels openen. Bij Fun volgen we ook dit tweesporenbeleid: ook in de nieuwe winkel in Sint-Pieters-Leeuw zullen consumenten dus hun online bestellingen kunnen komen ophalen."

 

Fun, opgericht door de familie Coeman, groeide via een snelle expansie en een partnerschap met de beursgenoteerde investeringsgroep Mitiska uit tot één van de grootste winkelketens in de markt van de vrijetijdsbesteding. Fun heeft 32 winkels met een gemiddelde oppervlakte van 2.000 m² en telt 350 medewerkers.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Omzetten – maar ook prijzen – stijgen weer voor fysieke winkels

25/05/2018

Er ligt weer groei in het verschiet voor de winkels: GfK voorspelt dat de fysieke winkels in Europa 2,1 procent meer omzet zullen draaien in 2018. Het afgelopen jaar groeide hun omzet al met 1,8 procent.

Ex-Delhaizebaas Denis Knoops hoofdaandeelhouder 1PopUpStore

24/05/2018

Er is nog leven na Delhaize. Denis Knoops, die vorig jaar als CEO de baan moest ruimen bij Delhaize België, is hoofdaandeelhouder geworden van 1PopUpStore, het bedrijf achter Chronostock, de specialist in het openen van tijdelijke winkels.

Retailsector eist maatregelen tegen territoriale leveringsbeperkingen

23/05/2018

Grote leveranciers misbruiken hun dominante positie om retailers te dwingen zich enkel te bevoorraden in het land waar ze actief zijn, blijkt uit een nieuwe Benelux-studie. Zo houden ze internationale prijsverschillen in stand.

Decathlon opent dertigste winkel in Nijvel

23/05/2018

Decathlon opent zijn dertigste Belgische vestiging in het winkelcentrum Shopping Nivelles in Nijvel. In september opent de winkel de deuren, maar in afwachting daarvan is er een tijdelijke digitale Connect-shop voor online bestellingen.

“Data geven de controle terug aan trade marketeers”

23/05/2018

Voor merkfabrikanten is het een hele klus om assortimenten, prijzen en promoties in hun categorie te monitoren bij offline en online retailers. De Belgische startup Daltix verzamelt deze vitale informatie automatisch in overzichtelijke dashboards.

Shop for Geek ziet potentieel voor 25 winkels

22/05/2018

Na recente openingen in Aalst en Namen staat de teller al op dertien winkels voor Shop for Geek, de winkelformule voor gadgets en merchandisingartikelen. Dat moeten er snel een 25-tal worden. De retailer pakt nu ook de Franse markt aan.