Fun opent nieuwe winkel in Sint-Pieters-Leeuw

Fun opent nieuwe winkel in Sint-Pieters-Leeuw

Net vóór de Sint – met of zonder Pieten – ons land aandoet, opent Fun een nieuwe winkel in Sint-Pieters-Leeuw. Het is voor de vrijetijdsketen meteen de 32ste in ons land.

Belangrijkste periode van het jaar

Heisa of niet, de sintperiode is en blijft voor Fun de belangrijkste van het jaar en dus komt de opening van de nieuwe vestiging op het ideale moment. De nieuwe winkel opent nu vrijdag de deuren in Shoppingcenter Pajot, dat in maart van dit jaar heropende aan de Bergensesteenweg in Sint-Pieters-Leeuw.

 

Ondanks de intrede van Coolblue op de speelgoedmarkt is manager Hans Smolders overtuigd van de kansen van zijn nieuwe fysieke winkel: "Consumenten willen hun geliefkoosde shops dicht bij elkaar in de buurt, want ondanks de enorme opgang van de e-commerce blijven consumenten ook heel graag naar fysieke winkels gaan."

 

En-en-verhaal

Fun spreidt sinds een tweetal jaar zijn investeringen over zowel de fysieke winkels als de webshop. De onlineverkopen zijn het afgelopen jaar met meer dan 50% gestegen, mede dankzij de verdere uitbouw van het online beschikbare assortiment.

 

"Maar internationale studies wijzen erop dat de fysieke winkel de meest favoriete aankoopplek blijft, ongeacht de leeftijd en het inkomen van de consumenten", zegt Hans Smolders. "Het is trouwens daarom dat internetspelers zoals Coolblue ook fysieke winkels openen. Bij Fun volgen we ook dit tweesporenbeleid: ook in de nieuwe winkel in Sint-Pieters-Leeuw zullen consumenten dus hun online bestellingen kunnen komen ophalen."

 

Fun, opgericht door de familie Coeman, groeide via een snelle expansie en een partnerschap met de beursgenoteerde investeringsgroep Mitiska uit tot één van de grootste winkelketens in de markt van de vrijetijdsbesteding. Fun heeft 32 winkels met een gemiddelde oppervlakte van 2.000 m² en telt 350 medewerkers.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Dit zijn de populairste webshops in België

18/01/2018

Nieuwe cijfers brengen de favoriete webwinkels in kaart van de Belgische internetgebruikers in 2017. Amazon domineert, maar naast de grote internationale spelers zijn ook de tweedehandssites opvallend populair.  

LensGroup neemt twee Duitse webwinkels over

18/01/2018

Het Belgische LensGroup, moederbedrijf van online lenzenverkoper LensOnline, heeft twee Duitse webwinkels overgenomen. Het betreedt zo voor de eerste keer de Duitse markt, het vijfde Europese land voor de groep.

Wint jouw bedrijf de bpost Omnichannel Award 2018?

18/01/2018

Welke retailer volgt in 2018 Juttu op als winnaar van de bpost Omnichannel Award? Kandidaten kunnen zich nu aanmelden. De award wordt uitgereikt tijdens het Omnichannel Congress op 1 maart.

"Vijfde van alle aankopen wordt gedaan via digitale spraakassistenten”

17/01/2018

Kopen via spraakassistenten zoals Siri of Amazon Alexa wordt heel groot, meent Capgemini. Al 35% van de consumenten zou aan zogeheten ‘conversational commerce’ doen: kopen of bestellen via zo’n digitale spraakassistent.

Britse supermarktketen Iceland geeft plastic de zak

17/01/2018

De Britse diepvriesketen Iceland schrapt als eerste supermarktketen alle plasticverpakkingen van zijn huismerken. Tegen 2023 moeten alle 1400 huismerkproducten verpakt worden in een duurzamer alternatief voor plastic, zoals karton en papier.

Wibra weet weer wat winst is

17/01/2018

Budgetketen Wibra heeft in 2016 opnieuw winst weten te maken, nadat het de voorbije jaren vooral verliezen had moeten slikken. De omzet blijft wel in dalende lijn en voorlopig lijkt het er niet op dat die trend gaat keren.

Back to top