Fun opent nieuwe winkel in Sint-Pieters-Leeuw | RetailDetail

Fun opent nieuwe winkel in Sint-Pieters-Leeuw

Fun opent nieuwe winkel in Sint-Pieters-Leeuw

Net vóór de Sint – met of zonder Pieten – ons land aandoet, opent Fun een nieuwe winkel in Sint-Pieters-Leeuw. Het is voor de vrijetijdsketen meteen de 32ste in ons land.

Belangrijkste periode van het jaar

Heisa of niet, de sintperiode is en blijft voor Fun de belangrijkste van het jaar en dus komt de opening van de nieuwe vestiging op het ideale moment. De nieuwe winkel opent nu vrijdag de deuren in Shoppingcenter Pajot, dat in maart van dit jaar heropende aan de Bergensesteenweg in Sint-Pieters-Leeuw.

 

Ondanks de intrede van Coolblue op de speelgoedmarkt is manager Hans Smolders overtuigd van de kansen van zijn nieuwe fysieke winkel: "Consumenten willen hun geliefkoosde shops dicht bij elkaar in de buurt, want ondanks de enorme opgang van de e-commerce blijven consumenten ook heel graag naar fysieke winkels gaan."

 

En-en-verhaal

Fun spreidt sinds een tweetal jaar zijn investeringen over zowel de fysieke winkels als de webshop. De onlineverkopen zijn het afgelopen jaar met meer dan 50% gestegen, mede dankzij de verdere uitbouw van het online beschikbare assortiment.

 

"Maar internationale studies wijzen erop dat de fysieke winkel de meest favoriete aankoopplek blijft, ongeacht de leeftijd en het inkomen van de consumenten", zegt Hans Smolders. "Het is trouwens daarom dat internetspelers zoals Coolblue ook fysieke winkels openen. Bij Fun volgen we ook dit tweesporenbeleid: ook in de nieuwe winkel in Sint-Pieters-Leeuw zullen consumenten dus hun online bestellingen kunnen komen ophalen."

 

Fun, opgericht door de familie Coeman, groeide via een snelle expansie en een partnerschap met de beursgenoteerde investeringsgroep Mitiska uit tot één van de grootste winkelketens in de markt van de vrijetijdsbesteding. Fun heeft 32 winkels met een gemiddelde oppervlakte van 2.000 m² en telt 350 medewerkers.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Dieprood Galeria Kaufhof (en Inno) vestigt alle hoop op fusie

20/07/2018

Galeria Kaufhof (waar ook Galeria Inno toe behoort) zit diep in de rode cijfers: het verlies zou er oplopen tot zo'n 30 miljoen euro. Een fusie tussen Karstadt en Galeria Kaufhof moet volgens eigenaar Hudson's Bay heil brengen.

Een mooiere en energiezuinigere winkel zonder investering

18/07/2018

(publireportage) Wilt u al uw winkelfilialen voorzien van LED-verlichting? Maar ziet u op tegen het gedoe, om van de forse investering nog maar te zwijgen? Maxeda kiest daarom voor Light as a Service voor hun Brico en Praxis winkels en bespaart tot wel 70% aan energie.

Walmart en Microsoft bundelen krachten tegen Amazon

18/07/2018

Walmart is de grootste retailconcurrent van Amazon en Microsoft is de belangrijkste rivaal voor Amazons clouddiensten. Beide bedrijven proberen de internetreus nu wat meer tegenwind te geven met een strategisch partnerschap voor vijf jaar.

Retailhub x Living Tomorrow: Nieuwe innovatieworkshops op maat

17/07/2018

Wat worden de megatrends van morgen en hoe ziet je strategie er best uit? Neem een frisse innovatiestart met de workshops van retailhub en Living Tomorrow: een gezonde mix van plezier, ontspanning en topeducatie op maat van je bedrijf.

Amazon Prime Day zorgt dit jaar voor spektakel en controverse

17/07/2018

Amazon Prime-leden vieren vandaag het jaarlijkse kortingenevenement Prime Day. De controversiële shopfeestdag wordt steeds grootser: Amazon startte het koopfestival met heuse muziekoptredens en ook concurrerende retailers pakken inmiddels met stuntprijzen uit.

Bol.com gaat distributiecentrum verdubbelen

16/07/2018

Minder dan een jaar na de officiële opening barst het distributiecentrum van bol.com in Waalwijk al uit zijn voegen. Begin 2019 beginnen uitbreidingswerken die een verdubbeling van de oppervlakte met zich meebrengen.