Fun opent nieuwe winkel in Sint-Pieters-Leeuw

Fun opent nieuwe winkel in Sint-Pieters-Leeuw

Net vóór de Sint – met of zonder Pieten – ons land aandoet, opent Fun een nieuwe winkel in Sint-Pieters-Leeuw. Het is voor de vrijetijdsketen meteen de 32ste in ons land.

Belangrijkste periode van het jaar

Heisa of niet, de sintperiode is en blijft voor Fun de belangrijkste van het jaar en dus komt de opening van de nieuwe vestiging op het ideale moment. De nieuwe winkel opent nu vrijdag de deuren in Shoppingcenter Pajot, dat in maart van dit jaar heropende aan de Bergensesteenweg in Sint-Pieters-Leeuw.

 

Ondanks de intrede van Coolblue op de speelgoedmarkt is manager Hans Smolders overtuigd van de kansen van zijn nieuwe fysieke winkel: "Consumenten willen hun geliefkoosde shops dicht bij elkaar in de buurt, want ondanks de enorme opgang van de e-commerce blijven consumenten ook heel graag naar fysieke winkels gaan."

 

En-en-verhaal

Fun spreidt sinds een tweetal jaar zijn investeringen over zowel de fysieke winkels als de webshop. De onlineverkopen zijn het afgelopen jaar met meer dan 50% gestegen, mede dankzij de verdere uitbouw van het online beschikbare assortiment.

 

"Maar internationale studies wijzen erop dat de fysieke winkel de meest favoriete aankoopplek blijft, ongeacht de leeftijd en het inkomen van de consumenten", zegt Hans Smolders. "Het is trouwens daarom dat internetspelers zoals Coolblue ook fysieke winkels openen. Bij Fun volgen we ook dit tweesporenbeleid: ook in de nieuwe winkel in Sint-Pieters-Leeuw zullen consumenten dus hun online bestellingen kunnen komen ophalen."

 

Fun, opgericht door de familie Coeman, groeide via een snelle expansie en een partnerschap met de beursgenoteerde investeringsgroep Mitiska uit tot één van de grootste winkelketens in de markt van de vrijetijdsbesteding. Fun heeft 32 winkels met een gemiddelde oppervlakte van 2.000 m² en telt 350 medewerkers.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Categoriewinnaars ‘Qrf Retailer of the Year 2017-2018’ bekend

22/09/2017

Gisteren maakte Qrf City Retail de veertig winnaars bekend van de Beste Winkelketen van België voor 2017-18. Klanten vinden betrouwbaarheid het allerbelangrijkst bij webshops, klantvriendelijkheid kan het verschil maken in fysieke winkels.

A.S. Adventure en Juttu samen in Brusselse flagshipstore

22/09/2017

A.S. Adventure en zusterketen Juttu gaan in maart van volgend jaar een gezamenlijke winkel openen in Brussel. Ze nemen daarbij het voormalige pand van Marks & Spencer aan de Guldenvlieslaan over.

Laatste kans voor vroegboekkorting Shoptalk Europe

21/09/2017

(publireportage) Shoptalk Europe, de beurs voor retailinnovatie, toont van 8 tot 11 oktober 2017 in Kopenhagen via trends, technologieën en businessmodellen hoe consumenten ontdekken, winkelen en kopen in deze tijd van digitale disruptie.

Costco Wholesale ontvouwt ambitieuze Franse plannen

21/09/2017

Drie maanden na de succesvolle opening van zijn eerste Franse vestiging kondigt de Amerikaanse ‘member only’-supermarktketen Costco Wholefoods al een tweede verkooppunt aan. Costco wil op termijn naar minstens een achttal vestigingen bij onze zuiderburen.

Telenet en SBS brengen ‘tv-reclame op maat’

21/09/2017

Operator Telenet en tv-bedrijf SBS Belgium hebben hun testfase rond ‘gepersonaliseerde tv-reclame’ afgerond en gaan het systeem nu uitrollen. Het gaat om een heuse primeur in Europa.

Toys ‘R’ Us dicht bij faillissement

18/09/2017

Volgens de Amerikaanse zakenkrant The Wall Street Journal staat de Amerikaanse speelgoedketen Toys ‘R’ Us dicht bij een faillissement. Dat is het gevolg van de toename van online verkoop van speelgoed en van strengere eisen die de leveranciers stellen.

Back to top