Fun sluit winkel in Brugge

Fun sluit winkel in Brugge

Speelgoedketen Fun sluit zijn winkel aan de Sint-Pieterskaai in Brugge. “Omdat het huurcontract verlopen is en omdat we nog een andere winkel in Brugge hebben”, zegt PR-verantwoordelijke Geert Degrande.

Lokatie wordt overgenomen door Albert Heijn

Het pand aan de Sint-Pieterskaai zal worden overgenomen door de Nederlandse warenhuisgroep Albert Heijn, die er zijn eerste Brugse vestiging wil openen. De werknemers van de Fun-winkel krijgen daarbij de mogelijkheid om over te stappen naar de overnemer.

 

Op sleutelmomenten bekijken we elke winkel kritisch”, aldus Degrande. “Zo sloten we twee jaar geleden de winkel in Kortrijk om er nadien een nieuwe te openen in het winkelcentrum Molecule. Dat we nu de winkel sluiten aan de Sint-Peterskaai, komt omdat we er een andere hebben die niet zo ver afligt, in Sint-Andries.”

 

Geen gevolg van samenwerking met Fundoo

De sluiting van de winkel aan de Sint-Pieterskaai moet dus niet gezien worden in het kader van de fusie tussen Fun en Fundoo. De keten van speelgoedwinkels en de online vrijetijdsretailer besloten in de herfst van vorig jaar de handen in elkaar te slaan om gezamenlijk een omnichannelstrategie uit te bouwen.

 

“Onze online omzet stijgt nu bijzonder snel. We hebben onze website daartoe ook vernieuwd en het aanbod uitgebreid”, aldus nog Degrande.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Dit zijn de populairste webshops in België

18/01/2018

Nieuwe cijfers brengen de favoriete webwinkels in kaart van de Belgische internetgebruikers in 2017. Amazon domineert, maar naast de grote internationale spelers zijn ook de tweedehandssites opvallend populair.  

LensGroup neemt twee Duitse webwinkels over

18/01/2018

Het Belgische LensGroup, moederbedrijf van online lenzenverkoper LensOnline, heeft twee Duitse webwinkels overgenomen. Het betreedt zo voor de eerste keer de Duitse markt, het vijfde Europese land voor de groep.

Wint jouw bedrijf de bpost Omnichannel Award 2018?

18/01/2018

Welke retailer volgt in 2018 Juttu op als winnaar van de bpost Omnichannel Award? Kandidaten kunnen zich nu aanmelden. De award wordt uitgereikt tijdens het Omnichannel Congress op 1 maart.

"Vijfde van alle aankopen wordt gedaan via digitale spraakassistenten”

17/01/2018

Kopen via spraakassistenten zoals Siri of Amazon Alexa wordt heel groot, meent Capgemini. Al 35% van de consumenten zou aan zogeheten ‘conversational commerce’ doen: kopen of bestellen via zo’n digitale spraakassistent.

Britse supermarktketen Iceland geeft plastic de zak

17/01/2018

De Britse diepvriesketen Iceland schrapt als eerste supermarktketen alle plasticverpakkingen van zijn huismerken. Tegen 2023 moeten alle 1400 huismerkproducten verpakt worden in een duurzamer alternatief voor plastic, zoals karton en papier.

Wibra weet weer wat winst is

17/01/2018

Budgetketen Wibra heeft in 2016 opnieuw winst weten te maken, nadat het de voorbije jaren vooral verliezen had moeten slikken. De omzet blijft wel in dalende lijn en voorlopig lijkt het er niet op dat die trend gaat keren.

Back to top