Genomineerden Comeos Mercuriusprijs 2013 bekend | RetailDetail

Genomineerden Comeos Mercuriusprijs 2013 bekend

Genomineerden Comeos Mercuriusprijs 2013 bekend

Op 6 november reikt handelsfederatie Comeos zijn jaarlijkse Mercuriusprijs uit. Dit jaar wordt de handelaar met het ‘Winkelconcept van het jaar’ bekroond. Wie dat wordt, wordt trouwens voor het eerst bepaald door een volledig vrouwelijke jury.

Sterk uiteenlopende projecten

Anders dan in voorgaande edities is dit jaar geen specifiek thema vooropgesteld voor de Mercuriusprijs, waardoor de jury de inzendingen heeft beoordeeld op verschillende criteria: customer experience, digitale integratie “clicks & bricks”, duurzaamheid, service aan de klant, rol van het personeel en innovatie en differentiatie. Ook werd aan elke kandidaat een ‘incognito’ winkelbezoek gebracht.

 

“Het viel op hoe elk jurylid een eigen invalshoek had om het begrip ‘winkelconcept’ in te vullen, maar ook de inzendingen waren bijzonder uiteenlopend. Er waren projecten bij die nog niet helemaal zijn gerealiseerd, andere die alles op online zetten of dossiers die geen online luik hadden”, heeft Comeos-woordvoerder Peter Vandenberghe daarover te zeggen.


Nog elf kanshebbers

Uit meer dan twintig inzendingen heeft de jury, die dit jaar uitsluitend uit dames bestaat en wordt voorgezeten door Anne-Françoise Piette, uiteindelijk een shortlist van elf retailers gekozen die in aanmerking komen om het Comeos ‘Winkelconcept van het jaar’ te worden. In alfabetische volgorde zijn de genomineerden Bel & Bo, Coolblue, D’Ici, Di, EXKi, Eye Candy, Fundoo, La Bottega, Pain Quotidien, Pneu Vanhamme en Zelfbouwmarkt.

 

Wie het best scoort bij de dames, wordt op 6 november bekendgemaakt op de prijsuitreiking van de Comeos Mercuriusprijs 2013. Het evenement gaat door in de Wild Gallery in Vorst.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Google investeert 550 miljoen dollar in JD.com

18/06/2018

Niemand wil de trein missen in de snel groeiende Aziatische markt. Ook Google heeft dat begrepen: de Amerikanen nemen een participatie in JD.com, de grote concurrent van Alibaba.

28 juni: The Future of Shopping-tafelgesprek met Wouter Kolk (Albert Heijn)

15/06/2018

Op 28 juni voert Albert Heijn-CEO Wouter Kolk een exclusief tafelgesprek over de toekomst van het winkelen met Jorg Snoeck en Pauline Neerman, auteurs van het boek 'The Future of Shopping', in boekhandel Scheltema in Amsterdam.

Bol.com rolt herhaalservice Bespaar Continu online uit

15/06/2018

Bol.com lanceert herhaalservice Bespaar Continu op de website. Vergelijkbaar met Amazon Prime, bezorgt de dienst vaste commodity-producten die mensen altijd in huis willen hebben tegen kortingen.

Acht inzichten die we onthouden van het Trade & Shopper Marketing Congress

14/06/2018

Niks dan enthousiaste reacties noteerden we op het Trade & Shopper Marketing Congress van RetailDetail en LD&Co. De grote bereidheid van sprekers en deelnemers om onderling inzichten uit te wisselen was opmerkelijk. Wat we onthielden?

Ludo Bijvoet is nieuwe topman Blokker

14/06/2018

Het management van Blokker is weer compleet: Ludo Bijvoet - vandaag topman van Xenos - heeft vanaf 1 juli de leiding bij de winkelketen in moeilijkheden, Frank Cocx wordt financieel directeur. Linda Keijzer gaat Xenos leiden.

Karstadt wil het warenhuis heruitvinden in Berlijn-Tegel

12/06/2018

Karstadt opent op de Berlijnse luchthaven Tegel voor het eerst in dertig jaar een gloednieuw warenhuis in de hoofdstad. De nieuweling moet een baken van vernieuwing worden, met een uniek aanbod dat volledig is aangepast aan de locatie.