Genomineerden Comeos Mercuriusprijs 2013 bekend

Genomineerden Comeos Mercuriusprijs 2013 bekend

Op 6 november reikt handelsfederatie Comeos zijn jaarlijkse Mercuriusprijs uit. Dit jaar wordt de handelaar met het ‘Winkelconcept van het jaar’ bekroond. Wie dat wordt, wordt trouwens voor het eerst bepaald door een volledig vrouwelijke jury.

Sterk uiteenlopende projecten

Anders dan in voorgaande edities is dit jaar geen specifiek thema vooropgesteld voor de Mercuriusprijs, waardoor de jury de inzendingen heeft beoordeeld op verschillende criteria: customer experience, digitale integratie “clicks & bricks”, duurzaamheid, service aan de klant, rol van het personeel en innovatie en differentiatie. Ook werd aan elke kandidaat een ‘incognito’ winkelbezoek gebracht.

 

“Het viel op hoe elk jurylid een eigen invalshoek had om het begrip ‘winkelconcept’ in te vullen, maar ook de inzendingen waren bijzonder uiteenlopend. Er waren projecten bij die nog niet helemaal zijn gerealiseerd, andere die alles op online zetten of dossiers die geen online luik hadden”, heeft Comeos-woordvoerder Peter Vandenberghe daarover te zeggen.


Nog elf kanshebbers

Uit meer dan twintig inzendingen heeft de jury, die dit jaar uitsluitend uit dames bestaat en wordt voorgezeten door Anne-Françoise Piette, uiteindelijk een shortlist van elf retailers gekozen die in aanmerking komen om het Comeos ‘Winkelconcept van het jaar’ te worden. In alfabetische volgorde zijn de genomineerden Bel & Bo, Coolblue, D’Ici, Di, EXKi, Eye Candy, Fundoo, La Bottega, Pain Quotidien, Pneu Vanhamme en Zelfbouwmarkt.

 

Wie het best scoort bij de dames, wordt op 6 november bekendgemaakt op de prijsuitreiking van de Comeos Mercuriusprijs 2013. Het evenement gaat door in de Wild Gallery in Vorst.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


LensOnline beoogt Duitse expansie

22/11/2017

LensGroup uit Kruibeke, dat met LensOnline de Belgische webverkoop van contactlenzen domineert, verovert stilaan ook de Europese markt. Na Nederland, Italië en Spanje laat de contactlenswebshop het oog nu vallen op Duitsland.

Europa zet stop op geoblocking

22/11/2017

Onderhandelaars van het Europees Parlement, de Europese Raad en de Europese Commissie hebben een akkoord bereikt rond het verbieden van geoblocking, waarbij webshops bezoekers uit het buitenland uitsluiten.

Hema wil fors uitbreiden in Duitsland

21/11/2017

Winkelketen Hema heeft grote plannen in Duitsland: de komende drie jaar moeten er minstens zeventig nieuwe vestigingen openen. Momenteel heeft de keten in Duitsland slechts elf winkels. Daarenboven wil Hema shop-in-shops en winkels in treinstations openen.

"Amazon bijna klaar om kassaloze Go te lanceren"

20/11/2017

Volgens sommige bronnen werft Amazon momenteel bouwmanagers en marketeers aan voor zijn Amazon Go-team. Dat wijst er mogelijk op dat de supermarkt zonder personeel nu ook echt in de startblokken staat.

Mark Thomson (Zebra): "De tools voor de toekomst zijn al voorhanden"

17/11/2017

Volgens Mark Thomson, director of retail industry solutions bij Zebra, verandert de retail in de nabije toekomst ingrijpender dan in de voorbije vijftig jaar bij elkaar opgeteld. Tegen 2020 zal de connectiviteit met klanten immers groter zijn dan ooit, wat een uiterst persoonlijke winkelervaring mogelijk maakt. 

Qrf Beste Winkelketen van België en Qrf Webshop Awards: spanning stijgt!

16/11/2017

Op donderdag 23 november is het zover: op die avond worden de winnaars van de ‘Qrf Beste Winkelketen van België’ en ‘Qrf Webshop Awards’ bekendgemaakt tijdens de RetailDetail Night. 

Back to top