Genomineerden Comeos Mercuriusprijs 2013 bekend

Genomineerden Comeos Mercuriusprijs 2013 bekend

Op 6 november reikt handelsfederatie Comeos zijn jaarlijkse Mercuriusprijs uit. Dit jaar wordt de handelaar met het ‘Winkelconcept van het jaar’ bekroond. Wie dat wordt, wordt trouwens voor het eerst bepaald door een volledig vrouwelijke jury.

Sterk uiteenlopende projecten

Anders dan in voorgaande edities is dit jaar geen specifiek thema vooropgesteld voor de Mercuriusprijs, waardoor de jury de inzendingen heeft beoordeeld op verschillende criteria: customer experience, digitale integratie “clicks & bricks”, duurzaamheid, service aan de klant, rol van het personeel en innovatie en differentiatie. Ook werd aan elke kandidaat een ‘incognito’ winkelbezoek gebracht.

 

“Het viel op hoe elk jurylid een eigen invalshoek had om het begrip ‘winkelconcept’ in te vullen, maar ook de inzendingen waren bijzonder uiteenlopend. Er waren projecten bij die nog niet helemaal zijn gerealiseerd, andere die alles op online zetten of dossiers die geen online luik hadden”, heeft Comeos-woordvoerder Peter Vandenberghe daarover te zeggen.


Nog elf kanshebbers

Uit meer dan twintig inzendingen heeft de jury, die dit jaar uitsluitend uit dames bestaat en wordt voorgezeten door Anne-Françoise Piette, uiteindelijk een shortlist van elf retailers gekozen die in aanmerking komen om het Comeos ‘Winkelconcept van het jaar’ te worden. In alfabetische volgorde zijn de genomineerden Bel & Bo, Coolblue, D’Ici, Di, EXKi, Eye Candy, Fundoo, La Bottega, Pain Quotidien, Pneu Vanhamme en Zelfbouwmarkt.

 

Wie het best scoort bij de dames, wordt op 6 november bekendgemaakt op de prijsuitreiking van de Comeos Mercuriusprijs 2013. Het evenement gaat door in de Wild Gallery in Vorst.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


GS1 Belgilux kondigt grootste productdatabase ter wereld aan

16/01/2018

(publireportage) GS1 Belgium & Luxembourg lanceert GS1 CLOUD, dé grootste productdatabase ter wereld. Hoe komen uw producten erin terecht en wat kunt u ermee doen? Kom op 8 februari naar ons FORUM 2018 in Brussel voor alle details!

Hema gaat Arabisch en opent winkels in Midden-Oosten

15/01/2018

Voor het eerst in zijn geschiedenis waagt Hema zich buiten Europa: het opent dit jaar drie winkels in Dubai. In de komende vijf jaar wil de Nederlandse keten een fors aantal winkels in het Midden-Oosten openen.

Metro Group tevreden met eerste kwartaal

15/01/2018

De Duitse Metro Group is tevreden met de prestaties in het eerste kwartaal. De omzet steeg na wisselkoersen wel met slechts 0,2%, maar op vergelijkbare basis was er een groei van 0,8%.

Ophef over etnisch profilerende klantenprofielen bij Albert Heijn

15/01/2018

Een blanke man met bril staat symbool voor de premiumklant bij Albert Heijn, een vrouw en kind met donkere huidskleur voor de budgetklant. Met deze klantenprofielen leerden medewerkers bij AH de klanten kennen, tot er vrijdag ophef over ontstond.

Carrefour gaat in zee met Showroomprivé

12/01/2018

Carrefour neemt een minderheidsbelang van 17% in flashsale-aanbieder Showroomprivé. De Franse supermarktgroep wil zo zijn digitale bereik en non-foodaandeel vergroten. Ex-aandeelhouder Conforama scheurt er wel flink de broek aan.

Stekker uit bijna 150 geldautomaten in supermarkten

11/01/2018

Uitbaters van supermarkten mogen niet langer de geldautomaat in hun zaak zelf vullen met bankbriefjes. Een wet uit 1990 bepaalt namelijk dat enkel een beveiligingsfirma dat nog mag, zelfs al liggen er maar enkele meters tussen de kassa’s en de automaat.

Back to top