Grootste erotiekwarenhuis van Europa komt in Roeselare | RetailDetail

Grootste erotiekwarenhuis van Europa komt in Roeselare

Grootste erotiekwarenhuis van Europa komt in Roeselare

Op 12 oktober opent Pabo in Roeselare het grootste erotiekwarenhuis van Europa. Pabo is al twintig jaar actief op de Belgische markt. Het is vooral bekend van zijn huis-aan-huiscatalogus, maar plant nu een reeks vrouwvriendelijke winkels in ons land.

Vrouwvriendelijk

Pabo is al jaren een gekende naam in België, al zullen veel mensen het misschien ontkennen. Het bedrijf is al twintig jaar actief in België en haalde in die periode tachtig procent van zijn omzet bij mannelijke klanten. Omdat het de laatste jaren een verschuiving ziet in de markt, wordt er tegenwoordig ook meer gefocust op vrouwvriendelijke producten.


"Momenteel zijn vrouwen verantwoordelijk voor liefst 70 procent van de omzet", merkte Pabo. Daarom werd het gamma producten aangepast en krijgen producten voor vrouwen meer aandacht in de webshop en in de nieuwe winkel in Roeselare. Er is ook al een catalogus die specifiek gericht is op vrouwen.

 

Negen andere winkels van Pabo in België zullen de komende periode aangepakt worden om meer vrouwvriendelijk te worden. Bij Pabo schenken ze niet zomaar veel aandacht aan België, want bij het bedrijf zeggen ze dat "België tot de Europese koplopers in erotiekconsumptie behoort".

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Omnichannel in retail: Hoe maak je de marketingafdeling echt omnichannel?

15/02/2018

De transitie naar een omnichannelorganisatie is cruciaal én dringend in de retailsector, ziet Peter Desmyttere, oprichter en CEO van Husky Marketing Planner: “In retail werken organisaties nog vaak in silo’s.” Hij geeft een concreet stappenplan op het Omnichannel Congress.

Amazon rekruteert 2.000 medewerkers in Frankrijk

15/02/2018

Het Franse filiaal van het Amerikaanse internetwarenhuis Amazon is op zoek naar 2.000 medewerkers om de sterke groei te kunnen bijbenen. Amazon.fr is niet alleen bij onze zuiderburen, maar ook in ons land de populairste webshop.

Gino Van Ossel: “Omnichannel kan wél rendabel zijn”

15/02/2018

Omnichannel is nog geen verworvenheid in retail: veel ketens blijven vasthangen aan hun fysieke winkelnetwerk en hebben niet de volledige klantreis in kaart. Toch zijn er ook inspirerende voorbeelden.

Prima jaar voor Decathlon dankzij sterke expansie

15/02/2018

In 2016 rondde Decathlon voor  het eerst de kaap van de 10 miljard euro omzet. Vorig jaar werd ook de grens van 11 miljard gesloopt, met dank aan een sterke internationale expansie.

Generatiewissel bij BIC op moeilijk moment

15/02/2018

Wissel aan de top bij Bic, de Franse specialist van wegwerpartikelen: huidig CEO Bruno Bich geeft de touwtjes in handen van zijn 39-jarige zoon Gonzalve. Die staat voor de moeilijke opdracht om de winstdaling een halt toe te roepen.

“Boycot selfscankassa’s” roepen Carrefour-vakbonden op

15/02/2018

Medewerkers van Carrefour hebben opgeroepen om selfscankassa’s te boycotten, uit protest tegen de geplande ontslagen bij de keten. Het blijft echter niet bij woorden: actievoerders hebben de selfscankassa’s in de hypermarkt in Bergen gesaboteerd.

Back to top