Hans Geels nieuwe algemeen directeur Dille & Kamille

Hans Geels nieuwe algemeen directeur Dille & Kamille

Hans Geels is sinds 1 mei 2013 algemeen directeur van Dille & Kamille en zet daarmee, na tien jaar CliniClowns, de stap van de non-profit naar de retailsector. Hij moet het succesvolle familiebedrijf van 22 filialen in België en Nederland naar veertig filialen in de hele Benelux brengen.

Nieuwe algemeen directeur

Hans Geels was sinds 2002 directielid bij de CliniClowns – sinds 2006 algemeen directeur – en bracht de organisatie in die tien jaar naar een ongekende hoogte. De 48-jarige marketeer werkte eerder ook bij het Wereld Natuur Fonds en de Nederlandse omroep NCRV.

 

Dat hij van de non-profit naar retail overstapt, vindt hij zelf alvast niet ongewoon: ook Dille & Kamille is een bedrijf met een welomschreven ideaal, waar zijn ervaringen uit zijn non-profitverleden een belangrijke bijdrage kunnen aan leveren.

 

Vijfkoppig directieteam

Geels krijgt in zijn poging om ook bij Dille & Kamille de gewenste groei in aantal filialen en uitbreiding in het aanbod te realiseren, versterking van vier andere directeurs: Marius van Sprang (inkoop, logistiek, B-to-B), Mieke De Kempe (winkelbedrijf), Pieter Korthals Altes (operationele en financiële zaken) en Anique Kamerling (zonder portefeuille).

 

Hij zal ook verantwoordelijk zijn voor het departement "Concepting": hieronder vallen de marketing en communicatie, het assortiment, en de formule- en merkontwikkeling.

 

Oprichter trekt zich terug

Freek Kamerling, de man die het bedrijf bijna veertig jaar geleden uit de grond stampte, trekt zich uit de dagelijkse activiteiten terug, maar zal wel in de functie van gedelegeerd commissaris het contact met zijn bedrijf behouden.

 

De allereerste Dille & Kamille werd geopend in Utrecht in 1974. Sindsdien kende Dille & Kamille een continue groei met als resultaat een totaal van 22 vestigingen, waarvan veertien in Nederland en acht in België. Het motto "natuurlijke eenvoud" is al sinds dag één de rode draad door het familiebedrijf.

 

In 2010 lanceerde het bedrijf ook een webshop waar vrijwel de volledige collectie te vinden is. Hoewel 2012 economisch gezien een bijzonder moeilijk jaar was voor veel retailers, boekte Dille & Kamille een omzetgroei van 7,4 procent.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


"Vijfde van alle aankopen wordt gedaan via digitale spraakassistenten”

17/01/2018

Kopen via spraakassistenten zoals Siri of Amazon Alexa wordt heel groot, meent Capgemini. Al 35% van de consumenten zou aan zogeheten ‘conversational commerce’ doen: kopen of bestellen via zo’n digitale spraakassistent.

Britse supermarktketen Iceland geeft plastic de zak

17/01/2018

De Britse diepvriesketen Iceland schrapt als eerste supermarktketen alle plasticverpakkingen van zijn huismerken. Tegen 2023 moeten alle 1400 huismerkproducten verpakt worden in een duurzamer alternatief voor plastic, zoals karton en papier.

Wibra weet weer wat winst is

17/01/2018

Budgetketen Wibra heeft in 2016 opnieuw winst weten te maken, nadat het de voorbije jaren vooral verliezen had moeten slikken. De omzet blijft wel in dalende lijn en voorlopig lijkt het er niet op dat die trend gaat keren.

GS1 Belgilux kondigt grootste productdatabase ter wereld aan

16/01/2018

(publireportage) GS1 Belgium & Luxembourg lanceert GS1 CLOUD, dé grootste productdatabase ter wereld. Hoe komen uw producten erin terecht en wat kunt u ermee doen? Kom op 8 februari naar ons FORUM 2018 in Brussel voor alle details!

Hema gaat Arabisch en opent winkels in Midden-Oosten

15/01/2018

Voor het eerst in zijn geschiedenis waagt Hema zich buiten Europa: het opent dit jaar drie winkels in Dubai. In de komende vijf jaar wil de Nederlandse keten een fors aantal winkels in het Midden-Oosten openen.

Metro Group tevreden met eerste kwartaal

15/01/2018

De Duitse Metro Group is tevreden met de prestaties in het eerste kwartaal. De omzet steeg na wisselkoersen wel met slechts 0,2%, maar op vergelijkbare basis was er een groei van 0,8%.

Back to top