Hele straat doet pop-up in Brugge | RetailDetail

Hele straat doet pop-up in Brugge

Hele straat doet pop-up in Brugge

In Brugge gaan in één straat in één klap maar liefst tien pop-upwinkels de deuren openen. Ze gebruiken daarvoor tien leegstaande huizen, die vier dagen dienst zullen doen als juwelier, schoenenzaak, brillenwinkel of visrestaurant.

"Een andere kant laten zien"

Op 8 mei zullen de tien zaken hun deuren openen in de Lange Vesting in Brugge. "Elk jaar organiseren we met ons handelscollectief wel een evenement, maar dit jaar wilden we het anders aanpakken. En toen viel ons oog op deze straat vol leegstaande panden", zegt Stef Seynaeve, uitbater van kledingzaak Villa Maria en lid van handelsvereniging Charme Collectief aan het Nieuwsblad.

 

Het initiatief is niet gericht tegen de leegstand, maar moet dienst doen als een promotiestunt voor de handelaars in Brugge. "Al onze leden zijn gevestigde waarden in Brugge. Op deze manier kunnen we ons van een andere kant laten zien en een tegengewicht bieden tegen de grote winkelketens", aldus Seynaeve.

 

Omdat de huizen klaar zijn voor de sloop, kregen de handelaars van de eigenaar de mogelijkheid om zich volledig te laten gaan met de inrichting. "Om alles wat uniform te maken, schilderen we eerst alles wit, inclusief vloeren en plafonds. En in de scheidingsmuren tussen de verschillende panden hebben we doorgangen geklopt, zodat iedereen gemakkelijk van de ene naar de andere zaak kan", zegt Sophie Huys van Munt Interior Life.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Eigenaar wil af van flink stuk van Action

18/05/2018

De eigenaar van Action, investeringsmaatschappij 3i, wil volgend jaar een deel van de discountketen verkopen. De Britten zouden geïnteresseerden zoeken voor een belang van zo’n 35% van de keten.

Veel minder inbreuken op verbod cashbetalingen

17/05/2018

Vier jaar na de invoering van het verbod om aankopen van meer dan 3.000 euro nog cash te betalen, is het aantal inbreuken fors gedaald. Werden in 2014 nog 435 handelaars betrapt, dan waren dat er in 2016 nog maar 61.

Colruyt Group lanceert betaalfunctie voor Xtra-kaart

16/05/2018

Vanaf 22 mei zullen klanten in de winkels van Colruyt Group kunnen betalen met hun Xtra-klantenkaart. De vertrouwde Colruyt-betaalkaart verdwijnt. Toch wordt de Xtra-kaart geen krediet- of debetkaart.

"Krantenwinkels moeten uitbreiden om te overleven"

15/05/2018

Vier op de tien krantenwinkels zijn verlieslatend. Krantenwinkels moeten diversifiëren en hun assortiment uitbreiden, zegt Luc Ardies van Unizo. De zelfstandigenorganisatie start dan ook een experiment in die zin.

Shoppers aantrekken en omzetten in kopers?

15/05/2018

Het moment van de aankoop is het moment van de waarheid in een almaar complexere 'customer journey'. Retailers en fabrikanten hebben er alle belang bij om dan optimaal aanwezig te zijn. Hoe? Het Trade & Shopper Marketing Congress reikt antwoorden aan.

Hema investeert verder in grote Belgische winkels

11/05/2018

Hema Oostende beleeft een feestelijke heropening: de winkel werd aangepast naar het nieuwe internationale concept dat de retailer ontwikkelde voor steden als Barcelona, Parijs en Londen. Die formule bleek eerder succesvol in Antwerpen en Brussel.