Hele straat doet pop-up in Brugge

Hele straat doet pop-up in Brugge

In Brugge gaan in één straat in één klap maar liefst tien pop-upwinkels de deuren openen. Ze gebruiken daarvoor tien leegstaande huizen, die vier dagen dienst zullen doen als juwelier, schoenenzaak, brillenwinkel of visrestaurant.

"Een andere kant laten zien"

Op 8 mei zullen de tien zaken hun deuren openen in de Lange Vesting in Brugge. "Elk jaar organiseren we met ons handelscollectief wel een evenement, maar dit jaar wilden we het anders aanpakken. En toen viel ons oog op deze straat vol leegstaande panden", zegt Stef Seynaeve, uitbater van kledingzaak Villa Maria en lid van handelsvereniging Charme Collectief aan het Nieuwsblad.

 

Het initiatief is niet gericht tegen de leegstand, maar moet dienst doen als een promotiestunt voor de handelaars in Brugge. "Al onze leden zijn gevestigde waarden in Brugge. Op deze manier kunnen we ons van een andere kant laten zien en een tegengewicht bieden tegen de grote winkelketens", aldus Seynaeve.

 

Omdat de huizen klaar zijn voor de sloop, kregen de handelaars van de eigenaar de mogelijkheid om zich volledig te laten gaan met de inrichting. "Om alles wat uniform te maken, schilderen we eerst alles wit, inclusief vloeren en plafonds. En in de scheidingsmuren tussen de verschillende panden hebben we doorgangen geklopt, zodat iedereen gemakkelijk van de ene naar de andere zaak kan", zegt Sophie Huys van Munt Interior Life.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Dit zijn de populairste webshops in België

18/01/2018

Nieuwe cijfers brengen de favoriete webwinkels in kaart van de Belgische internetgebruikers in 2017. Amazon domineert, maar naast de grote internationale spelers zijn ook de tweedehandssites opvallend populair.  

LensGroup neemt twee Duitse webwinkels over

18/01/2018

Het Belgische LensGroup, moederbedrijf van online lenzenverkoper LensOnline, heeft twee Duitse webwinkels overgenomen. Het betreedt zo voor de eerste keer de Duitse markt, het vijfde Europese land voor de groep.

Wint jouw bedrijf de bpost Omnichannel Award 2018?

18/01/2018

Welke retailer volgt in 2018 Juttu op als winnaar van de bpost Omnichannel Award? Kandidaten kunnen zich nu aanmelden. De award wordt uitgereikt tijdens het Omnichannel Congress op 1 maart.

"Vijfde van alle aankopen wordt gedaan via digitale spraakassistenten”

17/01/2018

Kopen via spraakassistenten zoals Siri of Amazon Alexa wordt heel groot, meent Capgemini. Al 35% van de consumenten zou aan zogeheten ‘conversational commerce’ doen: kopen of bestellen via zo’n digitale spraakassistent.

Britse supermarktketen Iceland geeft plastic de zak

17/01/2018

De Britse diepvriesketen Iceland schrapt als eerste supermarktketen alle plasticverpakkingen van zijn huismerken. Tegen 2023 moeten alle 1400 huismerkproducten verpakt worden in een duurzamer alternatief voor plastic, zoals karton en papier.

Wibra weet weer wat winst is

17/01/2018

Budgetketen Wibra heeft in 2016 opnieuw winst weten te maken, nadat het de voorbije jaren vooral verliezen had moeten slikken. De omzet blijft wel in dalende lijn en voorlopig lijkt het er niet op dat die trend gaat keren.

Back to top