Hema opent eerste Spaanse winkel in Madrid | RetailDetail

Hema opent eerste Spaanse winkel in Madrid

Hema opent eerste Spaanse winkel in Madrid

Vandaag opent Hema zijn eerste winkel in Spanje in Madrid. De opening vormt een belangrijke stap in de Europese expansie van Hema, samen met de verwachte opening van een winkel in Londen later dit jaar.

Populaire Madrileense shoplocatie

Hema heeft de ambitie om de komende jaren verder uit te breiden binnen Europa en dit filiaal is daarbij volgens CEO Ronald van Zetten “een mooie stap vooruit”.  Bovendien liet de Nederlandse warenhuisketen zich al ontvallen eveneens op zoek te zijn naar een pand in het Spaanse Barcelona.

 

Over de winkel in Madrid zegt Ronald van Zetten alvast "ontzettend trots" te zijn om "op deze mooie locatie een winkel te mogen openen". Calle Fuencarral is immers een populaire winkelstraat in de Spaanse hoofdstad.

 

Indeling volgens huiskamers

Om Spaanse klanten kennis te laten maken met de Hema-formule, heeft de keten geopteerd voor een intuïtieve winkelindeling. “We hebben gewerkt aan een winkel waar iedereen snel de weg weet te vinden, ook als je bij binnenkomst nog geen idee hebt wat voor producten Hema aanbiedt."

 

"De winkel is net zo verdeeld als een gemiddeld woonhuis. In al deze kamers vind je producten die je in je huis ook in die ruimte zou gebruiken.” Zo zijn er in de hoek die de kinderkamer voorstelt pyjama’s en T-shirts te vinden, maar ook knuffelbeesten en snoepjes. In de keuken staan naast pannen dan weer onder meer olijfolie en kruiden.

 

Hema telt vandaag bijna 700 winkels in zes landen, meer bepaald in thuisland Nederland, België, Duitsland, Luxemburg, Frankrijk en nu dus ook Spanje.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Naar efficiënte en gelukkige retailmedewerkers

19/06/2018

In België worden de kosten van arbeidsongeschiktheid door burn-out geschat op 7,96 miljard euro. Retailers ontsnappen er niet aan. Ondernemers Fabian Jeanmart en Hendrik Deroo van Clarity Upgrades zien heil in nieuwe managementmodellen.

Google investeert 550 miljoen dollar in JD.com

18/06/2018

Niemand wil de trein missen in de snel groeiende Aziatische markt. Ook Google heeft dat begrepen: de Amerikanen nemen een participatie in JD.com, de grote concurrent van Alibaba.

28 juni: The Future of Shopping-tafelgesprek met Wouter Kolk (Albert Heijn)

15/06/2018

Op 28 juni voert Albert Heijn-CEO Wouter Kolk een exclusief tafelgesprek over de toekomst van het winkelen met Jorg Snoeck en Pauline Neerman, auteurs van het boek 'The Future of Shopping', in boekhandel Scheltema in Amsterdam.

Bol.com rolt herhaalservice Bespaar Continu online uit

15/06/2018

Bol.com lanceert herhaalservice Bespaar Continu op de website. Vergelijkbaar met Amazon Prime, bezorgt de dienst vaste commodity-producten die mensen altijd in huis willen hebben tegen kortingen.

Acht inzichten die we onthouden van het Trade & Shopper Marketing Congress

14/06/2018

Niks dan enthousiaste reacties noteerden we op het Trade & Shopper Marketing Congress van RetailDetail en LD&Co. De grote bereidheid van sprekers en deelnemers om onderling inzichten uit te wisselen was opmerkelijk. Wat we onthielden?

Ludo Bijvoet is nieuwe topman Blokker

14/06/2018

Het management van Blokker is weer compleet: Ludo Bijvoet - vandaag topman van Xenos - heeft vanaf 1 juli de leiding bij de winkelketen in moeilijkheden, Frank Cocx wordt financieel directeur. Linda Keijzer gaat Xenos leiden.