Hema opent eerste Spaanse winkel in Madrid

Hema opent eerste Spaanse winkel in Madrid

Vandaag opent Hema zijn eerste winkel in Spanje in Madrid. De opening vormt een belangrijke stap in de Europese expansie van Hema, samen met de verwachte opening van een winkel in Londen later dit jaar.

Populaire Madrileense shoplocatie

Hema heeft de ambitie om de komende jaren verder uit te breiden binnen Europa en dit filiaal is daarbij volgens CEO Ronald van Zetten “een mooie stap vooruit”.  Bovendien liet de Nederlandse warenhuisketen zich al ontvallen eveneens op zoek te zijn naar een pand in het Spaanse Barcelona.

 

Over de winkel in Madrid zegt Ronald van Zetten alvast "ontzettend trots" te zijn om "op deze mooie locatie een winkel te mogen openen". Calle Fuencarral is immers een populaire winkelstraat in de Spaanse hoofdstad.

 

Indeling volgens huiskamers

Om Spaanse klanten kennis te laten maken met de Hema-formule, heeft de keten geopteerd voor een intuïtieve winkelindeling. “We hebben gewerkt aan een winkel waar iedereen snel de weg weet te vinden, ook als je bij binnenkomst nog geen idee hebt wat voor producten Hema aanbiedt."

 

"De winkel is net zo verdeeld als een gemiddeld woonhuis. In al deze kamers vind je producten die je in je huis ook in die ruimte zou gebruiken.” Zo zijn er in de hoek die de kinderkamer voorstelt pyjama’s en T-shirts te vinden, maar ook knuffelbeesten en snoepjes. In de keuken staan naast pannen dan weer onder meer olijfolie en kruiden.

 

Hema telt vandaag bijna 700 winkels in zes landen, meer bepaald in thuisland Nederland, België, Duitsland, Luxemburg, Frankrijk en nu dus ook Spanje.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


GrandVision kent tragere groei

24/01/2018

In het vierde kwartaal van boekjaar 2017 is optiekgroep GrandVision opnieuw met enkele procenten gegroeid. Op vergelijkbare basis was er wel sprake van een kleine daling, ten gevolge van de slechte timing van de kerstvakantie.

Blind naar de supermarkt: AH en Carrefour werken aan toegankelijkheid

23/01/2018

Een supermarkt is een doolhof als je slecht ziet. Albert Heijn neemt daarom deel aan een ‘hackathon’ om boodschappen doen voor blinde of slechtziende shoppers toegankelijker te maken, terwijl bij Carrefour in Mons medewerkers zijn opgeleid om te helpen.

Analyse: Bompard maakt slechts een beetje komaf met taboes bij Carrefour

23/01/2018

Carrefour-CEO Alexandre Bompard wond er geen doekjes om tijdens de presentatie van zijn transformatieplan: de groep staat voor een culturele omwenteling. Daarbij moeten alle taboes van tafel. Echte verrassingen blijven echter uit en over België is er voorlopig geen nieuws…

Dochterbedrijf Alibaba op weg naar België

23/01/2018

Het Chinese Alibaba bekijkt de mogelijkheid om een filiaal van dochterbedrijf Ant Financial te openen in Brussel. Dat bedrijf is gespecialiseerd in financiële producten, zoals Alipay. Een definitieve beslissing over het filiaal is er nog niet genomen.

Unilever schrapt banen bij Belgisch retailsalesteam

22/01/2018

Unilever Belgium reorganiseert haar team van winkelvertegenwoordigers. Er gaan daarbij elf banen verloren, bevestigt het bedrijf aan de RetailDetail-redactie.

Zes Limburgse gemeenten willen handelskern versterken

22/01/2018

De Limburgse gemeenten Beringen, Bilzen, Leopoldsburg, Lommel, Maaseik en Tongeren lanceren een nieuw plan dat de handelskern in die gemeenten moet versterken Lokale handelaars zullen zelf kunnen meedenken rond de nieuwe strategie.

Back to top