Hema ziet muziek in winkel op Rock Werchter | RetailDetail

Hema ziet muziek in winkel op Rock Werchter

Hema ziet muziek in winkel op Rock Werchter

De Nederlandse winkelketen Hema opent een gelegenheidswinkel op Rock Werchter. De keten zegt daarmee te willen inspelen op de het feit dat festivalbezoekers het liefst zo weinig mogelijk ballast meenemen naar optredens.

Festival-survivalspulletjes op 300 m²

De Nederlandse winkelketen stelt een ruim aanbod te kunnen bieden: van zonnecrème tot brood en beleg over tandenborstels tot ligmatjes en condooms. Voorts biedt de winkel de mogelijkheid om gsm’s op te laden via zonne-energie. Een aanbod van wijnen, zoals in de klassieke winkels, is er daarentegen niet.

 

Hema ziet voldoende potentieel in de winkel, aangezien het rockfestival goed is voor meer dan 320.000 bezoekers in vier dagen. De keten is bovendien niet aan haar proefstuk toe: eerder zette Hema al een winkel op tijdens Lowlands in het Nederlandse Biddinghuizen.

 

De Hema-winkel is gelokaliseerd aan camping A2 in Haacht en beslaat een oppervlakte van 20 bij 15 meter. De prijzen zullen volgens de keten dezelfde zijn als in een klassiek winkelpunt.

 

Hema stopt streepjescodescanner in app

Hema heeft overigens ook een nieuwe mobiele applicatie gelanceerd, die onder meer voorzien is van een streepjescodescanner. Daarmee kunnen klanten aan de hand van de barcode op de oude verpakking opzoeken waar bijvoorbeeld hun favoriete ondergoed voorradig is of kunnen ze meteen online bestellen.

 

Naast de barcodescanner biedt de nieuwe Hema-app nog tal van andere mogelijkheden: Zo kan je via een gps-functie de dichtstbijzijnde winkel vinden waar het product nog voorradig is, kan je bladeren in de folder van de winkel en kun je zien welke koopjes er zijn. Ook geeft de app meer info bij elk product, zoals de samenstelling van voedingsproducten voor mensen met allergieën.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Pabo start door als ‘be you’

21/06/2018

Het failliete erotiekconcern Beate Uhse, het moederbedrijf achter Pabo, neemt een doorstart onder een nieuwe merknaam. De focus ligt op online handel.

Fox & Cie opent 17e speelgoedwinkel in Doornik

21/06/2018

De Waalse speelgoedketen Fox & Cie heeft haar zeventiende vestiging geopend in het Doornikse winkelcentrum Les Bastions. "Welke crisis in de speelgoedmarkt?", vraagt de keten zich af.

Tom&Co heeft 100 Franse locaties op het oog

21/06/2018

De Belgische dierenspeciaalzaak Tom&Co zet zijn opmars verder op de Franse markt. Zopas opende de 25ste winkel in Nantes, volgens een nieuw concept. Dit jaar zullen er nog zeven vestigingen volgen bij onze zuiderburen.

Frankrijk plant taks op e-commerce

21/06/2018

Online bestellingen zouden duurder kunnen worden voor Franse consumenten: een nieuw wetsvoorstel voorziet een taks van 1 tot 2% op de verkoopprijs, in functie van de afstand die een product heeft afgelegd.

Speelgoedketen La Grande Récré geeft België op

20/06/2018

De Franse retailer La Grande Récré ondervindt zware financiële problemen en wil zich concentreren op de thuismarkt. De Belgische tak legt volgende maandag de boeken neer: 16 winkels sluiten, 95 jobs gaan verloren.

Naar efficiënte en gelukkige retailmedewerkers

19/06/2018

In België worden de kosten van arbeidsongeschiktheid door burn-out geschat op 7,96 miljard euro. Retailers ontsnappen er niet aan. Ondernemers Fabian Jeanmart en Hendrik Deroo van Clarity Upgrades zien heil in nieuwe managementmodellen.