Hema ziet muziek in winkel op Rock Werchter

Hema ziet muziek in winkel op Rock Werchter

De Nederlandse winkelketen Hema opent een gelegenheidswinkel op Rock Werchter. De keten zegt daarmee te willen inspelen op de het feit dat festivalbezoekers het liefst zo weinig mogelijk ballast meenemen naar optredens.

Festival-survivalspulletjes op 300 m²

De Nederlandse winkelketen stelt een ruim aanbod te kunnen bieden: van zonnecrème tot brood en beleg over tandenborstels tot ligmatjes en condooms. Voorts biedt de winkel de mogelijkheid om gsm’s op te laden via zonne-energie. Een aanbod van wijnen, zoals in de klassieke winkels, is er daarentegen niet.

 

Hema ziet voldoende potentieel in de winkel, aangezien het rockfestival goed is voor meer dan 320.000 bezoekers in vier dagen. De keten is bovendien niet aan haar proefstuk toe: eerder zette Hema al een winkel op tijdens Lowlands in het Nederlandse Biddinghuizen.

 

De Hema-winkel is gelokaliseerd aan camping A2 in Haacht en beslaat een oppervlakte van 20 bij 15 meter. De prijzen zullen volgens de keten dezelfde zijn als in een klassiek winkelpunt.

 

Hema stopt streepjescodescanner in app

Hema heeft overigens ook een nieuwe mobiele applicatie gelanceerd, die onder meer voorzien is van een streepjescodescanner. Daarmee kunnen klanten aan de hand van de barcode op de oude verpakking opzoeken waar bijvoorbeeld hun favoriete ondergoed voorradig is of kunnen ze meteen online bestellen.

 

Naast de barcodescanner biedt de nieuwe Hema-app nog tal van andere mogelijkheden: Zo kan je via een gps-functie de dichtstbijzijnde winkel vinden waar het product nog voorradig is, kan je bladeren in de folder van de winkel en kun je zien welke koopjes er zijn. Ook geeft de app meer info bij elk product, zoals de samenstelling van voedingsproducten voor mensen met allergieën.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Laatste kans voor vroegboekkorting Shoptalk Europe

21/09/2017

(publireportage) Shoptalk Europe, de beurs voor retailinnovatie, toont van 8 tot 11 oktober 2017 in Kopenhagen via trends, technologieën en businessmodellen hoe consumenten ontdekken, winkelen en kopen in deze tijd van digitale disruptie.

Costco Wholesale ontvouwt ambitieuze Franse plannen

21/09/2017

Drie maanden na de succesvolle opening van zijn eerste Franse vestiging kondigt de Amerikaanse ‘member only’-supermarktketen Costco Wholefoods al een tweede verkooppunt aan. Costco wil op termijn naar minstens een achttal vestigingen bij onze zuiderburen.

Telenet en SBS brengen ‘tv-reclame op maat’

21/09/2017

Operator Telenet en tv-bedrijf SBS Belgium hebben hun testfase rond ‘gepersonaliseerde tv-reclame’ afgerond en gaan het systeem nu uitrollen. Het gaat om een heuse primeur in Europa.

Toys ‘R’ Us dicht bij faillissement

18/09/2017

Volgens de Amerikaanse zakenkrant The Wall Street Journal staat de Amerikaanse speelgoedketen Toys ‘R’ Us dicht bij een faillissement. Dat is het gevolg van de toename van online verkoop van speelgoed en van strengere eisen die de leveranciers stellen.

Kortingsactie Shoptalk Europe nadert einde

14/09/2017

(publireportage) Shoptalk Europe, de beurs voor retailinnovatie, toont van 8 tot 11 oktober 2017 in Kopenhagen via trends, technologieën en businessmodellen hoe consumenten ontdekken, winkelen en kopen in deze tijd van digitale disruptie.

Genomineerden Mercuriusprijs bekend

14/09/2017

Op 25 oktober reikt Comeos de Mercuriusprijs uit, waarbij de organisatie het beste winkelconcept van het jaar beloont. De elf genomineerden zijn nu al bekend gemaakt.

Back to top