Hema ziet muziek in winkel op Rock Werchter

Hema ziet muziek in winkel op Rock Werchter

De Nederlandse winkelketen Hema opent een gelegenheidswinkel op Rock Werchter. De keten zegt daarmee te willen inspelen op de het feit dat festivalbezoekers het liefst zo weinig mogelijk ballast meenemen naar optredens.

Festival-survivalspulletjes op 300 m²

De Nederlandse winkelketen stelt een ruim aanbod te kunnen bieden: van zonnecrème tot brood en beleg over tandenborstels tot ligmatjes en condooms. Voorts biedt de winkel de mogelijkheid om gsm’s op te laden via zonne-energie. Een aanbod van wijnen, zoals in de klassieke winkels, is er daarentegen niet.

 

Hema ziet voldoende potentieel in de winkel, aangezien het rockfestival goed is voor meer dan 320.000 bezoekers in vier dagen. De keten is bovendien niet aan haar proefstuk toe: eerder zette Hema al een winkel op tijdens Lowlands in het Nederlandse Biddinghuizen.

 

De Hema-winkel is gelokaliseerd aan camping A2 in Haacht en beslaat een oppervlakte van 20 bij 15 meter. De prijzen zullen volgens de keten dezelfde zijn als in een klassiek winkelpunt.

 

Hema stopt streepjescodescanner in app

Hema heeft overigens ook een nieuwe mobiele applicatie gelanceerd, die onder meer voorzien is van een streepjescodescanner. Daarmee kunnen klanten aan de hand van de barcode op de oude verpakking opzoeken waar bijvoorbeeld hun favoriete ondergoed voorradig is of kunnen ze meteen online bestellen.

 

Naast de barcodescanner biedt de nieuwe Hema-app nog tal van andere mogelijkheden: Zo kan je via een gps-functie de dichtstbijzijnde winkel vinden waar het product nog voorradig is, kan je bladeren in de folder van de winkel en kun je zien welke koopjes er zijn. Ook geeft de app meer info bij elk product, zoals de samenstelling van voedingsproducten voor mensen met allergieën.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Dit zijn de populairste webshops in België

18/01/2018

Nieuwe cijfers brengen de favoriete webwinkels in kaart van de Belgische internetgebruikers in 2017. Amazon domineert, maar naast de grote internationale spelers zijn ook de tweedehandssites opvallend populair.  

LensGroup neemt twee Duitse webwinkels over

18/01/2018

Het Belgische LensGroup, moederbedrijf van online lenzenverkoper LensOnline, heeft twee Duitse webwinkels overgenomen. Het betreedt zo voor de eerste keer de Duitse markt, het vijfde Europese land voor de groep.

Wint jouw bedrijf de bpost Omnichannel Award 2018?

18/01/2018

Welke retailer volgt in 2018 Juttu op als winnaar van de bpost Omnichannel Award? Kandidaten kunnen zich nu aanmelden. De award wordt uitgereikt tijdens het Omnichannel Congress op 1 maart.

"Vijfde van alle aankopen wordt gedaan via digitale spraakassistenten”

17/01/2018

Kopen via spraakassistenten zoals Siri of Amazon Alexa wordt heel groot, meent Capgemini. Al 35% van de consumenten zou aan zogeheten ‘conversational commerce’ doen: kopen of bestellen via zo’n digitale spraakassistent.

Britse supermarktketen Iceland geeft plastic de zak

17/01/2018

De Britse diepvriesketen Iceland schrapt als eerste supermarktketen alle plasticverpakkingen van zijn huismerken. Tegen 2023 moeten alle 1400 huismerkproducten verpakt worden in een duurzamer alternatief voor plastic, zoals karton en papier.

Wibra weet weer wat winst is

17/01/2018

Budgetketen Wibra heeft in 2016 opnieuw winst weten te maken, nadat het de voorbije jaren vooral verliezen had moeten slikken. De omzet blijft wel in dalende lijn en voorlopig lijkt het er niet op dat die trend gaat keren.

Back to top