Herman Toch op 21 maart op het RetailPodium

Herman Toch op 21 maart op het RetailPodium

Herman Toch, marketingspecialist en medeoprichter van adviesbureau Dreams & Fears, beschrijft in zijn boek “Transformeren om te overleven” hoe nieuwe denkmodellen cruciaal zijn om te blijven overleven. Op 21 maart demonstreert hij die op het RetailPodium.

Dromen en angsten

Toch startte als assistent aan de Vlerick Business Schoolen bouwde daarna aan een jarenlange ervaring in marketing en management in internationale bedrijven. Zo was hij in het verleden vicepresident global marketing bij Douwe Egberts en werkte hij als CEO van Censydiam.

 

Momenteel legt Toch zich toe op het adviseren van bekende merken als Heinz, Heineken, Philips, VMMa en de Colruyt-groep, onder meer via het managementadviesbureau Dreams & Fears dat Herman Toch in 2012 heeft opgericht samen met Klaus Lommatzsch, ex-CEO van reclamebureau Duval Guillaume.


“Brand relationship equity”

"Merken moeten zich afvragen welke rol ze spelen in het leven van mensen. De merken die zullen winnen in de wereld van morgen, zijn niet de merken met de sterkste ‘brand equity’, maar zij die de sterkste ‘brand relationship equity’ hebben", zei Toch daar toen over.

 

In zijn recentste boek “Transformeren om te overleven”, dat in 2012 de PIM Marketing Literatuurprijs won, neemt de marketingspecialist die ervaring dan ook mee en werkt hij aan de hand van tien paradigma's een nieuwe soort marketing uit, waarmee Toch aantoont wat merken moeten doen om succesvol te zijn en een winnende positie uit te bouwen.

 

 

Wil u vrijdag 21 maart ook participeren aan de workshop van Herman Toch op het RetailPodium? Schrijf u dan snel in, want de plaatsen zijn beperkt.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Blind naar de supermarkt: AH en Carrefour werken aan toegankelijkheid

23/01/2018

Een supermarkt is een doolhof als je slecht ziet. Albert Heijn neemt daarom deel aan een ‘hackathon’ om boodschappen doen voor blinde of slechtziende shoppers toegankelijker te maken, terwijl bij Carrefour in Mons medewerkers zijn opgeleid om te helpen.

Analyse: Bompard maakt slechts een beetje komaf met taboes bij Carrefour

23/01/2018

Carrefour-CEO Alexandre Bompard wond er geen doekjes om tijdens de presentatie van zijn transformatieplan: de groep staat voor een culturele omwenteling. Daarbij moeten alle taboes van tafel. Echte verrassingen blijven echter uit en over België is er voorlopig geen nieuws…

Dochterbedrijf Alibaba op weg naar België

23/01/2018

Het Chinese Alibaba bekijkt de mogelijkheid om een filiaal van dochterbedrijf Ant Financial te openen in Brussel. Dat bedrijf is gespecialiseerd in financiële producten, zoals Alipay. Een definitieve beslissing over het filiaal is er nog niet genomen.

Unilever schrapt banen bij Belgisch retailsalesteam

22/01/2018

Unilever Belgium reorganiseert haar team van winkelvertegenwoordigers. Er gaan daarbij elf banen verloren, bevestigt het bedrijf aan de RetailDetail-redactie.

Zes Limburgse gemeenten willen handelskern versterken

22/01/2018

De Limburgse gemeenten Beringen, Bilzen, Leopoldsburg, Lommel, Maaseik en Tongeren lanceren een nieuw plan dat de handelskern in die gemeenten moet versterken Lokale handelaars zullen zelf kunnen meedenken rond de nieuwe strategie.

Dit zijn de populairste webshops in België

18/01/2018

Nieuwe cijfers brengen de favoriete webwinkels in kaart van de Belgische internetgebruikers in 2017. Amazon domineert, maar naast de grote internationale spelers zijn ook de tweedehandssites opvallend populair.  

Back to top