Herman Toch op 21 maart op het RetailPodium | RetailDetail

Herman Toch op 21 maart op het RetailPodium

Herman Toch op 21 maart op het RetailPodium

Herman Toch, marketingspecialist en medeoprichter van adviesbureau Dreams & Fears, beschrijft in zijn boek “Transformeren om te overleven” hoe nieuwe denkmodellen cruciaal zijn om te blijven overleven. Op 21 maart demonstreert hij die op het RetailPodium.

Dromen en angsten

Toch startte als assistent aan de Vlerick Business Schoolen bouwde daarna aan een jarenlange ervaring in marketing en management in internationale bedrijven. Zo was hij in het verleden vicepresident global marketing bij Douwe Egberts en werkte hij als CEO van Censydiam.

 

Momenteel legt Toch zich toe op het adviseren van bekende merken als Heinz, Heineken, Philips, VMMa en de Colruyt-groep, onder meer via het managementadviesbureau Dreams & Fears dat Herman Toch in 2012 heeft opgericht samen met Klaus Lommatzsch, ex-CEO van reclamebureau Duval Guillaume.


“Brand relationship equity”

"Merken moeten zich afvragen welke rol ze spelen in het leven van mensen. De merken die zullen winnen in de wereld van morgen, zijn niet de merken met de sterkste ‘brand equity’, maar zij die de sterkste ‘brand relationship equity’ hebben", zei Toch daar toen over.

 

In zijn recentste boek “Transformeren om te overleven”, dat in 2012 de PIM Marketing Literatuurprijs won, neemt de marketingspecialist die ervaring dan ook mee en werkt hij aan de hand van tien paradigma's een nieuwe soort marketing uit, waarmee Toch aantoont wat merken moeten doen om succesvol te zijn en een winnende positie uit te bouwen.

 

 

Wil u vrijdag 21 maart ook participeren aan de workshop van Herman Toch op het RetailPodium? Schrijf u dan snel in, want de plaatsen zijn beperkt.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Naar efficiënte en gelukkige retailmedewerkers

19/06/2018

In België worden de kosten van arbeidsongeschiktheid door burn-out geschat op 7,96 miljard euro. Retailers ontsnappen er niet aan. Ondernemers Fabian Jeanmart en Hendrik Deroo van Clarity Upgrades zien heil in nieuwe managementmodellen.

Google investeert 550 miljoen dollar in JD.com

18/06/2018

Niemand wil de trein missen in de snel groeiende Aziatische markt. Ook Google heeft dat begrepen: de Amerikanen nemen een participatie in JD.com, de grote concurrent van Alibaba.

28 juni: The Future of Shopping-tafelgesprek met Wouter Kolk (Albert Heijn)

15/06/2018

Op 28 juni voert Albert Heijn-CEO Wouter Kolk een exclusief tafelgesprek over de toekomst van het winkelen met Jorg Snoeck en Pauline Neerman, auteurs van het boek 'The Future of Shopping', in boekhandel Scheltema in Amsterdam.

Bol.com rolt herhaalservice Bespaar Continu online uit

15/06/2018

Bol.com lanceert herhaalservice Bespaar Continu op de website. Vergelijkbaar met Amazon Prime, bezorgt de dienst vaste commodity-producten die mensen altijd in huis willen hebben tegen kortingen.

Acht inzichten die we onthouden van het Trade & Shopper Marketing Congress

14/06/2018

Niks dan enthousiaste reacties noteerden we op het Trade & Shopper Marketing Congress van RetailDetail en LD&Co. De grote bereidheid van sprekers en deelnemers om onderling inzichten uit te wisselen was opmerkelijk. Wat we onthielden?

Ludo Bijvoet is nieuwe topman Blokker

14/06/2018

Het management van Blokker is weer compleet: Ludo Bijvoet - vandaag topman van Xenos - heeft vanaf 1 juli de leiding bij de winkelketen in moeilijkheden, Frank Cocx wordt financieel directeur. Linda Keijzer gaat Xenos leiden.