Herman Toch op 21 maart op het RetailPodium

Herman Toch op 21 maart op het RetailPodium

Herman Toch, marketingspecialist en medeoprichter van adviesbureau Dreams & Fears, beschrijft in zijn boek “Transformeren om te overleven” hoe nieuwe denkmodellen cruciaal zijn om te blijven overleven. Op 21 maart demonstreert hij die op het RetailPodium.

Dromen en angsten

Toch startte als assistent aan de Vlerick Business Schoolen bouwde daarna aan een jarenlange ervaring in marketing en management in internationale bedrijven. Zo was hij in het verleden vicepresident global marketing bij Douwe Egberts en werkte hij als CEO van Censydiam.

 

Momenteel legt Toch zich toe op het adviseren van bekende merken als Heinz, Heineken, Philips, VMMa en de Colruyt-groep, onder meer via het managementadviesbureau Dreams & Fears dat Herman Toch in 2012 heeft opgericht samen met Klaus Lommatzsch, ex-CEO van reclamebureau Duval Guillaume.


“Brand relationship equity”

"Merken moeten zich afvragen welke rol ze spelen in het leven van mensen. De merken die zullen winnen in de wereld van morgen, zijn niet de merken met de sterkste ‘brand equity’, maar zij die de sterkste ‘brand relationship equity’ hebben", zei Toch daar toen over.

 

In zijn recentste boek “Transformeren om te overleven”, dat in 2012 de PIM Marketing Literatuurprijs won, neemt de marketingspecialist die ervaring dan ook mee en werkt hij aan de hand van tien paradigma's een nieuwe soort marketing uit, waarmee Toch aantoont wat merken moeten doen om succesvol te zijn en een winnende positie uit te bouwen.

 

 

Wil u vrijdag 21 maart ook participeren aan de workshop van Herman Toch op het RetailPodium? Schrijf u dan snel in, want de plaatsen zijn beperkt.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


LensOnline beoogt Duitse expansie

22/11/2017

LensGroup uit Kruibeke, dat met LensOnline de Belgische webverkoop van contactlenzen domineert, verovert stilaan ook de Europese markt. Na Nederland, Italië en Spanje laat de contactlenswebshop het oog nu vallen op Duitsland.

Europa zet stop op geoblocking

22/11/2017

Onderhandelaars van het Europees Parlement, de Europese Raad en de Europese Commissie hebben een akkoord bereikt rond het verbieden van geoblocking, waarbij webshops bezoekers uit het buitenland uitsluiten.

Hema wil fors uitbreiden in Duitsland

21/11/2017

Winkelketen Hema heeft grote plannen in Duitsland: de komende drie jaar moeten er minstens zeventig nieuwe vestigingen openen. Momenteel heeft de keten in Duitsland slechts elf winkels. Daarenboven wil Hema shop-in-shops en winkels in treinstations openen.

"Amazon bijna klaar om kassaloze Go te lanceren"

20/11/2017

Volgens sommige bronnen werft Amazon momenteel bouwmanagers en marketeers aan voor zijn Amazon Go-team. Dat wijst er mogelijk op dat de supermarkt zonder personeel nu ook echt in de startblokken staat.

Mark Thomson (Zebra): "De tools voor de toekomst zijn al voorhanden"

17/11/2017

Volgens Mark Thomson, director of retail industry solutions bij Zebra, verandert de retail in de nabije toekomst ingrijpender dan in de voorbije vijftig jaar bij elkaar opgeteld. Tegen 2020 zal de connectiviteit met klanten immers groter zijn dan ooit, wat een uiterst persoonlijke winkelervaring mogelijk maakt. 

Qrf Beste Winkelketen van België en Qrf Webshop Awards: spanning stijgt!

16/11/2017

Op donderdag 23 november is het zover: op die avond worden de winnaars van de ‘Qrf Beste Winkelketen van België’ en ‘Qrf Webshop Awards’ bekendgemaakt tijdens de RetailDetail Night. 

Back to top