RetailDetail BE
België - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • España - ES
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • EVENTS 2025
    • EVENTS 2026
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • RE-TALE(S)
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Ledenzone
RetailDetail BE
België - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • España - ES
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • EVENTS 2025
    • EVENTS 2026
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • RE-TALE(S)
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Ledenzone
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
thumb
Geschreven door Pascal Sabbe
In dit artikel
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

HighCo Data en Media Marketing Delhaize lanceren “game of the month” concept Play&Win

icon
Algemeen28 januari, 2020

(publireportage) Gamification is reeds geruime tijd dé innovatieve promotietool waarmee merken zich kunnen gaan onderscheiden. Als vervolgens een branded spel via een aangepaste media-mix in de juiste schijnwerpers komt te staan, zowel online als offline, dan blijkt gamification zelfs het krachtigste promotie instrument te zijn dat de brand awareness van het merk aanzienlijk laat aanzwellen.

 

Deze eenvoudige en efficiënte manier om consumenten betrokkenheid te genereren voor een merk, heeft de toonaangevende marketingspecialisten HighCo DATA Benelux en Media Marketing Delhaize ertoe aangezet hun krachten te bundelen en samen een innovatief en op-maat-geknipt product te lanceren – “Game of the month” PLAY & WIN.

 

HighCo DATA Benelux en Media Marketing Delhaize slaan de handen in elkaar en lanceren het “Game of the month” concept PLAY&WIN

Beide bedrijven geloven sterk in het potentieel van gamification als element van de promotiestrategie voor consumentenmarketing en brengen daarom een nieuw gebruiksklaar product op de markt specifiek voor retailmerken.

 

Op zoek naar de ideale combinatie van product en medium

De voorbije twee jaar verwierf HighCo DATA Benelux unieke kennis op het vlak van gamification en dit voor verschillende retailers en A-merken in België. Delhaize van zijn kant werkt hard aan de uitbouw van zijn eigen medianetwerk.

 

“Onze ervaring in gamificatie heeft ons geleerd dat games echt werken en een sterke aantrekkingskracht uitoefenen op de consument. We kunnen de afgelopen jaren terugkijken op uitstekende resultaten qua betrokkenheid maar we zagen de nood bij de merken naar een makkelijk en slim te implementeren media plan achter de gamification. In samenwerking met Media Marketing Delhaize bieden we nu een totaaloplossing voor merken die een game en een multi-media pakket combineert,” stelt Kevin Kielbaey, Chief Commercial Officer van HighCo DATA Benelux.

 

Media Marketing Delhaize (MMD) staat in voor het reclamebeheer binnen het ecosysteem van Delhaize. Met ruim 800 winkels in het hele land beschikt het medianetwerk over een veelheid van online en offline contactmomenten voor merken die zichtbaarheid wensen te verwerven bij de consumenten.

 

“De technische expertise van HighCo DATA Benelux stelt ons in staat om gamification eenvoudig te implementeren en aan te bieden”, aldus Olivier Degrez, directeur van MMD. “Bovendien zijn ze door hun uitgebreide ervaring met merken langs verschillende kanalen de ideale partner om een pasklaar concept op de markt te brengen.”

 

Gamificatie als originele en efficiënte promotiestrategie

Merken moeten variatie brengen in hun communicatie naar de consument en beide bedrijven zijn er nu net van overtuigd dat gamification de interactie van merken met hun doelpubliek verbetert.

 

Kevin Kielbaey: “Bij HighCo DATA Benelux verwachten we dat gamification tegen 2020 bij 50% van de merken deel uitmaakt van de marketingplannen. Uiteindelijk is het vrij eenvoudig om een spel online of via sociale media te lanceren. Een spel kiezen dat binnen uw promotiestrategie als alternatief kan gelden voor de gangbare en aanhoudende prijsverlagingen is echter een nieuwe dimensie.”

 

Olivier Degrez: “Gamification is inderdaad erg zinvol in een media- en marketingstrategie. Het brengt originaliteit en vernieuwing. Voor ons is gamification naast tekst, beeld en video een vierde weg om met de consument te communiceren. Het wekt emoties op dankzij een eenvoudige en natuurlijke taal. En het is nu juist dat emotionele aspect dat zorgt voor aandacht en betrokkenheid. Dat is de essentie van marketing. Elke marketeer wil immers de consument emotioneel betrekken bij zijn merk! Uit onderzoek blijkt dat iedereen speelt: de gemiddelde leeftijd van spelers is 35 jaar. Gamification heeft dan ook zijn plaats in de mediamix.”

 

Bovendien besteedt men gemiddeld twee tot drie minuten aan een spel, terwijl een klassieke promotie de aandacht slechts 30 seconden vasthoudt. Met een spel kunnen merken maximaal de contacttijd met hun consumenten benutten en zo hun boodschap versterken. En aangezien beslissingen sterk beïnvloed worden door emotie geeft gamification dus ook een aanzienlijke impuls aan het koopgedrag.

 

PLAY & WIN “Game of the Month”

Het “Spel van de maand” is een concept dat een spel koppelt aan de consumptieagenda (Pasen, 1 mei, de zomer, terug naar school, …) in combinatie met een MMD-mediapakket.

 

De promotiemogelijkheden “Game of the month” zijn gebonden aan een vaste kalender. Merken kopen een niche hetzij exclusief aan of samen met andere (complementaire) merken.

 

Kevin Kielbaey: “Ons opzet was een product dat gemakkelijk te begrijpen en te implementeren is. Merken kiezen een promotieperiode en maken een keuze uit verschillende spelmogelijkheden. Vervolgens wordt de hele promotiestrategie voor hen uitgetekend. De oplossing is zo ontwikkeld dat de uitrol voor de klant moeiteloos verloopt. Er is geen voorbereiding nodig en de ROI is gegarandeerd. Het is eenvoudig en doeltreffend!”

 

MMD biedt een twee weken durend mediapakket aan dat start met een e-mailingcampagne om de bekendheid van het spel te bevorderen bij een doelgroep die specifiek voor het merk is geselecteerd. Tegelijk wordt het publiek bereikt via de Delhaize e-shop en de winkels langs een omnichannel media-pakket dat de emotionele betrokkenheid maximaal aanboort.

 

Olivier Degrez: “Die combinatie van meerdere contactmomenten (brede dekking en gepersonaliseerde informatie) maakt daadwerkelijk een verschil. Bovendien valt elke stap in het klanttraject te meten doorheen de hele marketing funnel: wie heeft aan het spel deelgenomen, wie heeft artikelen gekocht en wie is teruggegaan naar de winkel om gebruik te maken van de gewonnen korting bons. De efficiëntie van de oplossing is gebaseerd op effectieve data.” Met hun nieuwe product Play & Win “Game of the month” willen HighCo DATA Benelux en MMD aan de merken bewijzen dat gamificatie een baanbrekende en efficiënte marketingtool is.

 

Wens je meer info?

Surf dan naar https://welcome.highco-data.be/mmd of contacteer ons via welcome@highco.be

Meer over... Algemeen
Zie meer
  • icon
    Algemeen17 december, 2025
    Cora-projecten zijn opsteker voor Belgische winkelvastgoedmarkt

    De herontwikkeling van de Cora-sites geeft de Belgische winkelvastgoedmarkt een boost, ziet vastgoedadviseur JLL. Ook elders creëert de recente stopzetting van enkele retailketens groeikansen voor ambitieuze nieuwkomers.

  • icon
    Algemeen16 december, 2025
    De kerstman wordt AI: 1 op 5 Belgen gebruikt kunstmatige intelligentie voor online aankopen

    Belgen kochten in december vorig jaar samen bijna 17 miljoen cadeaus online. Met de kerstinkopen in aantocht ligt ook dit jaar een nieuw record binnen handbereik. Zeker nu kunstmatige intelligentie hét nieuwe hulpje van de kerstman wordt...

  • icon
    Algemeen16 december, 2025
    Retail op zoek naar evenwicht: vijf paradoxen die in 2026 verder vorm krijgen

    Voor retailexpert Els Breugelmans (gewoon hoogleraar aan de KU Leuven) was 2025 bovenal een jaar van paradoxen. “Ik zie overal tegenstellingen die naast elkaar blijven bestaan,” zegt ze. “En als ik vooruitkijk, dan wordt 2026 een verdere zoektocht naar balans.”

Meest gelezen
  • icon
    Food27 november, 2025
    Promo-oorlog: Colruyt contra Kruidvat
  • icon
    Wonen26 november, 2025
    Swiss Sense, Dreambaby en Dreamland redden nog enkele Belgische Leen Bakker-winkels
  • icon
    Food18 november, 2025
    Dit worden de uitbaters van de Delhaize-supermarkten op de Cora-sites
  • icon
    Algemeen16 december, 2025
    Shein opent reuzegroot Europees distributiecentrum
Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • socialLinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform The Loop, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres
Kolveniersstraat 7, bus 26 2000 Antwerp
Bezoekadres
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerp
Hoe bereik je ons:
Routebeschrijving
© 2025 RetailDetail
Contacteer ons Over ons info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepterenCookie SettingsReject All
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Functional & Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
CookieDuurBeschrijving
cookielawinfo-checkbox-analytics11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics & Advertisement".
cookielawinfo-checkbox-necessary11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Functional & Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance & Others".
viewed_cookie_policy11 monthsThe cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Analytics & Advertisement
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Performance & Others
Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
OPSLAAN & ACCEPTEREN