Hogeschool KATHO wil voor meer bekwaam winkelpersoneel zorgen

Hogeschool KATHO wil voor meer bekwaam winkelpersoneel zorgen

Als kleren de man maken, zijn het vaak de medewerkers die de winkel maken. De retailsector, nochtans de op één na grootste privé-werkgever van het land, kampt echter met een tekort aan bekwaam personeel. Daarom heeft de Kortrijkse hogeschool KATHO als eerste in Vlaanderen een retailspecialisatie opgericht binnen zijn bachelor-opleiding in marketing.

Eerste afstudeerrichting in de retail

De opleiding Retail & Store Management moet jongeren volgens de organisatoren een brede economische en commerciële achtergrond geven, aangevuld met gespecialiseerde kennis. “De studenten krijgen op managementniveau alle bagage, waardoor ze meteen in de sector kunnen worden ingezet”, zegt coördinator van de opleiding Anne-Marie Berghman.


Bovendien wordt al vanaf het eerste jaar ook de nodige praktijkervaring voorzien, onder meer in de vorm van stages, bedrijfsbezoeken en inspiratietours in grote steden zoals Londen of Parijs.

Ook wie reeds actief is in het werkveld kan de opleiding trouwens volgen: “KATHO biedt de mogelijkheid aan om via afstandsonderwijs het bachelordiploma marketing, specialisatie ‘retail en store management’ te behalen. Studenten doorlopen volledig op afstand en op eigen tempo het programma”, aldus Berghmann.

Tags: