Hogeschool KATHO wil voor meer bekwaam winkelpersoneel zorgen

Hogeschool KATHO wil voor meer bekwaam winkelpersoneel zorgen

Als kleren de man maken, zijn het vaak de medewerkers die de winkel maken. De retailsector, nochtans de op één na grootste privé-werkgever van het land, kampt echter met een tekort aan bekwaam personeel. Daarom heeft de Kortrijkse hogeschool KATHO als eerste in Vlaanderen een retailspecialisatie opgericht binnen zijn bachelor-opleiding in marketing.

Eerste afstudeerrichting in de retail

De opleiding Retail & Store Management moet jongeren volgens de organisatoren een brede economische en commerciële achtergrond geven, aangevuld met gespecialiseerde kennis. “De studenten krijgen op managementniveau alle bagage, waardoor ze meteen in de sector kunnen worden ingezet”, zegt coördinator van de opleiding Anne-Marie Berghman.


Bovendien wordt al vanaf het eerste jaar ook de nodige praktijkervaring voorzien, onder meer in de vorm van stages, bedrijfsbezoeken en inspiratietours in grote steden zoals Londen of Parijs.

Ook wie reeds actief is in het werkveld kan de opleiding trouwens volgen: “KATHO biedt de mogelijkheid aan om via afstandsonderwijs het bachelordiploma marketing, specialisatie ‘retail en store management’ te behalen. Studenten doorlopen volledig op afstand en op eigen tempo het programma”, aldus Berghmann.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Categoriewinnaars ‘Qrf Retailer of the Year 2017-2018’ bekend

22/09/2017

Gisteren maakte Qrf City Retail de veertig winnaars bekend van de Beste Winkelketen van België voor 2017-18. Klanten vinden betrouwbaarheid het allerbelangrijkst bij webshops, klantvriendelijkheid kan het verschil maken in fysieke winkels.

A.S. Adventure en Juttu samen in Brusselse flagshipstore

22/09/2017

A.S. Adventure en zusterketen Juttu gaan in maart van volgend jaar een gezamenlijke winkel openen in Brussel. Ze nemen daarbij het voormalige pand van Marks & Spencer aan de Guldenvlieslaan over.

Laatste kans voor vroegboekkorting Shoptalk Europe

21/09/2017

(publireportage) Shoptalk Europe, de beurs voor retailinnovatie, toont van 8 tot 11 oktober 2017 in Kopenhagen via trends, technologieën en businessmodellen hoe consumenten ontdekken, winkelen en kopen in deze tijd van digitale disruptie.

Costco Wholesale ontvouwt ambitieuze Franse plannen

21/09/2017

Drie maanden na de succesvolle opening van zijn eerste Franse vestiging kondigt de Amerikaanse ‘member only’-supermarktketen Costco Wholefoods al een tweede verkooppunt aan. Costco wil op termijn naar minstens een achttal vestigingen bij onze zuiderburen.

Telenet en SBS brengen ‘tv-reclame op maat’

21/09/2017

Operator Telenet en tv-bedrijf SBS Belgium hebben hun testfase rond ‘gepersonaliseerde tv-reclame’ afgerond en gaan het systeem nu uitrollen. Het gaat om een heuse primeur in Europa.

Toys ‘R’ Us dicht bij faillissement

18/09/2017

Volgens de Amerikaanse zakenkrant The Wall Street Journal staat de Amerikaanse speelgoedketen Toys ‘R’ Us dicht bij een faillissement. Dat is het gevolg van de toename van online verkoop van speelgoed en van strengere eisen die de leveranciers stellen.

Back to top