JBC prijsbeest bij uitstek op de RetailDetail Night 2013 | RetailDetail

JBC prijsbeest bij uitstek op de RetailDetail Night 2013

JBC prijsbeest bij uitstek op de RetailDetail Night 2013

JBC lijkt uit te groeien tot een heus prijsbeest: de Limburgse moderetailer wist op de RetailDetail Night 2013 zowel de award van ‘Retailer van het Jaar’ 2013 als de publieksprijs ‘Beste Winkelketen van België’ weg te kapen. Delhaize en Colruyt vielen dan weer in de prijzen met hun folders.

Consument en sector verkiezen allebei JBC

Op de RetailDetail Night in Schelle donderdagavond is JBC twee maal in de prijzen gevallen. Uit een selectie van drie toonaangevende ketens in het Belgische landschap door de vakjury van Retail Forum Belgium verkoos het aanwezige publiek van retailprofessionals JBC immers tot ‘Retailer van het Jaar’.

 

Even later bleek JBC ook de favoriet van de Belgische consumenten te zijn: in het consumentenonderzoek van Q&A werd van de 25 categoriewinnaars JBC uiteindelijk tot ‘over-all’ Beste Winkelketen van België 2013 gestemd. Daarmee valt JBC meteen een primeur te beurt: het is voor het eerst dat consumenten en professionals het eens zijn over wie de beste retailketen van het afgelopen jaar is. Eigenaars Ann en Bart Claes zeggen alvast erg blij te zijn met deze bekroning.

 

Colruyt en Delhaize als beste folders uit de bus

Dit jaar werd voor het eerst in België ook de wedstrijd ‘Folder van het Jaar’ georganiseerd. Hierbij mochten zowel consumenten als een vakjury stemmen op wat zij de beste brievenbusfolder van het land vinden. Na een spannende nek-aan-nekrace ging de publieksprijs naar Colruyt, terwijl Delhaize de favoriet van de professionele jury bleek.

 

Lunch Garden-CEO Annick Van Overstraeten won de ‘career achievement award’, die haar door de sectorgenoten werd uitgereikt vanwege haar opmerkelijke prestaties bij Quick en nu ook Lunch Garden. Beide horecaketens wist ze op korte tijd te moderniseren en nieuw leven in te blazen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Erotiekketen Christine le Duc wil weer verleiden

14/08/2018

De keten van eroticashops Christine le Duc wil in Nederlandse handen een nieuwe verleidingspoging wagen. Gered uit het failliete concern Beate Uhse, zet de retailer haar zinnen op de Belgische en Nederlandse markt.

Amazon mag levering volgende dag niet garanderen

13/08/2018

De Britse reclamewaakhond heeft het niet voor Amazons belofte om bestellingen van Prime-leden de volgende dag te zullen leveren. Tijdens de feestdagen vorig jaar waren er vertragingen, dus moet Amazon de garantie schrappen.

RetailDetail Day 2018: geobsedeerd door de klant

13/08/2018

Meer dan ooit staat de klant hoog op de agenda van retailers en merken. Maar is dat niet altijd zo geweest? De RetailDetail Day kijkt voorbij de hype en peilt naar de essentie van klantgericht ondernemen in het digitale tijdperk.

Hoe koopt de consument van morgen?

09/08/2018

Wist je dat winkelen en kopen twee verschillende activiteiten zijn geworden? De weg die de klant van de toekomst aflegt, ziet er helemaal anders uit. Beleef hem zelf in een Inspiration Tour van retailhub en dompel je onder in 1.250 m² innovatie. 

Decathlon neemt Zwitserse sportketen Athleticum over

09/08/2018

Decathlon neemt de Zwitserse sportketen Athleticum over. Verkoper Maus Frères krijgt een minderheidsbelang in Decathlon Zwitserland, een overnamebedrag is niet meegedeeld.

Prima halfjaar voor Rakuten

09/08/2018

De Japanse e-commercereus Rakuten, ’s werelds nummer 5 gemeten naar handelsvolume, zag zowel zijn omzet als zijn winst de voorbije zes maanden flink toenemen. Intussen gaat de groep zijn interne structuur grondig reorganiseren om sneller te kunnen inspelen op de almaar sneller wijzigende marktomstandigheden.