JBC prijsbeest bij uitstek op de RetailDetail Night 2013

JBC prijsbeest bij uitstek op de RetailDetail Night 2013

JBC lijkt uit te groeien tot een heus prijsbeest: de Limburgse moderetailer wist op de RetailDetail Night 2013 zowel de award van ‘Retailer van het Jaar’ 2013 als de publieksprijs ‘Beste Winkelketen van België’ weg te kapen. Delhaize en Colruyt vielen dan weer in de prijzen met hun folders.

Consument en sector verkiezen allebei JBC

Op de RetailDetail Night in Schelle donderdagavond is JBC twee maal in de prijzen gevallen. Uit een selectie van drie toonaangevende ketens in het Belgische landschap door de vakjury van Retail Forum Belgium verkoos het aanwezige publiek van retailprofessionals JBC immers tot ‘Retailer van het Jaar’.

 

Even later bleek JBC ook de favoriet van de Belgische consumenten te zijn: in het consumentenonderzoek van Q&A werd van de 25 categoriewinnaars JBC uiteindelijk tot ‘over-all’ Beste Winkelketen van België 2013 gestemd. Daarmee valt JBC meteen een primeur te beurt: het is voor het eerst dat consumenten en professionals het eens zijn over wie de beste retailketen van het afgelopen jaar is. Eigenaars Ann en Bart Claes zeggen alvast erg blij te zijn met deze bekroning.

 

Colruyt en Delhaize als beste folders uit de bus

Dit jaar werd voor het eerst in België ook de wedstrijd ‘Folder van het Jaar’ georganiseerd. Hierbij mochten zowel consumenten als een vakjury stemmen op wat zij de beste brievenbusfolder van het land vinden. Na een spannende nek-aan-nekrace ging de publieksprijs naar Colruyt, terwijl Delhaize de favoriet van de professionele jury bleek.

 

Lunch Garden-CEO Annick Van Overstraeten won de ‘career achievement award’, die haar door de sectorgenoten werd uitgereikt vanwege haar opmerkelijke prestaties bij Quick en nu ook Lunch Garden. Beide horecaketens wist ze op korte tijd te moderniseren en nieuw leven in te blazen.

Tags: