JBC prijsbeest bij uitstek op de RetailDetail Night 2013 | RetailDetail

JBC prijsbeest bij uitstek op de RetailDetail Night 2013

JBC prijsbeest bij uitstek op de RetailDetail Night 2013

JBC lijkt uit te groeien tot een heus prijsbeest: de Limburgse moderetailer wist op de RetailDetail Night 2013 zowel de award van ‘Retailer van het Jaar’ 2013 als de publieksprijs ‘Beste Winkelketen van België’ weg te kapen. Delhaize en Colruyt vielen dan weer in de prijzen met hun folders.

Consument en sector verkiezen allebei JBC

Op de RetailDetail Night in Schelle donderdagavond is JBC twee maal in de prijzen gevallen. Uit een selectie van drie toonaangevende ketens in het Belgische landschap door de vakjury van Retail Forum Belgium verkoos het aanwezige publiek van retailprofessionals JBC immers tot ‘Retailer van het Jaar’.

 

Even later bleek JBC ook de favoriet van de Belgische consumenten te zijn: in het consumentenonderzoek van Q&A werd van de 25 categoriewinnaars JBC uiteindelijk tot ‘over-all’ Beste Winkelketen van België 2013 gestemd. Daarmee valt JBC meteen een primeur te beurt: het is voor het eerst dat consumenten en professionals het eens zijn over wie de beste retailketen van het afgelopen jaar is. Eigenaars Ann en Bart Claes zeggen alvast erg blij te zijn met deze bekroning.

 

Colruyt en Delhaize als beste folders uit de bus

Dit jaar werd voor het eerst in België ook de wedstrijd ‘Folder van het Jaar’ georganiseerd. Hierbij mochten zowel consumenten als een vakjury stemmen op wat zij de beste brievenbusfolder van het land vinden. Na een spannende nek-aan-nekrace ging de publieksprijs naar Colruyt, terwijl Delhaize de favoriet van de professionele jury bleek.

 

Lunch Garden-CEO Annick Van Overstraeten won de ‘career achievement award’, die haar door de sectorgenoten werd uitgereikt vanwege haar opmerkelijke prestaties bij Quick en nu ook Lunch Garden. Beide horecaketens wist ze op korte tijd te moderniseren en nieuw leven in te blazen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Pabo start door als ‘be you’

21/06/2018

Het failliete erotiekconcern Beate Uhse, het moederbedrijf achter Pabo, neemt een doorstart onder een nieuwe merknaam. De focus ligt op online handel.

Fox & Cie opent 17e speelgoedwinkel in Doornik

21/06/2018

De Waalse speelgoedketen Fox & Cie heeft haar zeventiende vestiging geopend in het Doornikse winkelcentrum Les Bastions. "Welke crisis in de speelgoedmarkt?", vraagt de keten zich af.

Tom&Co heeft 100 Franse locaties op het oog

21/06/2018

De Belgische dierenspeciaalzaak Tom&Co zet zijn opmars verder op de Franse markt. Zopas opende de 25ste winkel in Nantes, volgens een nieuw concept. Dit jaar zullen er nog zeven vestigingen volgen bij onze zuiderburen.

Frankrijk plant taks op e-commerce

21/06/2018

Online bestellingen zouden duurder kunnen worden voor Franse consumenten: een nieuw wetsvoorstel voorziet een taks van 1 tot 2% op de verkoopprijs, in functie van de afstand die een product heeft afgelegd.

Speelgoedketen La Grande Récré geeft België op

20/06/2018

De Franse retailer La Grande Récré ondervindt zware financiële problemen en wil zich concentreren op de thuismarkt. De Belgische tak legt volgende maandag de boeken neer: 16 winkels sluiten, 95 jobs gaan verloren.

Naar efficiënte en gelukkige retailmedewerkers

19/06/2018

In België worden de kosten van arbeidsongeschiktheid door burn-out geschat op 7,96 miljard euro. Retailers ontsnappen er niet aan. Ondernemers Fabian Jeanmart en Hendrik Deroo van Clarity Upgrades zien heil in nieuwe managementmodellen.