Kerstbudget iets lager dan vorig jaar | RetailDetail

Kerstbudget iets lager dan vorig jaar

Kerstbudget iets lager dan vorig jaar

De gemiddelde Belg geeft deze kerstperiode 197 euro uit aan geschenkjes en nog eens 122 euro voor het feest zelf, samen goed voor een kerstbudget van 319 euro.

10 euro minder dan vorig jaar

Terwijl uit een andere enquête bleek dat Sinterklaas dit jaar iets meer mocht kosten, geldt dat niet voor Kerst: vorig jaar bedroeg het gemiddelde kerstbudget nog 329 euro. Wel besparen we op het feestmaal, want aan cadeautjes geven we zelfs nog een ietsje meer uit: het gemiddelde cadeau kost nu 31 euro, dat is 1,25 euro méér dan in 2012.

 

Het cadeaubudget laat overigens een strikte hiërarchie zien. De kinderen worden het meest verwend: voor hen liggen er cadeautjes ter waarde van gemiddeld 116 euro onder de kerstboom. Partners gunnen elkaar cadeautjes ter waarde van gemiddeld 83 euro, ouders moeten tevreden zijn met iets van rond de 53 euro en broers en zussen moeten het stellen met gemiddeld 42 euro aan geschenkjes.

 

Een kwart van de respondenten verwacht een 'fout' cadeau te krijgen, becijferde eBay op basis van een bevraging bij 1.052 Belgen tussen 16 en 64 jaar - ongetwijfeld tot het eigen grote jolijt.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Speelgoedketen La Grande Récré geeft België op

20/06/2018

De Franse retailer La Grande Récré ondervindt zware financiële problemen en wil zich concentreren op de thuismarkt. De Belgische tak legt volgende maandag de boeken neer: 16 winkels sluiten, 95 jobs gaan verloren.

Naar efficiënte en gelukkige retailmedewerkers

19/06/2018

In België worden de kosten van arbeidsongeschiktheid door burn-out geschat op 7,96 miljard euro. Retailers ontsnappen er niet aan. Ondernemers Fabian Jeanmart en Hendrik Deroo van Clarity Upgrades zien heil in nieuwe managementmodellen.

Google investeert 550 miljoen dollar in JD.com

18/06/2018

Niemand wil de trein missen in de snel groeiende Aziatische markt. Ook Google heeft dat begrepen: de Amerikanen nemen een participatie in JD.com, de grote concurrent van Alibaba.

28 juni: The Future of Shopping-tafelgesprek met Wouter Kolk (Albert Heijn)

15/06/2018

Op 28 juni voert Albert Heijn-CEO Wouter Kolk een exclusief tafelgesprek over de toekomst van het winkelen met Jorg Snoeck en Pauline Neerman, auteurs van het boek 'The Future of Shopping', in boekhandel Scheltema in Amsterdam.

Bol.com rolt herhaalservice Bespaar Continu online uit

15/06/2018

Bol.com lanceert herhaalservice Bespaar Continu op de website. Vergelijkbaar met Amazon Prime, bezorgt de dienst vaste commodity-producten die mensen altijd in huis willen hebben tegen kortingen.

Acht inzichten die we onthouden van het Trade & Shopper Marketing Congress

14/06/2018

Niks dan enthousiaste reacties noteerden we op het Trade & Shopper Marketing Congress van RetailDetail en LD&Co. De grote bereidheid van sprekers en deelnemers om onderling inzichten uit te wisselen was opmerkelijk. Wat we onthielden?