Kijk binnen bij Ixina Drogenbos | RetailDetail

Kijk binnen bij Ixina Drogenbos

Kijk binnen bij Ixina Drogenbos

Binnenkort zullen alle winkels van de keten Ixina te bezoeken zijn via Google Street View. Het is daarmee de eerste grote Belgische keten die via Google Street View beschikbaar zal zijn. De eerste vestiging die van deze technologie gebruik zal maken, is die van Drogenbos.

"Innovatie is cruciaal"

"Technologische innovatie is voor ons cruciaal om onze klanten steeds de beste service te bieden", aldus Benoît Vrielinck, algemeen directeur van Ixina Belgium. "Het was voor ons dan ook een evidentie om meteen gebruik te maken van deze unieke tool van Google, waardoor onze klanten op voorhand reeds een kijkje kunnen gaan nemen in onze winkels."

 

Momenteel is het enkel de winkel in Drogenbos die met Google Street View zal werken, maar tegen de lente van 2014 is het de bedoeling dat ook de 45 andere vestigingen van Ixina op deze manier te bezoeken zijn.

 

Eind 2011 lanceerde Ixina ook al als eerste een technologie in zijn winkels, waarbij klanten via een 3D-bril hun droomkeuken in 3D konden beleven en erin konden rondwandelen. Ixina is in België de marktleider op vlak van keukens, met een omzet 105 miljoen euro en 46 vestigingen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Eigenaar wil af van flink stuk van Action

18/05/2018

De eigenaar van Action, investeringsmaatschappij 3i, wil volgend jaar een deel van de discountketen verkopen. De Britten zouden geïnteresseerden zoeken voor een belang van zo’n 35% van de keten.

Veel minder inbreuken op verbod cashbetalingen

17/05/2018

Vier jaar na de invoering van het verbod om aankopen van meer dan 3.000 euro nog cash te betalen, is het aantal inbreuken fors gedaald. Werden in 2014 nog 435 handelaars betrapt, dan waren dat er in 2016 nog maar 61.

Colruyt Group lanceert betaalfunctie voor Xtra-kaart

16/05/2018

Vanaf 22 mei zullen klanten in de winkels van Colruyt Group kunnen betalen met hun Xtra-klantenkaart. De vertrouwde Colruyt-betaalkaart verdwijnt. Toch wordt de Xtra-kaart geen krediet- of debetkaart.

"Krantenwinkels moeten uitbreiden om te overleven"

15/05/2018

Vier op de tien krantenwinkels zijn verlieslatend. Krantenwinkels moeten diversifiëren en hun assortiment uitbreiden, zegt Luc Ardies van Unizo. De zelfstandigenorganisatie start dan ook een experiment in die zin.

Shoppers aantrekken en omzetten in kopers?

15/05/2018

Het moment van de aankoop is het moment van de waarheid in een almaar complexere 'customer journey'. Retailers en fabrikanten hebben er alle belang bij om dan optimaal aanwezig te zijn. Hoe? Het Trade & Shopper Marketing Congress reikt antwoorden aan.

Hema investeert verder in grote Belgische winkels

11/05/2018

Hema Oostende beleeft een feestelijke heropening: de winkel werd aangepast naar het nieuwe internationale concept dat de retailer ontwikkelde voor steden als Barcelona, Parijs en Londen. Die formule bleek eerder succesvol in Antwerpen en Brussel.