Koelkasten en diepvriezers populair voor ecocheques | RetailDetail

Koelkasten en diepvriezers populair voor ecocheques

Koelkasten en diepvriezers populair voor ecocheques

Ecocheques worden voornamelijk gebruikt om energiezuinige koelkasten en diepvriezers te kopen, al is ook andere elektronisch huishoudapparatuur populair. De meeste uitgeschreven ecocheques worden ook effectief gebruikt.

Groot witgoed populair

In 2013 werden er in totaal 24,4 miljoen ecocheques uitgegeven door werkgevers, 3,3 procent minder dan een jaar eerder. Van die 25 miljoen werden er in 2012 24,5 miljoen ingewisseld,  in 2013 waren dat er nog maar 22,5 miljoen volgens Gazet van Antwerpen.

 

De vijf producten die met ecocheques worden gekocht zijn allemaal elektronische huishoudapparaten: de eerste plaats wordt gedeeld door koelkasten en diepvriezers, voor wasmachines, haardrogers en spaarlampen. Slechts 1,7 procent van de cheques worden gebruikt om de trein te nemen.

 

De voorbije twee jaar werden er geen controles meer uitgevoerd bij handelaars om na te gaan of ze de lijst met producten die mogen gekocht worden met ecocheques respecteerden. De resultaten van het laatste onderzoek in 2011 waren positief genoeg.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Google investeert 550 miljoen dollar in JD.com

18/06/2018

Niemand wil de trein missen in de snel groeiende Aziatische markt. Ook Google heeft dat begrepen: de Amerikanen nemen een participatie in JD.com, de grote concurrent van Alibaba.

28 juni: The Future of Shopping-tafelgesprek met Wouter Kolk (Albert Heijn)

15/06/2018

Op 28 juni voert Albert Heijn-CEO Wouter Kolk een exclusief tafelgesprek over de toekomst van het winkelen met Jorg Snoeck en Pauline Neerman, auteurs van het boek 'The Future of Shopping', in boekhandel Scheltema in Amsterdam.

Bol.com rolt herhaalservice Bespaar Continu online uit

15/06/2018

Bol.com lanceert herhaalservice Bespaar Continu op de website. Vergelijkbaar met Amazon Prime, bezorgt de dienst vaste commodity-producten die mensen altijd in huis willen hebben tegen kortingen.

Acht inzichten die we onthouden van het Trade & Shopper Marketing Congress

14/06/2018

Niks dan enthousiaste reacties noteerden we op het Trade & Shopper Marketing Congress van RetailDetail en LD&Co. De grote bereidheid van sprekers en deelnemers om onderling inzichten uit te wisselen was opmerkelijk. Wat we onthielden?

Ludo Bijvoet is nieuwe topman Blokker

14/06/2018

Het management van Blokker is weer compleet: Ludo Bijvoet - vandaag topman van Xenos - heeft vanaf 1 juli de leiding bij de winkelketen in moeilijkheden, Frank Cocx wordt financieel directeur. Linda Keijzer gaat Xenos leiden.

Karstadt wil het warenhuis heruitvinden in Berlijn-Tegel

12/06/2018

Karstadt opent op de Berlijnse luchthaven Tegel voor het eerst in dertig jaar een gloednieuw warenhuis in de hoofdstad. De nieuweling moet een baken van vernieuwing worden, met een uniek aanbod dat volledig is aangepast aan de locatie.