Koelkasten en diepvriezers populair voor ecocheques

Koelkasten en diepvriezers populair voor ecocheques

Ecocheques worden voornamelijk gebruikt om energiezuinige koelkasten en diepvriezers te kopen, al is ook andere elektronisch huishoudapparatuur populair. De meeste uitgeschreven ecocheques worden ook effectief gebruikt.

Groot witgoed populair

In 2013 werden er in totaal 24,4 miljoen ecocheques uitgegeven door werkgevers, 3,3 procent minder dan een jaar eerder. Van die 25 miljoen werden er in 2012 24,5 miljoen ingewisseld,  in 2013 waren dat er nog maar 22,5 miljoen volgens Gazet van Antwerpen.

 

De vijf producten die met ecocheques worden gekocht zijn allemaal elektronische huishoudapparaten: de eerste plaats wordt gedeeld door koelkasten en diepvriezers, voor wasmachines, haardrogers en spaarlampen. Slechts 1,7 procent van de cheques worden gebruikt om de trein te nemen.

 

De voorbije twee jaar werden er geen controles meer uitgevoerd bij handelaars om na te gaan of ze de lijst met producten die mogen gekocht worden met ecocheques respecteerden. De resultaten van het laatste onderzoek in 2011 waren positief genoeg.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Categoriewinnaars ‘Qrf Retailer of the Year 2017-2018’ bekend

22/09/2017

Gisteren maakte Qrf City Retail de veertig winnaars bekend van de Beste Winkelketen van België voor 2017-18. Klanten vinden betrouwbaarheid het allerbelangrijkst bij webshops, klantvriendelijkheid kan het verschil maken in fysieke winkels.

A.S. Adventure en Juttu samen in Brusselse flagshipstore

22/09/2017

A.S. Adventure en zusterketen Juttu gaan in maart van volgend jaar een gezamenlijke winkel openen in Brussel. Ze nemen daarbij het voormalige pand van Marks & Spencer aan de Guldenvlieslaan over.

Laatste kans voor vroegboekkorting Shoptalk Europe

21/09/2017

(publireportage) Shoptalk Europe, de beurs voor retailinnovatie, toont van 8 tot 11 oktober 2017 in Kopenhagen via trends, technologieën en businessmodellen hoe consumenten ontdekken, winkelen en kopen in deze tijd van digitale disruptie.

Costco Wholesale ontvouwt ambitieuze Franse plannen

21/09/2017

Drie maanden na de succesvolle opening van zijn eerste Franse vestiging kondigt de Amerikaanse ‘member only’-supermarktketen Costco Wholefoods al een tweede verkooppunt aan. Costco wil op termijn naar minstens een achttal vestigingen bij onze zuiderburen.

Telenet en SBS brengen ‘tv-reclame op maat’

21/09/2017

Operator Telenet en tv-bedrijf SBS Belgium hebben hun testfase rond ‘gepersonaliseerde tv-reclame’ afgerond en gaan het systeem nu uitrollen. Het gaat om een heuse primeur in Europa.

Toys ‘R’ Us dicht bij faillissement

18/09/2017

Volgens de Amerikaanse zakenkrant The Wall Street Journal staat de Amerikaanse speelgoedketen Toys ‘R’ Us dicht bij een faillissement. Dat is het gevolg van de toename van online verkoop van speelgoed en van strengere eisen die de leveranciers stellen.

Back to top