Le Printemps opent vandaag eerste nieuwe vestiging in 32 jaar

Le Printemps opent vandaag eerste nieuwe vestiging in 32 jaar

De Franse warenhuisketen Le Printemps opent vandaag in Le Carrousel du Louvre, het luxewinkelcentrum onder de piramide van het bekendste museum van Frankrijk, zijn eerste nieuwe vestiging in 32 jaar.

Voormalige Virgin Store

De nieuwe vestiging is 2.500 m² groot , gespreid over twee verdiepingen en zal zich vooral focussen op accessoires (schoonheidsproducten, lederwaren, juwelen en horloges) voor een buitenlands kapitaalkrachtig cliënteel. Klanten genieten er een automatische taxfree en kunnen desgewenst een beroep doen op een 'personal shopper' of even uitblazen in het VIP-salon.

 

De nieuwste Le Printemps vond onderdak in een voormalige Virgin Store. Het pand in kwestie werd 18 maanden gerenoveerd, goed voor een investering van om en bij de 25 miljoen euro.

 

Expansie dankzij nieuwe eigenaars

Le Carrousel du Louvre, bekend van zijn omgekeerde glazen piramide (foto), opende zijn deuren voor het grote publiek in oktober 1993. Het winkelcentrum herbergt een veertigtal handelszaken en restaurants, met onder meer merken als Apple, Sephora, Swarovski en Swatch. Volgens eigenaar Unibail-Rodamco verwelkomt het winkelparadijs zo'n 17 miljoen bezoekers per jaar.

 

Na een stilte van 32 jaar gaat het plots hard voor de Franse luxegroep: na de overname door een fonds uit Qatar ging Le Printemps in een hogere versnelling, met in mei ook nog een nieuwe winkel in winkelcentrum Les Terrasses du Port in Marseille en volgend jaar een winkelopening in Cagnes-sur-Mer (vlakbij Nice).

 

Le Printemps realiseerde in 2012 een omzet van 1,5 miljard euro, een groei met 34% over de voorbije drie jaar.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Richemont verwacht forse winststijging voor eerste halfjaar

17/10/2017

Luxebedrijf Richemont, eigenaar van onder andere horlogemerk Cartier, verwacht dat de winst voor de eerste helft van het boekjaar met maar liefst 80 procent de hoogte in gaat. Ook de omzet gaat met meer dan 10 procent vooruit.

“Klantenkaarten leveren amper iets op”

17/10/2017

Klantenkaarten leveren trouwe klanten amper iets op: dat is de conclusie die Het Belang van Limburg trekt na een onderzoek bij twintig grote ketens. Die ketens zeggen dan weer dat de krant te weinig rekening houdt met persoonlijke promoties.

Safe.Shop is nieuw wereldwijd e-commercekeurmerk

16/10/2017

Met Safe.Shop is het eerste wereldwijde keurmerk voor de e-commercesector gelanceerd. Momenteel zijn er nog maar twaalf landen aangesloten, maar dat aantal moet in de toekomst flink uitgebreid worden.

Oxfam denkt aan sluiting dertig wereldwinkels

16/10/2017

Door een gebrek aan vrijwilligers moeten binnenkort waarschijnlijk een dertigtal Oxfam Wereldwinkels de deuren sluiten. De voorbije drie jaar werden er al zeven gesloten. In totaal telt de keten ongeveer 230 vestigingen.

“Vergrijzende arbeidsmarkt? Niet voor retailers!”

13/10/2017

Retail blijft een van de belangrijkste sectoren voor de tewerkstelling van jongeren, zegt SD Worx: er werken dubbel zoveel dertigers als vijftigers in de sector. De vergrijzing vormt dus niet meteen een bedreiging. 

Zeeman weet winst te verdubbelen

12/10/2017

De winst van winkelketen Zeeman is in het voorbije boekjaar meer dan verdubbeld ten opzichte van 2015. Ook de omzet ging er met enkele procenten op vooruit, vooral dankzij sterke prestaties buiten Nederland.

Back to top