Le Printemps opent vandaag eerste nieuwe vestiging in 32 jaar | RetailDetail

Le Printemps opent vandaag eerste nieuwe vestiging in 32 jaar

Le Printemps opent vandaag eerste nieuwe vestiging in 32 jaar

De Franse warenhuisketen Le Printemps opent vandaag in Le Carrousel du Louvre, het luxewinkelcentrum onder de piramide van het bekendste museum van Frankrijk, zijn eerste nieuwe vestiging in 32 jaar.

Voormalige Virgin Store

De nieuwe vestiging is 2.500 m² groot , gespreid over twee verdiepingen en zal zich vooral focussen op accessoires (schoonheidsproducten, lederwaren, juwelen en horloges) voor een buitenlands kapitaalkrachtig cliënteel. Klanten genieten er een automatische taxfree en kunnen desgewenst een beroep doen op een 'personal shopper' of even uitblazen in het VIP-salon.

 

De nieuwste Le Printemps vond onderdak in een voormalige Virgin Store. Het pand in kwestie werd 18 maanden gerenoveerd, goed voor een investering van om en bij de 25 miljoen euro.

 

Expansie dankzij nieuwe eigenaars

Le Carrousel du Louvre, bekend van zijn omgekeerde glazen piramide (foto), opende zijn deuren voor het grote publiek in oktober 1993. Het winkelcentrum herbergt een veertigtal handelszaken en restaurants, met onder meer merken als Apple, Sephora, Swarovski en Swatch. Volgens eigenaar Unibail-Rodamco verwelkomt het winkelparadijs zo'n 17 miljoen bezoekers per jaar.

 

Na een stilte van 32 jaar gaat het plots hard voor de Franse luxegroep: na de overname door een fonds uit Qatar ging Le Printemps in een hogere versnelling, met in mei ook nog een nieuwe winkel in winkelcentrum Les Terrasses du Port in Marseille en volgend jaar een winkelopening in Cagnes-sur-Mer (vlakbij Nice).

 

Le Printemps realiseerde in 2012 een omzet van 1,5 miljard euro, een groei met 34% over de voorbije drie jaar.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


“Coolblue doet z’n stinkende best om klanten blij te maken”

23/02/2018

Een retailer die met humor het verschil maakt: het kan. Als je erin slaagt klanten blij te maken, hoef je nauwelijks in reclame te investeren, zegt Matthias De Clercq, manager van Coolblue België. Hij spreekt op het RetailDetail Omnichannel Congress.

150e Belgische Action opent de deuren

23/02/2018

Winkelketen Action opent op 24 februari haar 150e Belgische vestiging, in Nieuwpoort. De eerste Belgische winkel van Action opende in 2005, vorig jaar werden er nog zeventien nieuwe vestigingen neergepoot.

Nieuwe Europese garantierichtlijnen niet overal goed onthaald

23/02/2018

Het Europees Parlement heeft vandaag een voorstel goedgekeurd om de garantieregels voor heel Europa te harmoniseren. Die beslissing wordt door Comeos op applaus onthaald, maar Unizo ziet het dan weer als een gemiste kans.

Handelaars richten eigen netwerk op tegen winkelcriminaliteit

23/02/2018

Comeos, de Belgische federatie voor handel en diensten, heeft in samenwerking met de politie het Commerce Information Network (COMIN) opgericht. Dat moet handelaars helpen georganiseerde winkelcriminaliteit aan te pakken.

Blokker wil in 2019 opnieuw winst maken

23/02/2018

Met de Nederlandse winkelketen Blokker gaat het stilaan de juiste kant op, althans volgens CEO Casper Meijer. Hij verwacht wel dat Blokker dit jaar nog een verlies zal moeten slikken, maar mikt op winst in 2019.

KaDeTe, ’s werelds eerste startup-supermarkt, opent in Berlijn

22/02/2018

In Berlijn opent volgende maand KaDeTe, ’s werelds eerste startupsupermarkt. De fysieke marktplaats geeft startende merken en bedrijven de kans om in contact te komen met consumenten en inkopers.

Back to top