Le Printemps opent vandaag eerste nieuwe vestiging in 32 jaar

Le Printemps opent vandaag eerste nieuwe vestiging in 32 jaar

De Franse warenhuisketen Le Printemps opent vandaag in Le Carrousel du Louvre, het luxewinkelcentrum onder de piramide van het bekendste museum van Frankrijk, zijn eerste nieuwe vestiging in 32 jaar.

Voormalige Virgin Store

De nieuwe vestiging is 2.500 m² groot , gespreid over twee verdiepingen en zal zich vooral focussen op accessoires (schoonheidsproducten, lederwaren, juwelen en horloges) voor een buitenlands kapitaalkrachtig cliënteel. Klanten genieten er een automatische taxfree en kunnen desgewenst een beroep doen op een 'personal shopper' of even uitblazen in het VIP-salon.

 

De nieuwste Le Printemps vond onderdak in een voormalige Virgin Store. Het pand in kwestie werd 18 maanden gerenoveerd, goed voor een investering van om en bij de 25 miljoen euro.

 

Expansie dankzij nieuwe eigenaars

Le Carrousel du Louvre, bekend van zijn omgekeerde glazen piramide (foto), opende zijn deuren voor het grote publiek in oktober 1993. Het winkelcentrum herbergt een veertigtal handelszaken en restaurants, met onder meer merken als Apple, Sephora, Swarovski en Swatch. Volgens eigenaar Unibail-Rodamco verwelkomt het winkelparadijs zo'n 17 miljoen bezoekers per jaar.

 

Na een stilte van 32 jaar gaat het plots hard voor de Franse luxegroep: na de overname door een fonds uit Qatar ging Le Printemps in een hogere versnelling, met in mei ook nog een nieuwe winkel in winkelcentrum Les Terrasses du Port in Marseille en volgend jaar een winkelopening in Cagnes-sur-Mer (vlakbij Nice).

 

Le Printemps realiseerde in 2012 een omzet van 1,5 miljard euro, een groei met 34% over de voorbije drie jaar.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Beate Uhse vraagt faillissement aan

15/12/2017

Het Duitse eroticabedrijf Beate Uhse heeft het faillissement aangevraagd. Het bedrijf had al langer problemen om in een digitale wereld de omzet op peil te houden. De winkels blijven open. 

Deze retailers pakken uit met knappe kerstcommercials

15/12/2017

Heel wat internationale retailers pakken in de aanloop naar de eindejaarsfeesten uit met ambitieuze kerstcommercials. RetailDetail selecteerde twaalf opmerkelijke reclamespots. Laat u ook een traantje van ontroering?

Unizo wil geen verbod op plastic zakjes

15/12/2017

In tegenstelling tot Vlaams minister van Leefmilieu, Joke Schauvliege, is Unizo een verbod op plastic zakjes in de retail niet genegen. De organisatie pleit voor een systeem waarbij de klant moet betalen voor elk zakje.

Gent lanceert visienota voor handelsvestigingsbeleid

14/12/2017

Gent is naar eigen zeggen de eerste centrumstad (die in navolging van het decreet Integraal Handelsvestigingsbeleid van het Vlaams Parlement) een eigen visienota heeft opgesteld voor de toekomst van handelsvestigingen in de stad.

Alweer 10% meer online uitgaven in ons land

14/12/2017

Alle Belgen samen spendeerden de voorbije drie kwartalen liefst 7,35 miljard euro online, 10% meer dan in dezelfde periode van vorig jaar. De voorspelde kaap van tien miljard euro bestedingen is volgens GfK dan ook nog steeds haalbaar.

Lees het nieuwe RetailDetail Magazine online

13/12/2017

Ja, er staat bekend volk op de cover van de decembereditie van RetailDetail Magazine, naar aanleiding van onze boeklancering. Maar blader vooral verder, want dit nummer staat ook boordevol boeiende interviews met grote namen uit de retailwereld.  

Back to top