Le Printemps opent vandaag eerste nieuwe vestiging in 32 jaar | RetailDetail

Le Printemps opent vandaag eerste nieuwe vestiging in 32 jaar

Le Printemps opent vandaag eerste nieuwe vestiging in 32 jaar

De Franse warenhuisketen Le Printemps opent vandaag in Le Carrousel du Louvre, het luxewinkelcentrum onder de piramide van het bekendste museum van Frankrijk, zijn eerste nieuwe vestiging in 32 jaar.

Voormalige Virgin Store

De nieuwe vestiging is 2.500 m² groot , gespreid over twee verdiepingen en zal zich vooral focussen op accessoires (schoonheidsproducten, lederwaren, juwelen en horloges) voor een buitenlands kapitaalkrachtig cliënteel. Klanten genieten er een automatische taxfree en kunnen desgewenst een beroep doen op een 'personal shopper' of even uitblazen in het VIP-salon.

 

De nieuwste Le Printemps vond onderdak in een voormalige Virgin Store. Het pand in kwestie werd 18 maanden gerenoveerd, goed voor een investering van om en bij de 25 miljoen euro.

 

Expansie dankzij nieuwe eigenaars

Le Carrousel du Louvre, bekend van zijn omgekeerde glazen piramide (foto), opende zijn deuren voor het grote publiek in oktober 1993. Het winkelcentrum herbergt een veertigtal handelszaken en restaurants, met onder meer merken als Apple, Sephora, Swarovski en Swatch. Volgens eigenaar Unibail-Rodamco verwelkomt het winkelparadijs zo'n 17 miljoen bezoekers per jaar.

 

Na een stilte van 32 jaar gaat het plots hard voor de Franse luxegroep: na de overname door een fonds uit Qatar ging Le Printemps in een hogere versnelling, met in mei ook nog een nieuwe winkel in winkelcentrum Les Terrasses du Port in Marseille en volgend jaar een winkelopening in Cagnes-sur-Mer (vlakbij Nice).

 

Le Printemps realiseerde in 2012 een omzet van 1,5 miljard euro, een groei met 34% over de voorbije drie jaar.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Marks & Spencer haalt het mes boven: 100 winkels dicht

22/05/2018

De Britse retailer wil ingrijpend herstructureren. De komende vier jaar moeten niet 60, maar wel 100 Britse winkels de deuren sluiten. “Noodzakelijk om de toekomst veilig te stellen”, klinkt het.

Eigenaar wil af van flink stuk van Action

18/05/2018

De eigenaar van Action, investeringsmaatschappij 3i, wil volgend jaar een deel van de discountketen verkopen. De Britten zouden geïnteresseerden zoeken voor een belang van zo’n 35% van de keten.

Veel minder inbreuken op verbod cashbetalingen

17/05/2018

Vier jaar na de invoering van het verbod om aankopen van meer dan 3.000 euro nog cash te betalen, is het aantal inbreuken fors gedaald. Werden in 2014 nog 435 handelaars betrapt, dan waren dat er in 2016 nog maar 61.

Colruyt Group lanceert betaalfunctie voor Xtra-kaart

16/05/2018

Vanaf 22 mei zullen klanten in de winkels van Colruyt Group kunnen betalen met hun Xtra-klantenkaart. De vertrouwde Colruyt-betaalkaart verdwijnt. Toch wordt de Xtra-kaart geen krediet- of debetkaart.

"Krantenwinkels moeten uitbreiden om te overleven"

15/05/2018

Vier op de tien krantenwinkels zijn verlieslatend. Krantenwinkels moeten diversifiëren en hun assortiment uitbreiden, zegt Luc Ardies van Unizo. De zelfstandigenorganisatie start dan ook een experiment in die zin.

Shoppers aantrekken en omzetten in kopers?

15/05/2018

Het moment van de aankoop is het moment van de waarheid in een almaar complexere 'customer journey'. Retailers en fabrikanten hebben er alle belang bij om dan optimaal aanwezig te zijn. Hoe? Het Trade & Shopper Marketing Congress reikt antwoorden aan.