LS Travel Retail (Press Shop en Relay) gaat meer inzetten op voeding

LS Travel Retail (Press Shop en Relay) gaat meer inzetten op voeding

Bij LS Travel Retail, het bedrijf boven de Press Shops en Relay-winkels in ons land, kunnen tot 22 banen sneuvelen. Het bedrijf versnelt tegelijk de diversificatie die het al langer aan het testen was en gaat zijn logistieke activiteiten outsourcen.

Traditioneel gamma "onder druk"

"De verkoopactiviteiten van kranten en tijdschriften via de uithangborden Relay en Press Shop hebben zwaar te lijden onder de structurele achteruitgang die de pers al jaren meemaakt", zegt algemeen directeur David De Cock. "Bovendien leiden nieuwe wetten inzake tabak en telecommunicatie tot veranderingen in het gebruiksgedrag."

 

Om in te spelen op die veranderende markt, ziet LS Travel Retail zich genoodzaakt versneld te diversifiëren: "We gaan de klanten de producten verkopen die ze zoeken", zegt De Cock. "We hebben onmiskenbare troeven en zijn absoluut van plan die uit te spelen."

 

Heroriëntatie richting "food"

LS Travel Retail gaat zich daarom heroriënteren in de richting van de voedingssector - zo komen er snel meer verkoopcorners van Panos en Leonidas in de krantenwinkels - en tegelijk een "structuuraanpassing" doorvoeren, zo klinkt het. "In het 'worst case scenario' gaan 22 jobs verloren, maar dat zal nog afhangen van de onderhandelingen. Die operatie zou in de eerste helft van dit jaar afgerond moeten zijn", maakt De Cock zich sterk.

 

Het gaat om jobs op de logistieke afdeling, die nu goed is voor 22 mensen: "We hebben een langetermijncontract afgesloten met Lyfra, het bedrijf waaraan de logistiek wordt uitbesteed, om zo voor de jobzekerheid van onze logistieke medewerkers te zorgen."

 

LS Travel Retail maakt deel uit van de Franse Groep Lagardère Services, actief in meer dan 20 landen. In België telt de groep alles samen zo'n 250 verkooppunten, uitgebaat door zelfstandigen. Het bedrijf zelf stelt in ons land momenteel 118 mensen te werk.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Hema wil fors uitbreiden in Duitsland

21/11/2017

Winkelketen Hema heeft grote plannen in Duitsland: de komende drie jaar moeten er minstens zeventig nieuwe vestigingen openen. Momenteel heeft de keten in Duitsland slechts elf winkels. Daarenboven wil Hema shop-in-shops en winkels in treinstations openen.

"Amazon bijna klaar om kassaloze Go te lanceren"

20/11/2017

Volgens sommige bronnen werft Amazon momenteel bouwmanagers en marketeers aan voor zijn Amazon Go-team. Dat wijst er mogelijk op dat de supermarkt zonder personeel nu ook echt in de startblokken staat.

Mark Thomson (Zebra): "De tools voor de toekomst zijn al voorhanden"

17/11/2017

Volgens Mark Thomson, director of retail industry solutions bij Zebra, verandert de retail in de nabije toekomst ingrijpender dan in de voorbije vijftig jaar bij elkaar opgeteld. Tegen 2020 zal de connectiviteit met klanten immers groter zijn dan ooit, wat een uiterst persoonlijke winkelervaring mogelijk maakt. 

Qrf Beste Winkelketen van België en Qrf Webshop Awards: spanning stijgt!

16/11/2017

Op donderdag 23 november is het zover: op die avond worden de winnaars van de ‘Qrf Beste Winkelketen van België’ en ‘Qrf Webshop Awards’ bekendgemaakt tijdens de RetailDetail Night. 

Omzet 100 grootste webshops in België stijgt 13,5%

16/11/2017

De omzet van de top 100 webshops in België is van 3,7 miljard euro toegenomen naar 4,2 miljard euro, een stijging met 13,5%. Vooral voedingsmiddelen en huishoudelijke artikelen gaan vlotter over de digitale toonbank.

Supermarkten aan de ketting in regio Turnhout

16/11/2017

Grootwarenhuizen kunnen niet langer uitbreiden of nieuwe filialen openen in de stadsregio Turnhout. De maatregel moet de lokale handel in Turnhout, Vosselaar, Beerse en Oud-Turnhout een duwtje in de rug geven.

Back to top