LS Travel Retail (Press Shop en Relay) gaat meer inzetten op voeding

LS Travel Retail (Press Shop en Relay) gaat meer inzetten op voeding

Bij LS Travel Retail, het bedrijf boven de Press Shops en Relay-winkels in ons land, kunnen tot 22 banen sneuvelen. Het bedrijf versnelt tegelijk de diversificatie die het al langer aan het testen was en gaat zijn logistieke activiteiten outsourcen.

Traditioneel gamma "onder druk"

"De verkoopactiviteiten van kranten en tijdschriften via de uithangborden Relay en Press Shop hebben zwaar te lijden onder de structurele achteruitgang die de pers al jaren meemaakt", zegt algemeen directeur David De Cock. "Bovendien leiden nieuwe wetten inzake tabak en telecommunicatie tot veranderingen in het gebruiksgedrag."

 

Om in te spelen op die veranderende markt, ziet LS Travel Retail zich genoodzaakt versneld te diversifiëren: "We gaan de klanten de producten verkopen die ze zoeken", zegt De Cock. "We hebben onmiskenbare troeven en zijn absoluut van plan die uit te spelen."

 

Heroriëntatie richting "food"

LS Travel Retail gaat zich daarom heroriënteren in de richting van de voedingssector - zo komen er snel meer verkoopcorners van Panos en Leonidas in de krantenwinkels - en tegelijk een "structuuraanpassing" doorvoeren, zo klinkt het. "In het 'worst case scenario' gaan 22 jobs verloren, maar dat zal nog afhangen van de onderhandelingen. Die operatie zou in de eerste helft van dit jaar afgerond moeten zijn", maakt De Cock zich sterk.

 

Het gaat om jobs op de logistieke afdeling, die nu goed is voor 22 mensen: "We hebben een langetermijncontract afgesloten met Lyfra, het bedrijf waaraan de logistiek wordt uitbesteed, om zo voor de jobzekerheid van onze logistieke medewerkers te zorgen."

 

LS Travel Retail maakt deel uit van de Franse Groep Lagardère Services, actief in meer dan 20 landen. In België telt de groep alles samen zo'n 250 verkooppunten, uitgebaat door zelfstandigen. Het bedrijf zelf stelt in ons land momenteel 118 mensen te werk.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Toys ‘R’ Us dicht bij faillissement

18/09/2017

Volgens de Amerikaanse zakenkrant The Wall Street Journal staat de Amerikaanse speelgoedketen Toys ‘R’ Us dicht bij een faillissement. Dat is het gevolg van de toename van online verkoop van speelgoed en van strengere eisen die de leveranciers stellen.

Kortingsactie Shoptalk Europe nadert einde

14/09/2017

(publireportage) Shoptalk Europe, de beurs voor retailinnovatie, toont van 8 tot 11 oktober 2017 in Kopenhagen via trends, technologieën en businessmodellen hoe consumenten ontdekken, winkelen en kopen in deze tijd van digitale disruptie.

Genomineerden Mercuriusprijs bekend

14/09/2017

Op 25 oktober reikt Comeos de Mercuriusprijs uit, waarbij de organisatie het beste winkelconcept van het jaar beloont. De elf genomineerden zijn nu al bekend gemaakt.

"EU moet grenzen e-commerce beter vastleggen"

13/09/2017

Volgens Nederlands europarlementariër Marietje Schaak moet de Europese Commissie een beter kader creëren voor digitale handel in en met de Europese lidstaten. Anders gaan grote internetbedrijven de standaarden zelf bepalen, vreest ze.

Europa wil betere omkadering franchisenemers

13/09/2017

Het Europees Parlement heeft gisteren het rapport ‘Over de werking van franchising in de detailhandel’ aangenomen. Daarin staan een aantal punten die de positie van de franchisenemer moeten versterken.

Google dan toch in beroep tegen Europese boete

12/09/2017

Ondanks eerdere meldingen dat Google de nodige aanpassingen ging doen aan Google Shopping om in orde te zijn met de Europese wetgeving, heeft het internetbedrijf nu toch besloten om in beroep te gaan tegen de monsterboete.

Back to top