LS Travel Retail (Press Shop en Relay) gaat meer inzetten op voeding

LS Travel Retail (Press Shop en Relay) gaat meer inzetten op voeding

Bij LS Travel Retail, het bedrijf boven de Press Shops en Relay-winkels in ons land, kunnen tot 22 banen sneuvelen. Het bedrijf versnelt tegelijk de diversificatie die het al langer aan het testen was en gaat zijn logistieke activiteiten outsourcen.

Traditioneel gamma "onder druk"

"De verkoopactiviteiten van kranten en tijdschriften via de uithangborden Relay en Press Shop hebben zwaar te lijden onder de structurele achteruitgang die de pers al jaren meemaakt", zegt algemeen directeur David De Cock. "Bovendien leiden nieuwe wetten inzake tabak en telecommunicatie tot veranderingen in het gebruiksgedrag."

 

Om in te spelen op die veranderende markt, ziet LS Travel Retail zich genoodzaakt versneld te diversifiëren: "We gaan de klanten de producten verkopen die ze zoeken", zegt De Cock. "We hebben onmiskenbare troeven en zijn absoluut van plan die uit te spelen."

 

Heroriëntatie richting "food"

LS Travel Retail gaat zich daarom heroriënteren in de richting van de voedingssector - zo komen er snel meer verkoopcorners van Panos en Leonidas in de krantenwinkels - en tegelijk een "structuuraanpassing" doorvoeren, zo klinkt het. "In het 'worst case scenario' gaan 22 jobs verloren, maar dat zal nog afhangen van de onderhandelingen. Die operatie zou in de eerste helft van dit jaar afgerond moeten zijn", maakt De Cock zich sterk.

 

Het gaat om jobs op de logistieke afdeling, die nu goed is voor 22 mensen: "We hebben een langetermijncontract afgesloten met Lyfra, het bedrijf waaraan de logistiek wordt uitbesteed, om zo voor de jobzekerheid van onze logistieke medewerkers te zorgen."

 

LS Travel Retail maakt deel uit van de Franse Groep Lagardère Services, actief in meer dan 20 landen. In België telt de groep alles samen zo'n 250 verkooppunten, uitgebaat door zelfstandigen. Het bedrijf zelf stelt in ons land momenteel 118 mensen te werk.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Dit zijn de populairste webshops in België

18/01/2018

Nieuwe cijfers brengen de favoriete webwinkels in kaart van de Belgische internetgebruikers in 2017. Amazon domineert, maar naast de grote internationale spelers zijn ook de tweedehandssites opvallend populair.  

LensGroup neemt twee Duitse webwinkels over

18/01/2018

Het Belgische LensGroup, moederbedrijf van online lenzenverkoper LensOnline, heeft twee Duitse webwinkels overgenomen. Het betreedt zo voor de eerste keer de Duitse markt, het vijfde Europese land voor de groep.

Wint jouw bedrijf de bpost Omnichannel Award 2018?

18/01/2018

Welke retailer volgt in 2018 Juttu op als winnaar van de bpost Omnichannel Award? Kandidaten kunnen zich nu aanmelden. De award wordt uitgereikt tijdens het Omnichannel Congress op 1 maart.

"Vijfde van alle aankopen wordt gedaan via digitale spraakassistenten”

17/01/2018

Kopen via spraakassistenten zoals Siri of Amazon Alexa wordt heel groot, meent Capgemini. Al 35% van de consumenten zou aan zogeheten ‘conversational commerce’ doen: kopen of bestellen via zo’n digitale spraakassistent.

Britse supermarktketen Iceland geeft plastic de zak

17/01/2018

De Britse diepvriesketen Iceland schrapt als eerste supermarktketen alle plasticverpakkingen van zijn huismerken. Tegen 2023 moeten alle 1400 huismerkproducten verpakt worden in een duurzamer alternatief voor plastic, zoals karton en papier.

Wibra weet weer wat winst is

17/01/2018

Budgetketen Wibra heeft in 2016 opnieuw winst weten te maken, nadat het de voorbije jaren vooral verliezen had moeten slikken. De omzet blijft wel in dalende lijn en voorlopig lijkt het er niet op dat die trend gaat keren.

Back to top