'Maar' 30 voltijdse jobs weg bij boekenketen Club

'Maar' 30 voltijdse jobs weg bij boekenketen Club

Bij boekwinkelketen Club gaan een dertigtal voltijdse jobs verloren op een totaal van 314 medewerkers. De vestigingen in Kortrijk en Wijnegem sluiten onherroepelijk de deuren.

Minder jobs geschrapt in ruil voor flexibiliteit

Volgens het akkoord dat directie en vakbonden van de in zwaar weer verkerende keten hebben beklonken, verliezen "zowat 30 voltijdse medewerkers" hun baan. "Het akkoord omvat begeleidingsmaatregelen om het rechtstreekse banenverlies zo veel mogelijk te beperken", zo valt te horen bij Club. Het gaat dan om klassiekers als brugpensioen op 57 jaar, tijdskrediet en halftijdse of viervijfde jobs.

 

Toen de herstructureringsplannen begin april werden aangekondigd, was er nog sprake van mogelijk 53 bedreigde jobs. De directie vraagt - én krijgt - in ruil wel meer flexibiliteit van de medewerkers. Zo worden de arbeidstijden herzien en komt er ook een grotere geografische flexibiliteit in de werkschema's. Die maatregelen moeten ervoor zorgen dat de keten beter kan inspelen op de behoeften van de klanten, met name op zaterdagen, woensdagen en tijdens piekperiodes.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Categoriewinnaars ‘Qrf Retailer of the Year 2017-2018’ bekend

22/09/2017

Gisteren maakte Qrf City Retail de veertig winnaars bekend van de Beste Winkelketen van België voor 2017-18. Klanten vinden betrouwbaarheid het allerbelangrijkst bij webshops, klantvriendelijkheid kan het verschil maken in fysieke winkels.

A.S. Adventure en Juttu samen in Brusselse flagshipstore

22/09/2017

A.S. Adventure en zusterketen Juttu gaan in maart van volgend jaar een gezamenlijke winkel openen in Brussel. Ze nemen daarbij het voormalige pand van Marks & Spencer aan de Guldenvlieslaan over.

Laatste kans voor vroegboekkorting Shoptalk Europe

21/09/2017

(publireportage) Shoptalk Europe, de beurs voor retailinnovatie, toont van 8 tot 11 oktober 2017 in Kopenhagen via trends, technologieën en businessmodellen hoe consumenten ontdekken, winkelen en kopen in deze tijd van digitale disruptie.

Costco Wholesale ontvouwt ambitieuze Franse plannen

21/09/2017

Drie maanden na de succesvolle opening van zijn eerste Franse vestiging kondigt de Amerikaanse ‘member only’-supermarktketen Costco Wholefoods al een tweede verkooppunt aan. Costco wil op termijn naar minstens een achttal vestigingen bij onze zuiderburen.

Telenet en SBS brengen ‘tv-reclame op maat’

21/09/2017

Operator Telenet en tv-bedrijf SBS Belgium hebben hun testfase rond ‘gepersonaliseerde tv-reclame’ afgerond en gaan het systeem nu uitrollen. Het gaat om een heuse primeur in Europa.

Toys ‘R’ Us dicht bij faillissement

18/09/2017

Volgens de Amerikaanse zakenkrant The Wall Street Journal staat de Amerikaanse speelgoedketen Toys ‘R’ Us dicht bij een faillissement. Dat is het gevolg van de toename van online verkoop van speelgoed en van strengere eisen die de leveranciers stellen.

Back to top