Massale vechtpartij bij Foxconn | RetailDetail

Massale vechtpartij bij Foxconn

Massale vechtpartij bij Foxconn

Bij een fabriek van Foxconn, berucht als leverancier van onder meer Apple, is een immense vechtpartij uitgebroken. In totaal deden 300 tot 400 vechtjassen mee aan de vechtpartij en er vielen 11 gewonden.

Dronken medewerkers tijdens feestdag

Volgens Foxconn ontstond de vechtpartij vorige week dinsdag, nadat er onrust was ontstaan tussen twee groepen medewerkers. Die hadden ter gelegenheid van een feestdag al een glaasje op, wat waarschijnlijk mee een aanleiding was tot de vechtpartij. Enkele dagen later zou er bijna opnieuw een vechtpartij zijn losgebarsten, maar die kon toen snel onderdrukt worden.

 

Marktkenners zeggen dat het niet verrassend is dat er onrust is bij Foxconn. Volgens hen is het in goede banen leiden van vele duizenden vooral jonge medewerkers een moeilijke taak en vooral de slechte arbeidsomstandigheden zouden een grote factor zijn bij het ontstaan van onrusten, menen de vakbonden. De arbeiders moeten lange dagen maken en werken vaak heel ver van huis. Bovendien is de werkdruk bij Foxconn immens.

 

Bij Foxconn werken honderdduizenden mensen. Vorig jaar werd er nog een fabriek in Taiyuan gesloten, nadat er rellen waren uitgebroken onder 2000 werknemers.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Eigenaar wil af van flink stuk van Action

18/05/2018

De eigenaar van Action, investeringsmaatschappij 3i, wil volgend jaar een deel van de discountketen verkopen. De Britten zouden geïnteresseerden zoeken voor een belang van zo’n 35% van de keten.

Veel minder inbreuken op verbod cashbetalingen

17/05/2018

Vier jaar na de invoering van het verbod om aankopen van meer dan 3.000 euro nog cash te betalen, is het aantal inbreuken fors gedaald. Werden in 2014 nog 435 handelaars betrapt, dan waren dat er in 2016 nog maar 61.

Colruyt Group lanceert betaalfunctie voor Xtra-kaart

16/05/2018

Vanaf 22 mei zullen klanten in de winkels van Colruyt Group kunnen betalen met hun Xtra-klantenkaart. De vertrouwde Colruyt-betaalkaart verdwijnt. Toch wordt de Xtra-kaart geen krediet- of debetkaart.

"Krantenwinkels moeten uitbreiden om te overleven"

15/05/2018

Vier op de tien krantenwinkels zijn verlieslatend. Krantenwinkels moeten diversifiëren en hun assortiment uitbreiden, zegt Luc Ardies van Unizo. De zelfstandigenorganisatie start dan ook een experiment in die zin.

Shoppers aantrekken en omzetten in kopers?

15/05/2018

Het moment van de aankoop is het moment van de waarheid in een almaar complexere 'customer journey'. Retailers en fabrikanten hebben er alle belang bij om dan optimaal aanwezig te zijn. Hoe? Het Trade & Shopper Marketing Congress reikt antwoorden aan.

Hema investeert verder in grote Belgische winkels

11/05/2018

Hema Oostende beleeft een feestelijke heropening: de winkel werd aangepast naar het nieuwe internationale concept dat de retailer ontwikkelde voor steden als Barcelona, Parijs en Londen. Die formule bleek eerder succesvol in Antwerpen en Brussel.