MediaSpecs lanceert zijn mediazoekmachine in Frankrijk | RetailDetail

MediaSpecs lanceert zijn mediazoekmachine in Frankrijk

MediaSpecs lanceert zijn mediazoekmachine in Frankrijk

De online zoekmachine voor mediaprofessionals MediaSpecs is uitgebreid naar de Franse markt. De Belgische tool biedt voortaan ook media- en communicatieprofessionals in Frankrijk in een paar muisklikken informatie over het hele media- en reclamelandschap.

Info over 3.000 Franse media

MediaSpecs.fr is inmiddels 'up and running' is: de databank is in volle opbouw en bevat vandaag al actuele informatie over meer dan 3.000 media in Frankrijk op nationaal, regionaal en lokaal niveau.

 

De opgenomen media zijn magazines, vakpers, dagbladen, regionale pers, out-of-home, affichage, digitale media (websites en mobiele applicaties), radio en televisie. De databank wordt bovendien door een vast team up-to-date gehouden en verder uitgebreid.

 

Oriënteren in een complex landschap

“Onze abonnees gebruiken de MediaSpecs-database om zich te oriënteren in een medialandschap dat steeds complexer wordt. Bij het opstellen van mediaplannen of perslijsten willen mediaspecialisten een duidelijk overzicht van de media en inspiratie opdoen voor hun campagnes”, vertelt algemeen directeur Bart Kuypers.

 

“De gebruiker kan in een paar clicks zoeken op mediumtype, sector, doelgroep of thema en zo de juiste media voor zijn campagne vinden. Heel wat professionals in België hebben al hun appreciatie getoond voor het MediaSpecs-platform. Met MediaSpecs.fr hopen wij nu hetzelfde te doen voor Frankrijk”, aldus nog Kuypers.

 

MediaSpecs.fr is een filiaal van MediaSpecs België, dat alle mediabureaus en een groot aantal reclame- en PR-agentschappen en adverteerders in België als klant heeft. MediaSpecs heeft een licentiesamenwerking met Retriever voor de exploitatie van de mediadatabase-applicatie.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


“Coolblue doet z’n stinkende best om klanten blij te maken”

23/02/2018

Een retailer die met humor het verschil maakt: het kan. Als je erin slaagt klanten blij te maken, hoef je nauwelijks in reclame te investeren, zegt Matthias De Clercq, manager van Coolblue België. Hij spreekt op het RetailDetail Omnichannel Congress.

150e Belgische Action opent de deuren

23/02/2018

Winkelketen Action opent op 24 februari haar 150e Belgische vestiging, in Nieuwpoort. De eerste Belgische winkel van Action opende in 2005, vorig jaar werden er nog zeventien nieuwe vestigingen neergepoot.

Nieuwe Europese garantierichtlijnen niet overal goed onthaald

23/02/2018

Het Europees Parlement heeft vandaag een voorstel goedgekeurd om de garantieregels voor heel Europa te harmoniseren. Die beslissing wordt door Comeos op applaus onthaald, maar Unizo ziet het dan weer als een gemiste kans.

Handelaars richten eigen netwerk op tegen winkelcriminaliteit

23/02/2018

Comeos, de Belgische federatie voor handel en diensten, heeft in samenwerking met de politie het Commerce Information Network (COMIN) opgericht. Dat moet handelaars helpen georganiseerde winkelcriminaliteit aan te pakken.

Blokker wil in 2019 opnieuw winst maken

23/02/2018

Met de Nederlandse winkelketen Blokker gaat het stilaan de juiste kant op, althans volgens CEO Casper Meijer. Hij verwacht wel dat Blokker dit jaar nog een verlies zal moeten slikken, maar mikt op winst in 2019.

KaDeTe, ’s werelds eerste startup-supermarkt, opent in Berlijn

22/02/2018

In Berlijn opent volgende maand KaDeTe, ’s werelds eerste startupsupermarkt. De fysieke marktplaats geeft startende merken en bedrijven de kans om in contact te komen met consumenten en inkopers.

Back to top