MediaSpecs lanceert zijn mediazoekmachine in Frankrijk

MediaSpecs lanceert zijn mediazoekmachine in Frankrijk

De online zoekmachine voor mediaprofessionals MediaSpecs is uitgebreid naar de Franse markt. De Belgische tool biedt voortaan ook media- en communicatieprofessionals in Frankrijk in een paar muisklikken informatie over het hele media- en reclamelandschap.

Info over 3.000 Franse media

MediaSpecs.fr is inmiddels 'up and running' is: de databank is in volle opbouw en bevat vandaag al actuele informatie over meer dan 3.000 media in Frankrijk op nationaal, regionaal en lokaal niveau.

 

De opgenomen media zijn magazines, vakpers, dagbladen, regionale pers, out-of-home, affichage, digitale media (websites en mobiele applicaties), radio en televisie. De databank wordt bovendien door een vast team up-to-date gehouden en verder uitgebreid.

 

Oriënteren in een complex landschap

“Onze abonnees gebruiken de MediaSpecs-database om zich te oriënteren in een medialandschap dat steeds complexer wordt. Bij het opstellen van mediaplannen of perslijsten willen mediaspecialisten een duidelijk overzicht van de media en inspiratie opdoen voor hun campagnes”, vertelt algemeen directeur Bart Kuypers.

 

“De gebruiker kan in een paar clicks zoeken op mediumtype, sector, doelgroep of thema en zo de juiste media voor zijn campagne vinden. Heel wat professionals in België hebben al hun appreciatie getoond voor het MediaSpecs-platform. Met MediaSpecs.fr hopen wij nu hetzelfde te doen voor Frankrijk”, aldus nog Kuypers.

 

MediaSpecs.fr is een filiaal van MediaSpecs België, dat alle mediabureaus en een groot aantal reclame- en PR-agentschappen en adverteerders in België als klant heeft. MediaSpecs heeft een licentiesamenwerking met Retriever voor de exploitatie van de mediadatabase-applicatie.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Colruyt Group: omzet stijgt, winst daalt

12/12/2017

De toegenomen promotiedruk op de Belgische foodretailmarkt weegt op de resultaten van Colruyt Group, zo blijkt uit de halfjaarcijfers. Met de concurrentiepositie van de retailer is niets mis, maar de marges krimpen.

De toekomst van het winkelen: waar iedereen retailer is

12/12/2017

Waarom gingen Mexx en vele anderen ten onder, wat bezielt Amazon en kunnen kleine handelaars morgen nog overleven? RetailDetails eigen Jorg Snoeck en Pauline Neerman leggen het uit in hun eerste boek The Future of Shopping: Waar iedereen retailer is.

Nieuwe CEO moet Fiets! volgende fase inleiden

12/12/2017

Fietsenketen Fiets! heeft een nieuwe CEO, die de keten terug op het juiste spoor moet zetten na een moeilijk jaar waarin oprichter Hendrik Winkelmans meer naar de achtergrond verdween.

De pioniersrol van merchandisingketen Shop For Geek

11/12/2017

Een mok van Game of Thrones, een paraplu van Harry Potter, een T-shirt van Assassin’s Creed? Die vind je bij Shop For Geek, de eerste Belgische winkelketen voor merchandisingartikelen. De franchiseformule opende al tien winkels en heeft ambitie. 

Stockpots heeft al meer dan 100 opslagplaatsen in de aanbieding

11/12/2017

Enkele maanden na de lancering hebben al meer dan 100 warenhuizen zich aangesloten bij Stockspots, het online platform waar bedrijven op een eenvoudige manier tijdelijk ruimte kunnen huren.

Vijf nieuwe winkels voor A12 Shopping

08/12/2017

In het winkelgebied A12 Shopping, langs de Boomsesteenweg in Schelle, openen de komende weken vijf nieuwe winkels. Ze vervoegen er onder andere Decathlon, dat al langer aanwezig is op het winkelgebied.

Back to top