MediaSpecs lanceert zijn mediazoekmachine in Frankrijk | RetailDetail

MediaSpecs lanceert zijn mediazoekmachine in Frankrijk

MediaSpecs lanceert zijn mediazoekmachine in Frankrijk

De online zoekmachine voor mediaprofessionals MediaSpecs is uitgebreid naar de Franse markt. De Belgische tool biedt voortaan ook media- en communicatieprofessionals in Frankrijk in een paar muisklikken informatie over het hele media- en reclamelandschap.

Info over 3.000 Franse media

MediaSpecs.fr is inmiddels 'up and running' is: de databank is in volle opbouw en bevat vandaag al actuele informatie over meer dan 3.000 media in Frankrijk op nationaal, regionaal en lokaal niveau.

 

De opgenomen media zijn magazines, vakpers, dagbladen, regionale pers, out-of-home, affichage, digitale media (websites en mobiele applicaties), radio en televisie. De databank wordt bovendien door een vast team up-to-date gehouden en verder uitgebreid.

 

Oriënteren in een complex landschap

“Onze abonnees gebruiken de MediaSpecs-database om zich te oriënteren in een medialandschap dat steeds complexer wordt. Bij het opstellen van mediaplannen of perslijsten willen mediaspecialisten een duidelijk overzicht van de media en inspiratie opdoen voor hun campagnes”, vertelt algemeen directeur Bart Kuypers.

 

“De gebruiker kan in een paar clicks zoeken op mediumtype, sector, doelgroep of thema en zo de juiste media voor zijn campagne vinden. Heel wat professionals in België hebben al hun appreciatie getoond voor het MediaSpecs-platform. Met MediaSpecs.fr hopen wij nu hetzelfde te doen voor Frankrijk”, aldus nog Kuypers.

 

MediaSpecs.fr is een filiaal van MediaSpecs België, dat alle mediabureaus en een groot aantal reclame- en PR-agentschappen en adverteerders in België als klant heeft. MediaSpecs heeft een licentiesamenwerking met Retriever voor de exploitatie van de mediadatabase-applicatie.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Eigenaar wil af van flink stuk van Action

18/05/2018

De eigenaar van Action, investeringsmaatschappij 3i, wil volgend jaar een deel van de discountketen verkopen. De Britten zouden geïnteresseerden zoeken voor een belang van zo’n 35% van de keten.

Veel minder inbreuken op verbod cashbetalingen

17/05/2018

Vier jaar na de invoering van het verbod om aankopen van meer dan 3.000 euro nog cash te betalen, is het aantal inbreuken fors gedaald. Werden in 2014 nog 435 handelaars betrapt, dan waren dat er in 2016 nog maar 61.

Colruyt Group lanceert betaalfunctie voor Xtra-kaart

16/05/2018

Vanaf 22 mei zullen klanten in de winkels van Colruyt Group kunnen betalen met hun Xtra-klantenkaart. De vertrouwde Colruyt-betaalkaart verdwijnt. Toch wordt de Xtra-kaart geen krediet- of debetkaart.

"Krantenwinkels moeten uitbreiden om te overleven"

15/05/2018

Vier op de tien krantenwinkels zijn verlieslatend. Krantenwinkels moeten diversifiëren en hun assortiment uitbreiden, zegt Luc Ardies van Unizo. De zelfstandigenorganisatie start dan ook een experiment in die zin.

Shoppers aantrekken en omzetten in kopers?

15/05/2018

Het moment van de aankoop is het moment van de waarheid in een almaar complexere 'customer journey'. Retailers en fabrikanten hebben er alle belang bij om dan optimaal aanwezig te zijn. Hoe? Het Trade & Shopper Marketing Congress reikt antwoorden aan.

Hema investeert verder in grote Belgische winkels

11/05/2018

Hema Oostende beleeft een feestelijke heropening: de winkel werd aangepast naar het nieuwe internationale concept dat de retailer ontwikkelde voor steden als Barcelona, Parijs en Londen. Die formule bleek eerder succesvol in Antwerpen en Brussel.