MediaSpecs lanceert zijn mediazoekmachine in Frankrijk

MediaSpecs lanceert zijn mediazoekmachine in Frankrijk

De online zoekmachine voor mediaprofessionals MediaSpecs is uitgebreid naar de Franse markt. De Belgische tool biedt voortaan ook media- en communicatieprofessionals in Frankrijk in een paar muisklikken informatie over het hele media- en reclamelandschap.

Info over 3.000 Franse media

MediaSpecs.fr is inmiddels 'up and running' is: de databank is in volle opbouw en bevat vandaag al actuele informatie over meer dan 3.000 media in Frankrijk op nationaal, regionaal en lokaal niveau.

 

De opgenomen media zijn magazines, vakpers, dagbladen, regionale pers, out-of-home, affichage, digitale media (websites en mobiele applicaties), radio en televisie. De databank wordt bovendien door een vast team up-to-date gehouden en verder uitgebreid.

 

Oriënteren in een complex landschap

“Onze abonnees gebruiken de MediaSpecs-database om zich te oriënteren in een medialandschap dat steeds complexer wordt. Bij het opstellen van mediaplannen of perslijsten willen mediaspecialisten een duidelijk overzicht van de media en inspiratie opdoen voor hun campagnes”, vertelt algemeen directeur Bart Kuypers.

 

“De gebruiker kan in een paar clicks zoeken op mediumtype, sector, doelgroep of thema en zo de juiste media voor zijn campagne vinden. Heel wat professionals in België hebben al hun appreciatie getoond voor het MediaSpecs-platform. Met MediaSpecs.fr hopen wij nu hetzelfde te doen voor Frankrijk”, aldus nog Kuypers.

 

MediaSpecs.fr is een filiaal van MediaSpecs België, dat alle mediabureaus en een groot aantal reclame- en PR-agentschappen en adverteerders in België als klant heeft. MediaSpecs heeft een licentiesamenwerking met Retriever voor de exploitatie van de mediadatabase-applicatie.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Eerste winkels The Mint openen deuren

18/10/2017

De eerste winkels in The Mint, het vernieuwde Muntcentrum in Brussel, hebben de deuren geopend. Iam en Nyx kregen de primeur, morgen en overmorgen zullen nog een aantal merken hun voorbeeld volgen.

RetailDetail Magazine #5 staat online

18/10/2017

Op de cover van de oktobereditie van RetailDetail Magazine prijkt de nieuwe CEO van e5 mode, Alexander Talpe. Verder in dit nummer: een uitgebreid dossier over winkelvastgoed en stadsmobiliteit.

Nederlandse brillenverkoper Eyelove nu ook in België

18/10/2017

Het Nederlandse Eyelove, een prijzenbreker op de brillenmarkt, opent vandaag zijn eerste twee winkels in België. Daarnaast worden er ook al gesprekken gevoerd om snel nog meer vestigingen te openen.

Richemont verwacht forse winststijging voor eerste halfjaar

17/10/2017

Het Zwitserse luxebedrijf Richemont, eigenaar van onder andere horlogemerk Cartier, verwacht dat de winst voor de eerste helft van het boekjaar met maar liefst 80% de hoogte in gaat. De omzet gaat met meer dan 10% vooruit.

“Klantenkaarten leveren amper iets op”

17/10/2017

Klantenkaarten leveren trouwe klanten amper iets op: dat is de conclusie die Het Belang van Limburg trekt na een onderzoek bij twintig grote ketens. Die ketens zeggen dan weer dat de krant te weinig rekening houdt met persoonlijke promoties.

Safe.Shop is nieuw wereldwijd e-commercekeurmerk

16/10/2017

Met Safe.Shop is het eerste wereldwijde keurmerk voor de e-commercesector gelanceerd. Momenteel zijn er nog maar twaalf landen aangesloten, maar dat aantal moet in de toekomst flink uitgebreid worden.

Back to top