Mobistar stopt met digitale televisie en internet | RetailDetail

Mobistar stopt met digitale televisie en internet

Mobistar stopt met digitale televisie en internet

Telefonieprovider Mobistar stopt met het aanbieden van internet, vaste telefonie en televisie aan particulieren. Het zal zich daardoor in dat klantensegment nog uitsluitend concentreren op mobiele telecommunicatie. Pas wanneer Telenet de kabel openstelt voor derden wil het bedrijf op die beslissing terugkomen. Voor de bedrijvenmarkt wijzigt Mobistar zijn aanbod niet.

Achterstand was te groot

De operator heeft de trein van de pakketverkopen van vaste telefonie, mobiele telefonie, internet en televisie compleet gemist. Een poging om de achterstand in te halen heeft eveneens gefaald: zo telde het bedrijf eind maart maar 25.924 particuliere klanten voor zijn aanbod aan digitale televisie, terwijl concurrenten Belgacom en Telenet in de miljoenen zitten.

 

Mobistar kampte hiervoor met een gebrek aan technische mogelijkheden: zo diende het voor internet, vaste telefonie en digitale televisie gebruik te maken van netwerken van derden. Een poging om via de VDSL-lijnen van Belgacom digitale televisie aan te bieden, werd als te complex ervaren.

 

Op de kabel weert Telenet nog steeds alle derden af en vecht de verplichting om de kabel open te stellen aan. Mobistar had dus geen andere optie dan zijn digitale televisie tot dusver via satelliet aan te bieden, maar dat werd geen succes.

 

Telefonie schakelt over, tv verdwijnt helemaal

Daarom biedt Mobistar vanaf 22 mei niet langer nieuwe contracten aan. Voor bestaande klanten van internet- en vastetelefoniediensten blijft de continuïteit wel gegarandeerd, maar voor de televisiediensten geldt die continuïteit niet.

 

Niet alleen stopt Mobistar met nieuwe aanbiedingen, het bedrijf stopt op 15 september ook de bestaande dienstverlening aan zijn klanten. Zij zullen de komende weken het aanbod krijgen om over te stappen naar TV Vlaanderen of TeleSAT.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


“Coolblue doet z’n stinkende best om klanten blij te maken”

23/02/2018

Een retailer die met humor het verschil maakt: het kan. Als je erin slaagt klanten blij te maken, hoef je nauwelijks in reclame te investeren, zegt Matthias De Clercq, manager van Coolblue België. Hij spreekt op het RetailDetail Omnichannel Congress.

150e Belgische Action opent de deuren

23/02/2018

Winkelketen Action opent op 24 februari haar 150e Belgische vestiging, in Nieuwpoort. De eerste Belgische winkel van Action opende in 2005, vorig jaar werden er nog zeventien nieuwe vestigingen neergepoot.

Nieuwe Europese garantierichtlijnen niet overal goed onthaald

23/02/2018

Het Europees Parlement heeft vandaag een voorstel goedgekeurd om de garantieregels voor heel Europa te harmoniseren. Die beslissing wordt door Comeos op applaus onthaald, maar Unizo ziet het dan weer als een gemiste kans.

Handelaars richten eigen netwerk op tegen winkelcriminaliteit

23/02/2018

Comeos, de Belgische federatie voor handel en diensten, heeft in samenwerking met de politie het Commerce Information Network (COMIN) opgericht. Dat moet handelaars helpen georganiseerde winkelcriminaliteit aan te pakken.

Blokker wil in 2019 opnieuw winst maken

23/02/2018

Met de Nederlandse winkelketen Blokker gaat het stilaan de juiste kant op, althans volgens CEO Casper Meijer. Hij verwacht wel dat Blokker dit jaar nog een verlies zal moeten slikken, maar mikt op winst in 2019.

KaDeTe, ’s werelds eerste startup-supermarkt, opent in Berlijn

22/02/2018

In Berlijn opent volgende maand KaDeTe, ’s werelds eerste startupsupermarkt. De fysieke marktplaats geeft startende merken en bedrijven de kans om in contact te komen met consumenten en inkopers.

Back to top