Mobistar terug aan de slag bij Carrefour | RetailDetail

Mobistar terug aan de slag bij Carrefour

Mobistar terug aan de slag bij Carrefour

Mobistar heeft een overeenkomst gesloten met Carrefour om de telecomactiveiten in de hypermarkten terug op zich te nemen. Dat doet het na het faillissement van YourCall vorige week.

Nieuwe strategie

Mobistar heeft als doel om zoveel mogelijk werknemers van YourCall over te nemen, om zo de continuïteit en de service te garanderen. YourCall baatte tot vorige week shop-in-shops uit bij 33 hypermarkten van Carrefour, maar vroeg het faillissement aan.

 

Volgens Mobistar past de uitbating van de shop-in-shops bij Carrefour perfect binnen de nieuwe distributiestrategie van het bedrijf, die grondig werd aangepast na de wijzing van de telecomwet. "Mobistar past haar distributiestrategie aan deze nieuwe realiteit aan en oriënteert vandaag haar diverse verkoopkanalen naar een model dat meer gericht is op klantenervaring en service", staat te lezen in het persbericht.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Eigenaar wil af van flink stuk van Action

18/05/2018

De eigenaar van Action, investeringsmaatschappij 3i, wil volgend jaar een deel van de discountketen verkopen. De Britten zouden geïnteresseerden zoeken voor een belang van zo’n 35% van de keten.

Veel minder inbreuken op verbod cashbetalingen

17/05/2018

Vier jaar na de invoering van het verbod om aankopen van meer dan 3.000 euro nog cash te betalen, is het aantal inbreuken fors gedaald. Werden in 2014 nog 435 handelaars betrapt, dan waren dat er in 2016 nog maar 61.

Colruyt Group lanceert betaalfunctie voor Xtra-kaart

16/05/2018

Vanaf 22 mei zullen klanten in de winkels van Colruyt Group kunnen betalen met hun Xtra-klantenkaart. De vertrouwde Colruyt-betaalkaart verdwijnt. Toch wordt de Xtra-kaart geen krediet- of debetkaart.

"Krantenwinkels moeten uitbreiden om te overleven"

15/05/2018

Vier op de tien krantenwinkels zijn verlieslatend. Krantenwinkels moeten diversifiëren en hun assortiment uitbreiden, zegt Luc Ardies van Unizo. De zelfstandigenorganisatie start dan ook een experiment in die zin.

Shoppers aantrekken en omzetten in kopers?

15/05/2018

Het moment van de aankoop is het moment van de waarheid in een almaar complexere 'customer journey'. Retailers en fabrikanten hebben er alle belang bij om dan optimaal aanwezig te zijn. Hoe? Het Trade & Shopper Marketing Congress reikt antwoorden aan.

Hema investeert verder in grote Belgische winkels

11/05/2018

Hema Oostende beleeft een feestelijke heropening: de winkel werd aangepast naar het nieuwe internationale concept dat de retailer ontwikkelde voor steden als Barcelona, Parijs en Londen. Die formule bleek eerder succesvol in Antwerpen en Brussel.