Moederbedrijf Pabo maakt voor eerst in jaren winst | RetailDetail

Moederbedrijf Pabo maakt voor eerst in jaren winst

Moederbedrijf Pabo maakt voor eerst in jaren winst

Voor het eerst sinds 2008 heeft het Duitse eroticabedrijf Beate Uhse winst voor belastingen kunnen maken. Dat deed het onder andere door flink in verliesposten te snijden en meer te investeren in onlineverkoop.

"Klaar voor uitbreiding"

De winst voor belastingen van Beate Uhse, dat in onze regionen actief is met Pabo, kwam uit op 1,3 miljoen euro. Vorig jaar werd daar nog een verlies van 0,4 miljoen euro geleden. De omzet daalde wel licht, van 144,3 miljoen euro naar 142 miljoen euro.

 

"We zijn tevreden met 2013. We zijn opnieuw klaar voor de uitbreiding van onze kanalen. De successen van de doorgevoerde maatregelen kunnen duidelijk gezien worden in de economische groei van het bedrijf in het voorbije boekjaar", zegt CEO Serge van der Hooft.

 

Grootste groeifactor voor het bedrijf was de online verkoop, die momenteel al 84 procent van alle postorderbestellingen voor zijn rekening neemt. De verkoop in de winkels bleef min of meer stabiel, ook al werden er vijf nieuwe winkels geopend. Voor 2014 staan opnieuw tien nieuwe winkels op de planning.

 

Voor 2014 wil Beate Ushe een omzet tussen 145 en 150 miljoen euro realiseren. Het zal daarbij blijven inzetten op verkoop aan vrouwen, die momenteel tachtig procent van de klanten vertegenwoordigen. Om dat aandeel nog uit te breiden, loopt in maart en april een grote reclamecampagne op de Duitse televisie, die zich specifiek naar vrouwen richt.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Dieprood Galeria Kaufhof (en Inno) vestigt alle hoop op fusie

20/07/2018

Galeria Kaufhof (waar ook Galeria Inno toe behoort) zit diep in de rode cijfers: het verlies zou er oplopen tot zo'n 30 miljoen euro. Een fusie tussen Karstadt en Galeria Kaufhof moet volgens eigenaar Hudson's Bay heil brengen.

Een mooiere en energiezuinigere winkel zonder investering

18/07/2018

(publireportage) Wilt u al uw winkelfilialen voorzien van LED-verlichting? Maar ziet u op tegen het gedoe, om van de forse investering nog maar te zwijgen? Maxeda kiest daarom voor Light as a Service voor hun Brico en Praxis winkels en bespaart tot wel 70% aan energie.

Walmart en Microsoft bundelen krachten tegen Amazon

18/07/2018

Walmart is de grootste retailconcurrent van Amazon en Microsoft is de belangrijkste rivaal voor Amazons clouddiensten. Beide bedrijven proberen de internetreus nu wat meer tegenwind te geven met een strategisch partnerschap voor vijf jaar.

Retailhub x Living Tomorrow: Nieuwe innovatieworkshops op maat

17/07/2018

Wat worden de megatrends van morgen en hoe ziet je strategie er best uit? Neem een frisse innovatiestart met de workshops van retailhub en Living Tomorrow: een gezonde mix van plezier, ontspanning en topeducatie op maat van je bedrijf.

Amazon Prime Day zorgt dit jaar voor spektakel en controverse

17/07/2018

Amazon Prime-leden vieren vandaag het jaarlijkse kortingenevenement Prime Day. De controversiële shopfeestdag wordt steeds grootser: Amazon startte het koopfestival met heuse muziekoptredens en ook concurrerende retailers pakken inmiddels met stuntprijzen uit.

Bol.com gaat distributiecentrum verdubbelen

16/07/2018

Minder dan een jaar na de officiële opening barst het distributiecentrum van bol.com in Waalwijk al uit zijn voegen. Begin 2019 beginnen uitbreidingswerken die een verdubbeling van de oppervlakte met zich meebrengen.