Moederbedrijf Pabo maakt voor eerst in jaren winst | RetailDetail

Moederbedrijf Pabo maakt voor eerst in jaren winst

Moederbedrijf Pabo maakt voor eerst in jaren winst

Voor het eerst sinds 2008 heeft het Duitse eroticabedrijf Beate Uhse winst voor belastingen kunnen maken. Dat deed het onder andere door flink in verliesposten te snijden en meer te investeren in onlineverkoop.

"Klaar voor uitbreiding"

De winst voor belastingen van Beate Uhse, dat in onze regionen actief is met Pabo, kwam uit op 1,3 miljoen euro. Vorig jaar werd daar nog een verlies van 0,4 miljoen euro geleden. De omzet daalde wel licht, van 144,3 miljoen euro naar 142 miljoen euro.

 

"We zijn tevreden met 2013. We zijn opnieuw klaar voor de uitbreiding van onze kanalen. De successen van de doorgevoerde maatregelen kunnen duidelijk gezien worden in de economische groei van het bedrijf in het voorbije boekjaar", zegt CEO Serge van der Hooft.

 

Grootste groeifactor voor het bedrijf was de online verkoop, die momenteel al 84 procent van alle postorderbestellingen voor zijn rekening neemt. De verkoop in de winkels bleef min of meer stabiel, ook al werden er vijf nieuwe winkels geopend. Voor 2014 staan opnieuw tien nieuwe winkels op de planning.

 

Voor 2014 wil Beate Ushe een omzet tussen 145 en 150 miljoen euro realiseren. Het zal daarbij blijven inzetten op verkoop aan vrouwen, die momenteel tachtig procent van de klanten vertegenwoordigen. Om dat aandeel nog uit te breiden, loopt in maart en april een grote reclamecampagne op de Duitse televisie, die zich specifiek naar vrouwen richt.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Omzetten – maar ook prijzen – stijgen weer voor fysieke winkels

25/05/2018

Er ligt weer groei in het verschiet voor de winkels: GfK voorspelt dat de fysieke winkels in Europa 2,1 procent meer omzet zullen draaien in 2018. Het afgelopen jaar groeide hun omzet al met 1,8 procent.

Ex-Delhaizebaas Denis Knoops hoofdaandeelhouder 1PopUpStore

24/05/2018

Er is nog leven na Delhaize. Denis Knoops, die vorig jaar als CEO de baan moest ruimen bij Delhaize België, is hoofdaandeelhouder geworden van 1PopUpStore, het bedrijf achter Chronostock, de specialist in het openen van tijdelijke winkels.

Retailsector eist maatregelen tegen territoriale leveringsbeperkingen

23/05/2018

Grote leveranciers misbruiken hun dominante positie om retailers te dwingen zich enkel te bevoorraden in het land waar ze actief zijn, blijkt uit een nieuwe Benelux-studie. Zo houden ze internationale prijsverschillen in stand.

Decathlon opent dertigste winkel in Nijvel

23/05/2018

Decathlon opent zijn dertigste Belgische vestiging in het winkelcentrum Shopping Nivelles in Nijvel. In september opent de winkel de deuren, maar in afwachting daarvan is er een tijdelijke digitale Connect-shop voor online bestellingen.

“Data geven de controle terug aan trade marketeers”

23/05/2018

Voor merkfabrikanten is het een hele klus om assortimenten, prijzen en promoties in hun categorie te monitoren bij offline en online retailers. De Belgische startup Daltix verzamelt deze vitale informatie automatisch in overzichtelijke dashboards.

Shop for Geek ziet potentieel voor 25 winkels

22/05/2018

Na recente openingen in Aalst en Namen staat de teller al op dertien winkels voor Shop for Geek, de winkelformule voor gadgets en merchandisingartikelen. Dat moeten er snel een 25-tal worden. De retailer pakt nu ook de Franse markt aan.