Nieuwe CEO voor vrijetijdsketen Fun

Nieuwe CEO voor vrijetijdsketen Fun

De keten van speelgoed- en vrijetijdsartikelen Fun Belgium kondigt aan dat huidig topman Filiep Blontrock het bedrijf eind augustus verlaat. Jean Paul Descheemaker heeft inmiddels als CEO de fakkel overgenomen. Wel blijft familiaal aandeeelhouder Bart Coeman de aankoop- en marketingafdeling leiden.

Voormalig DHZ-topman komt aan het roer

Filiep Blontrock, die sinds 2006 CEO was bij Fun Belgium, verlaat de keten om een naar eigen zeggen “een nieuwe professionele uitdaging aan te gaan”. Hij gaat aan de slag in de textielbranche, de sector waarin hij ook al voor 2006 actief was.

 

Blontrock is sinds 1 augustus vervangen door Jean Paul Descheemaeker, al blijft hij nog wel tot het einde van de maand op post om zijn opvolger op te leiden. Descheemaeker heeft zelf al een jarenlange ervaring in de retailsector, onder meer als topman van Brico Plan-It en financieel directeur van Maxeda DIY.

 

Hij zal de aansturing van het hele bedrijf op zich nemen, terwijl Bart Coeman, de familiale aandeelhouder van Fun, de aankoop en de marketing voor zijn rekening blijft nemen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Zes Limburgse gemeenten willen handelskern versterken

22/01/2018

De Limburgse gemeenten Beringen, Bilzen, Leopoldsburg, Lommel, Maaseik en Tongeren lanceren een nieuw plan dat de handelskern in die gemeenten moet versterken Lokale handelaars zullen zelf kunnen meedenken rond de nieuwe strategie.

Dit zijn de populairste webshops in België

18/01/2018

Nieuwe cijfers brengen de favoriete webwinkels in kaart van de Belgische internetgebruikers in 2017. Amazon domineert, maar naast de grote internationale spelers zijn ook de tweedehandssites opvallend populair.  

LensGroup neemt twee Duitse webwinkels over

18/01/2018

Het Belgische LensGroup, moederbedrijf van online lenzenverkoper LensOnline, heeft twee Duitse webwinkels overgenomen. Het betreedt zo voor de eerste keer de Duitse markt, het vijfde Europese land voor de groep.

Wint jouw bedrijf de bpost Omnichannel Award 2018?

18/01/2018

Welke retailer volgt in 2018 Juttu op als winnaar van de bpost Omnichannel Award? Kandidaten kunnen zich nu aanmelden. De award wordt uitgereikt tijdens het Omnichannel Congress op 1 maart.

"Vijfde van alle aankopen wordt gedaan via digitale spraakassistenten”

17/01/2018

Kopen via spraakassistenten zoals Siri of Amazon Alexa wordt heel groot, meent Capgemini. Al 35% van de consumenten zou aan zogeheten ‘conversational commerce’ doen: kopen of bestellen via zo’n digitale spraakassistent.

Britse supermarktketen Iceland geeft plastic de zak

17/01/2018

De Britse diepvriesketen Iceland schrapt als eerste supermarktketen alle plasticverpakkingen van zijn huismerken. Tegen 2023 moeten alle 1400 huismerkproducten verpakt worden in een duurzamer alternatief voor plastic, zoals karton en papier.

Back to top