Online verkoop Marks & Spencer 12% omhoog | RetailDetail

Online verkoop Marks & Spencer 12% omhoog

Online verkoop Marks & Spencer 12% omhoog

Marks & Spencer heeft in het vierde kwartaal van zijn boekjaar, januari tot en met maart, zijn omzet op vrijwel elk vlak zien stijgen. De online omzet was daarbij veruit de grootste groeier.

Lichte daling op thuismarkt

De totale omzet van de groep Marks & Spencer steeg in het vierde kwartaal met 1,9 procent. De verkoop van kleding steeg met 1,3 procent, al was de vergelijkbare omzetstijging maar 0,6 procent. De verkoop van food steeg met 2,5 procent, maar op vergelijkbare basis bleef daar maar 0,1 procent van over. Dat komt deels omdat Pasen dit jaar niet in dat kwartaal valt, en vorig jaar wel.

 

De verkoop via M&S.com steeg dan weer met 12,5 procent, waardoor het online segment veruit de grootste groeier was. In mei wordt er een nieuwe marketingcampagne gelanceerd om de site verder te promotien.

 

Op thuismarkt het Verenigd Koninkrijk steeg de omzet met 1,5 procent, al was dat op vergelijkbare basis een kleine daling van 0,2 procent. De internationale omzet steeg met 4,7 procent. Marks & Spencer gaf wel nog geen exacte cijfers vrij: op 20 mei publiceert het de volledige resultaten van het boekjaar 2013/2014.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Omzetten – maar ook prijzen – stijgen weer voor fysieke winkels

25/05/2018

Er ligt weer groei in het verschiet voor de winkels: GfK voorspelt dat de fysieke winkels in Europa 2,1 procent meer omzet zullen draaien in 2018. Het afgelopen jaar groeide hun omzet al met 1,8 procent.

Ex-Delhaizebaas Denis Knoops hoofdaandeelhouder 1PopUpStore

24/05/2018

Er is nog leven na Delhaize. Denis Knoops, die vorig jaar als CEO de baan moest ruimen bij Delhaize België, is hoofdaandeelhouder geworden van 1PopUpStore, het bedrijf achter Chronostock, de specialist in het openen van tijdelijke winkels.

Retailsector eist maatregelen tegen territoriale leveringsbeperkingen

23/05/2018

Grote leveranciers misbruiken hun dominante positie om retailers te dwingen zich enkel te bevoorraden in het land waar ze actief zijn, blijkt uit een nieuwe Benelux-studie. Zo houden ze internationale prijsverschillen in stand.

Decathlon opent dertigste winkel in Nijvel

23/05/2018

Decathlon opent zijn dertigste Belgische vestiging in het winkelcentrum Shopping Nivelles in Nijvel. In september opent de winkel de deuren, maar in afwachting daarvan is er een tijdelijke digitale Connect-shop voor online bestellingen.

“Data geven de controle terug aan trade marketeers”

23/05/2018

Voor merkfabrikanten is het een hele klus om assortimenten, prijzen en promoties in hun categorie te monitoren bij offline en online retailers. De Belgische startup Daltix verzamelt deze vitale informatie automatisch in overzichtelijke dashboards.

Shop for Geek ziet potentieel voor 25 winkels

22/05/2018

Na recente openingen in Aalst en Namen staat de teller al op dertien winkels voor Shop for Geek, de winkelformule voor gadgets en merchandisingartikelen. Dat moeten er snel een 25-tal worden. De retailer pakt nu ook de Franse markt aan.