Online verkoop Marks & Spencer 12% omhoog

Online verkoop Marks & Spencer 12% omhoog

Marks & Spencer heeft in het vierde kwartaal van zijn boekjaar, januari tot en met maart, zijn omzet op vrijwel elk vlak zien stijgen. De online omzet was daarbij veruit de grootste groeier.

Lichte daling op thuismarkt

De totale omzet van de groep Marks & Spencer steeg in het vierde kwartaal met 1,9 procent. De verkoop van kleding steeg met 1,3 procent, al was de vergelijkbare omzetstijging maar 0,6 procent. De verkoop van food steeg met 2,5 procent, maar op vergelijkbare basis bleef daar maar 0,1 procent van over. Dat komt deels omdat Pasen dit jaar niet in dat kwartaal valt, en vorig jaar wel.

 

De verkoop via M&S.com steeg dan weer met 12,5 procent, waardoor het online segment veruit de grootste groeier was. In mei wordt er een nieuwe marketingcampagne gelanceerd om de site verder te promotien.

 

Op thuismarkt het Verenigd Koninkrijk steeg de omzet met 1,5 procent, al was dat op vergelijkbare basis een kleine daling van 0,2 procent. De internationale omzet steeg met 4,7 procent. Marks & Spencer gaf wel nog geen exacte cijfers vrij: op 20 mei publiceert het de volledige resultaten van het boekjaar 2013/2014.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Categoriewinnaars ‘Qrf Retailer of the Year 2017-2018’ bekend

22/09/2017

Gisteren maakte Qrf City Retail de veertig winnaars bekend van de Beste Winkelketen van België voor 2017-18. Klanten vinden betrouwbaarheid het allerbelangrijkst bij webshops, klantvriendelijkheid kan het verschil maken in fysieke winkels.

A.S. Adventure en Juttu samen in Brusselse flagshipstore

22/09/2017

A.S. Adventure en zusterketen Juttu gaan in maart van volgend jaar een gezamenlijke winkel openen in Brussel. Ze nemen daarbij het voormalige pand van Marks & Spencer aan de Guldenvlieslaan over.

Laatste kans voor vroegboekkorting Shoptalk Europe

21/09/2017

(publireportage) Shoptalk Europe, de beurs voor retailinnovatie, toont van 8 tot 11 oktober 2017 in Kopenhagen via trends, technologieën en businessmodellen hoe consumenten ontdekken, winkelen en kopen in deze tijd van digitale disruptie.

Costco Wholesale ontvouwt ambitieuze Franse plannen

21/09/2017

Drie maanden na de succesvolle opening van zijn eerste Franse vestiging kondigt de Amerikaanse ‘member only’-supermarktketen Costco Wholefoods al een tweede verkooppunt aan. Costco wil op termijn naar minstens een achttal vestigingen bij onze zuiderburen.

Telenet en SBS brengen ‘tv-reclame op maat’

21/09/2017

Operator Telenet en tv-bedrijf SBS Belgium hebben hun testfase rond ‘gepersonaliseerde tv-reclame’ afgerond en gaan het systeem nu uitrollen. Het gaat om een heuse primeur in Europa.

Toys ‘R’ Us dicht bij faillissement

18/09/2017

Volgens de Amerikaanse zakenkrant The Wall Street Journal staat de Amerikaanse speelgoedketen Toys ‘R’ Us dicht bij een faillissement. Dat is het gevolg van de toename van online verkoop van speelgoed en van strengere eisen die de leveranciers stellen.

Back to top