Rechtstreeks winkelen via Youtube

Rechtstreeks winkelen via Youtube

Videosite Youtube komt met een nieuwe optie op de proppen, die het mogelijk maakt om producten die vertoond worden in filmpjes direct aan te schaffen. Het eerste merk dat zo aangeboden zal worden, is TRESemmé, een lijn haarproducten van Unilever.

Via tutorials onmiddellijk aankopen

Volgens Google is deze optie een logische stap in het proces. Momenteel komt een ontelbaar aantal bezoekers naar de videowebsite om via tutorials meer te leren over producten. Eén van de kanalen die zo heel succesvol is geworden, is dat van TRESemmé. Daar kunnen consumenten interviews bekijken, maar ook andere video’s bekijken over hoe ze hun haar kunnen verzorgen. Dankzij de nieuwe optie kunnen die kijkers nu razendsnel en heel eenvoudig de producten in de video’s aankopen.

 

Google hoopt zo om views rechtstreeks te kunnen omzetten in verkoop. Het kanaal van TRESemmé heeft bijvoorbeeld al 2,7 miljoen kijkers weten te strikken, een immense potentiele afzetmarkt dus. Het bedrijf benadrukt ook dat zij geen commissie zullen krijgen op producten die op deze manier verkocht worden.

 

De functionaliteit werkt ook alleen maar wanneer de kijker effectief op het kanaal van de aanbieder zit. Filmpjes die dus op een andere site worden gebruikt, zullen geen links tonen. Google hoopt nu dat adverteerders Google zullen contacteren om te bekijken wat voor hen de opties zijn binnen dit nieuwe aanbod. Voorlopig is het enkel beschikbaar voor fabrikanten van consumentenartikelen die premium leden van Google zijn.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Hema gaat Arabisch en opent winkels in Midden-Oosten

15/01/2018

Voor het eerst in zijn geschiedenis waagt Hema zich buiten Europa: het opent dit jaar drie winkels in Dubai. In de komende vijf jaar wil de Nederlandse keten een fors aantal winkels in het Midden-Oosten openen.

Metro Group tevreden met eerste kwartaal

15/01/2018

De Duitse Metro Group is tevreden met de prestaties in het eerste kwartaal. De omzet steeg na wisselkoersen wel met slechts 0,2%, maar op vergelijkbare basis was er een groei van 0,8%.

Ophef over etnisch profilerende klantenprofielen bij Albert Heijn

15/01/2018

Een blanke man met bril staat symbool voor de premiumklant bij Albert Heijn, een vrouw en kind met donkere huidskleur voor de budgetklant. Met deze klantenprofielen leerden medewerkers bij AH de klanten kennen, tot er vrijdag ophef over ontstond.

Carrefour gaat in zee met Showroomprivé

12/01/2018

Carrefour neemt een minderheidsbelang van 17% in flashsale-aanbieder Showroomprivé. De Franse supermarktgroep wil zo zijn digitale bereik en non-foodaandeel vergroten. Ex-aandeelhouder Conforama scheurt er wel flink de broek aan.

Stekker uit bijna 150 geldautomaten in supermarkten

11/01/2018

Uitbaters van supermarkten mogen niet langer de geldautomaat in hun zaak zelf vullen met bankbriefjes. Een wet uit 1990 bepaalt namelijk dat enkel een beveiligingsfirma dat nog mag, zelfs al liggen er maar enkele meters tussen de kassa’s en de automaat.

Aantal marktkramers weer in stijgende lijn

11/01/2018

Het aantal marktkramers is op vijf jaar tijd met 3,8% toegenomen, zo blijkt uit een analyse die NSZ maakte op basis van cijfers van de FOD Economie. Eind 2016 waren er in ons land 7.798 marktkramers actief.

Back to top