Rechtstreeks winkelen via Youtube | RetailDetail

Rechtstreeks winkelen via Youtube

Rechtstreeks winkelen via Youtube

Videosite Youtube komt met een nieuwe optie op de proppen, die het mogelijk maakt om producten die vertoond worden in filmpjes direct aan te schaffen. Het eerste merk dat zo aangeboden zal worden, is TRESemmé, een lijn haarproducten van Unilever.

Via tutorials onmiddellijk aankopen

Volgens Google is deze optie een logische stap in het proces. Momenteel komt een ontelbaar aantal bezoekers naar de videowebsite om via tutorials meer te leren over producten. Eén van de kanalen die zo heel succesvol is geworden, is dat van TRESemmé. Daar kunnen consumenten interviews bekijken, maar ook andere video’s bekijken over hoe ze hun haar kunnen verzorgen. Dankzij de nieuwe optie kunnen die kijkers nu razendsnel en heel eenvoudig de producten in de video’s aankopen.

 

Google hoopt zo om views rechtstreeks te kunnen omzetten in verkoop. Het kanaal van TRESemmé heeft bijvoorbeeld al 2,7 miljoen kijkers weten te strikken, een immense potentiele afzetmarkt dus. Het bedrijf benadrukt ook dat zij geen commissie zullen krijgen op producten die op deze manier verkocht worden.

 

De functionaliteit werkt ook alleen maar wanneer de kijker effectief op het kanaal van de aanbieder zit. Filmpjes die dus op een andere site worden gebruikt, zullen geen links tonen. Google hoopt nu dat adverteerders Google zullen contacteren om te bekijken wat voor hen de opties zijn binnen dit nieuwe aanbod. Voorlopig is het enkel beschikbaar voor fabrikanten van consumentenartikelen die premium leden van Google zijn.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Retailhub x Living Tomorrow: Nieuwe innovatieworkshops op maat

17/07/2018

Wat worden de megatrends van morgen en hoe ziet je strategie er best uit? Neem een frisse innovatiestart met de workshops van retailhub en Living Tomorrow: een gezonde mix van plezier, ontspanning en topeducatie op maat van je bedrijf.

Amazon Prime Day zorgt dit jaar voor spektakel en controverse

17/07/2018

Amazon Prime-leden vieren vandaag het jaarlijkse kortingenevenement Prime Day. De controversiële shopfeestdag wordt steeds grootser: Amazon startte het koopfestival met heuse muziekoptredens en ook concurrerende retailers pakken inmiddels met stuntprijzen uit.

Bol.com gaat distributiecentrum verdubbelen

16/07/2018

Minder dan een jaar na de officiële opening barst het distributiecentrum van bol.com in Waalwijk al uit zijn voegen. Begin 2019 beginnen uitbreidingswerken die een verdubbeling van de oppervlakte met zich meebrengen.

Verkoop van pc’s groeit eerste keer in zes jaar

13/07/2018

Voor de eerste keer in zes jaar groeide de verkoop van pc's weer: in het tweede kwartaal van 2018 steeg die met 1,4%. Volgens onderzoekbureaus Gartner en IDC is de omzetstijging voornamelijk te danken aan de groei op zakelijke markten.

Retailhub Inspiration Tour: De ‘customer journey’ wordt heel anders

09/07/2018

Met Retailhub van RetailDetail is Antwerpen een unieke retail-hotspot rijker: professionals beleven er de toekomst van retail in het enige inspiratie-platform van de Benelux met 1250 m² aan innovatieve technologie en megatrends.

Nationale Loterij plant eigen winkelketen

06/07/2018

De Nationale Loterij heeft plannen om een eigen winkelketen te openen en zoekt daarvoor al naar panden in Antwerpen, Gent, Luik en Namen.