Rechtstreeks winkelen via Youtube | RetailDetail

Rechtstreeks winkelen via Youtube

Rechtstreeks winkelen via Youtube

Videosite Youtube komt met een nieuwe optie op de proppen, die het mogelijk maakt om producten die vertoond worden in filmpjes direct aan te schaffen. Het eerste merk dat zo aangeboden zal worden, is TRESemmé, een lijn haarproducten van Unilever.

Via tutorials onmiddellijk aankopen

Volgens Google is deze optie een logische stap in het proces. Momenteel komt een ontelbaar aantal bezoekers naar de videowebsite om via tutorials meer te leren over producten. Eén van de kanalen die zo heel succesvol is geworden, is dat van TRESemmé. Daar kunnen consumenten interviews bekijken, maar ook andere video’s bekijken over hoe ze hun haar kunnen verzorgen. Dankzij de nieuwe optie kunnen die kijkers nu razendsnel en heel eenvoudig de producten in de video’s aankopen.

 

Google hoopt zo om views rechtstreeks te kunnen omzetten in verkoop. Het kanaal van TRESemmé heeft bijvoorbeeld al 2,7 miljoen kijkers weten te strikken, een immense potentiele afzetmarkt dus. Het bedrijf benadrukt ook dat zij geen commissie zullen krijgen op producten die op deze manier verkocht worden.

 

De functionaliteit werkt ook alleen maar wanneer de kijker effectief op het kanaal van de aanbieder zit. Filmpjes die dus op een andere site worden gebruikt, zullen geen links tonen. Google hoopt nu dat adverteerders Google zullen contacteren om te bekijken wat voor hen de opties zijn binnen dit nieuwe aanbod. Voorlopig is het enkel beschikbaar voor fabrikanten van consumentenartikelen die premium leden van Google zijn.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Ex-Delhaizebaas Denis Knoops hoofdaandeelhouder 1PopUpStore

24/05/2018

Er is nog leven na Delhaize. Denis Knoops, die vorig jaar als CEO de baan moest ruimen bij Delhaize België, is hoofdaandeelhouder geworden van 1PopUpStore, het bedrijf achter Chronostock, de specialist in het openen van tijdelijke winkels.

Retailsector eist maatregelen tegen territoriale leveringsbeperkingen

23/05/2018

Grote leveranciers misbruiken hun dominante positie om retailers te dwingen zich enkel te bevoorraden in het land waar ze actief zijn, blijkt uit een nieuwe Benelux-studie. Zo houden ze internationale prijsverschillen in stand.

Decathlon opent dertigste winkel in Nijvel

23/05/2018

Decathlon opent zijn dertigste Belgische vestiging in het winkelcentrum Shopping Nivelles in Nijvel. In september opent de winkel de deuren, maar in afwachting daarvan is er een tijdelijke digitale Connect-shop voor online bestellingen.

“Data geven de controle terug aan trade marketeers”

23/05/2018

Voor merkfabrikanten is het een hele klus om assortimenten, prijzen en promoties in hun categorie te monitoren bij offline en online retailers. De Belgische startup Daltix verzamelt deze vitale informatie automatisch in overzichtelijke dashboards.

Shop for Geek ziet potentieel voor 25 winkels

22/05/2018

Na recente openingen in Aalst en Namen staat de teller al op dertien winkels voor Shop for Geek, de winkelformule voor gadgets en merchandisingartikelen. Dat moeten er snel een 25-tal worden. De retailer pakt nu ook de Franse markt aan.

Eigenaar 3i wil Action toch voor zichzelf houden

22/05/2018

Investeerder 3i wil Action dan toch helemaal houden. Hoewel de eigenaar van de discountketen vorige week liet uitschijnen een koper te zoeken voor een deel van zijn participatie in Action, ontkent 3i dat nu.