RetailDetail Nieuwsbrief nu beschikbaar in vier talen | RetailDetail

RetailDetail Nieuwsbrief nu beschikbaar in vier talen

RetailDetail Nieuwsbrief nu beschikbaar in vier talen

RetailDetail, het leidende nieuws- en evenementenplatform voor de retail in de Benelux, biedt zijn nieuwsbrieven vanaf nu in vier talen aan. Zo hopen we ook anderstalige retailers nog beter op hun wenken te bedienen.

Nieuw: Franse, Engelse, Nederlandse versie

De RetailDetail-nieuwsbrief, al jaar en dag een begrip bij Nederlandstalige retailers, is er sinds vandaag ook in het Frans en het Engels. Voortaan kunnen dus ook Franstaligen twee keer per week en volledig gratis een handig overzicht van de interessantste en meest gelezen artikelen van de RetailDetail-nieuwswebsite in hun mailbox ontvangen.

 

Voor onze Engelstalige lezers is er nu ook een aparte editie, die het internationale retailnieuws van de week op vrijdag in de mailbox brengt. Met deze blik op de wereld, maar met nog steeds een flinke focus op de Benelux, willen we ook retailers uit België, Nederland en Luxemburg hun portie internationale aandacht geven.

 

Bovendien zetten we nu ook expliciet de stap naar Nederland en splitsen we onze Nederlandstalige nieuwsbrief in twee. Met een expliciete focus op hetzij Nederland, hetzij België, zetten we alweer een stap in de goede richting en hopen we nog dat kleine beetje meer te voorzien in een nieuwsbrief die zo nauw mogelijk aansluit op uw persoonlijke interesses. Dankzij de uitsplitsing in Nederlands (Nederland) en Nederlands (België) komt onze nieuwsbrief op gelijke hoogte met onze website en onze socialemediaplatformen en zijn er nu van al deze kanalen vier versies beschikbaar.

 

Uw favoriete retailwebsite bundelt zo één of twee keer per week (afhankelijk van de gekozen nieuwsbrief) de zes heetste en relevantste nieuwsitems uit de retailwereld, samen met één speciaal uitgelicht artikel, in één overzichtelijke mail. Zo blijft u steeds op de hoogte van het reilen en zeilen in uw sector, in de door u gekozen regio('s).

 

Wenst u één of meerdere nieuwsbrieven van RetailDetail te ontvangen of aan te passen wélke nieuwsbrieven u wil krijgen? Log dan in op de RetailDetail-website en geef uw taalvoorkeur in op uw profiel (kader bovenaan op elke pagina). Via datzelfde kader kan u zich uiteraard ook aanmelden en een nieuw lezersprofiel aanmaken. Ook elke nieuwsbrief zal onderaan zo'n link bevatten, waar u uw taalkeuze kan aanpassen.

 

 

In naam van de redactie wens ik u veel leesgenot!

 

Hartelijke retailgroet,

Jorg Snoeck

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Eigenaar wil af van flink stuk van Action

18/05/2018

De eigenaar van Action, investeringsmaatschappij 3i, wil volgend jaar een deel van de discountketen verkopen. De Britten zouden geïnteresseerden zoeken voor een belang van zo’n 35% van de keten.

Veel minder inbreuken op verbod cashbetalingen

17/05/2018

Vier jaar na de invoering van het verbod om aankopen van meer dan 3.000 euro nog cash te betalen, is het aantal inbreuken fors gedaald. Werden in 2014 nog 435 handelaars betrapt, dan waren dat er in 2016 nog maar 61.

Colruyt Group lanceert betaalfunctie voor Xtra-kaart

16/05/2018

Vanaf 22 mei zullen klanten in de winkels van Colruyt Group kunnen betalen met hun Xtra-klantenkaart. De vertrouwde Colruyt-betaalkaart verdwijnt. Toch wordt de Xtra-kaart geen krediet- of debetkaart.

"Krantenwinkels moeten uitbreiden om te overleven"

15/05/2018

Vier op de tien krantenwinkels zijn verlieslatend. Krantenwinkels moeten diversifiëren en hun assortiment uitbreiden, zegt Luc Ardies van Unizo. De zelfstandigenorganisatie start dan ook een experiment in die zin.

Shoppers aantrekken en omzetten in kopers?

15/05/2018

Het moment van de aankoop is het moment van de waarheid in een almaar complexere 'customer journey'. Retailers en fabrikanten hebben er alle belang bij om dan optimaal aanwezig te zijn. Hoe? Het Trade & Shopper Marketing Congress reikt antwoorden aan.

Hema investeert verder in grote Belgische winkels

11/05/2018

Hema Oostende beleeft een feestelijke heropening: de winkel werd aangepast naar het nieuwe internationale concept dat de retailer ontwikkelde voor steden als Barcelona, Parijs en Londen. Die formule bleek eerder succesvol in Antwerpen en Brussel.