RetailDetail onthult de toekomst van de retail in THE LOOP | RetailDetail

RetailDetail onthult de toekomst van de retail in THE LOOP

RetailDetail onthult de toekomst van de retail in THE LOOP

In oktober opent RetailDetail de deuren van een heus 'experience platform' voor de retail. THE LOOP, zoals de levensechte simulatie van het winkelen van de toekomst genoemd zal worden, vertrekt vanuit de nieuwe 'customer journey' van de consument om retailers en leveranciers alle stappen die de klant neemt tijdens zijn aankoopproces tastbaar en visueel te tonen.

Vanwaar dit eigenzinnige project?

Jorg Snoeck, CEO RetailDetail: “De retailsector is de laatste jaren enorm geëvolueerd en kent vandaag veel uitdagingen. De consumenten winkelen niet meer zoals vroeger: het winkelproces is gefragmenteerd. Het gaat al lang niet meer enkel over de fysieke winkels, het gaat over een omnichannelverhaal waarin de consument beslist waar, wanneer en hoe hij zijn spullen koopt.”

 

Wat is de meerwaarde voor retailers?

J.S.: “RetailDetail wil retailers helpen bij deze transitie. THE LOOP is een experience center dat gebaseerd is op concepten van ‘the shop of the future’. Met THE LOOP wil RetailDetail retailprofessionals inzichten verschaffen en handvaten aanreiken over hoe de consument in de toekomst gaat shoppen.”

 

Waarom is een bezoek aan THE LOOP onmisbaar?

J.S.: “THE LOOP zal visionair, baanbrekend en verrijkend zijn, maar tegelijk ook onderbouwd en optimistisch. De bezoeker doorloopt immers de volledige customer journey met de bril van de consument, maar hij kan het pad even goed doorlopen met de bril van de retailer of fabrikant op. Zo ondervindt hij echt aan den lijve wat de retail in de nabije toekomst te wachten staat.”

 

De deuren gaan open in oktober. Is THE LOOP van tijdelijke of blijvende aard?

J.S.: “THE LOOP zal een permanent karakter hebben, maar er zullen ook wisselende thema’s (o.a. ‘fair planet’ en real-time) aan bod komen. De bedoeling van RetailDetail en het strategie- en ontwerpbureau JosdeVries The Retail Company, waarmee we voor de ontwikkeling van het concept in zee zijn gegaan, is dat het geheel steeds dynamisch en vernieuwend blijft.”

 

 

Interesse in een samenwerking? Past jouw concept in dit project? Contacteer sales@retaildetail.be

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Verkoop van pc’s groeit eerste keer in zes jaar

13/07/2018

Voor de eerste keer in zes jaar groeide de verkoop van pc's weer: in het tweede kwartaal van 2018 steeg die met 1,4%. Volgens onderzoekbureaus Gartner en IDC is de omzetstijging voornamelijk te danken aan de groei op zakelijke markten.

Retailhub Inspiration Tour: De ‘customer journey’ wordt heel anders

09/07/2018

Met Retailhub van RetailDetail is Antwerpen een unieke retail-hotspot rijker: professionals beleven er de toekomst van retail in het enige inspiratie-platform van de Benelux met 1250 m² aan innovatieve technologie en megatrends.

Nationale Loterij plant eigen winkelketen

06/07/2018

De Nationale Loterij heeft plannen om een eigen winkelketen te openen en zoekt daarvoor al naar panden in Antwerpen, Gent, Luik en Namen.

“Fusie Karstadt en Kaufhof zo goed als rond”

05/07/2018

Het Canadese winkelconcern Hudson’s Bay heeft een deal met de Oostenrijkse Sigma Holding, eigenaar van de Duitse warenhuisketen Karstadt. Volgens Duitse media was een voorlopige overeenkomst getekend, volgens de Canadezen is het echter helemaal nog niet zo ver.

Zomeractie: ontdek Antwerpen als internationaal retaillaboratorium

04/07/2018

Antwerpen is een van de meest trendsettende steden en belangrijkste retaillaboratoria van het moment. Zowel grote internationale ketens als startups innoveren en experimenteren er met nieuwe concepten. Antwerp hunt gidst je er langs, nu met exclusieve zomerkorting.

Alibaba-topman en premier Michel bespreken investering in Luik

04/07/2018

Jack Ma, oprichter en voorzitter van de Chinese internetreus Alibaba, heeft een mogelijke investering in Luik besproken met premier Charles Michel. Na afloop was Ma vaag, Michel legt de bal bij het bedrijf.