RetailDetail onthult de toekomst van de retail in THE LOOP

RetailDetail onthult de toekomst van de retail in THE LOOP

In oktober opent RetailDetail de deuren van een heus 'experience platform' voor de retail. THE LOOP, zoals de levensechte simulatie van het winkelen van de toekomst genoemd zal worden, vertrekt vanuit de nieuwe 'customer journey' van de consument om retailers en leveranciers alle stappen die de klant neemt tijdens zijn aankoopproces tastbaar en visueel te tonen.

Vanwaar dit eigenzinnige project?

Jorg Snoeck, CEO RetailDetail: “De retailsector is de laatste jaren enorm geëvolueerd en kent vandaag veel uitdagingen. De consumenten winkelen niet meer zoals vroeger: het winkelproces is gefragmenteerd. Het gaat al lang niet meer enkel over de fysieke winkels, het gaat over een omnichannelverhaal waarin de consument beslist waar, wanneer en hoe hij zijn spullen koopt.”

 

Wat is de meerwaarde voor retailers?

J.S.: “RetailDetail wil retailers helpen bij deze transitie. THE LOOP is een experience center dat gebaseerd is op concepten van ‘the shop of the future’. Met THE LOOP wil RetailDetail retailprofessionals inzichten verschaffen en handvaten aanreiken over hoe de consument in de toekomst gaat shoppen.”

 

Waarom is een bezoek aan THE LOOP onmisbaar?

J.S.: “THE LOOP zal visionair, baanbrekend en verrijkend zijn, maar tegelijk ook onderbouwd en optimistisch. De bezoeker doorloopt immers de volledige customer journey met de bril van de consument, maar hij kan het pad even goed doorlopen met de bril van de retailer of fabrikant op. Zo ondervindt hij echt aan den lijve wat de retail in de nabije toekomst te wachten staat.”

 

De deuren gaan open in oktober. Is THE LOOP van tijdelijke of blijvende aard?

J.S.: “THE LOOP zal een permanent karakter hebben, maar er zullen ook wisselende thema’s (o.a. ‘fair planet’ en real-time) aan bod komen. De bedoeling van RetailDetail en het strategie- en ontwerpbureau JosdeVries The Retail Company, waarmee we voor de ontwikkeling van het concept in zee zijn gegaan, is dat het geheel steeds dynamisch en vernieuwend blijft.”

 

 

Interesse in een samenwerking? Past jouw concept in dit project? Contacteer sales@retaildetail.be

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Mark Thomson (Zebra): "De tools voor de toekomst zijn al voorhanden"

17/11/2017

Volgens Mark Thomson, Director of Retail Industry Solutions bij Zebra, verandert de retail in de nabije toekomst ingrijpender dan in de voorbije vijftig jaar bij elkaar opgeteld.

Qrf Beste Winkelketen van België en Qrf Webshop Awards: spanning stijgt!

16/11/2017

Op donderdag 23 november is het zover: op die avond worden de winnaars van de ‘Qrf Beste Winkelketen van België’ en ‘Qrf Webshop Awards’ bekendgemaakt tijdens de RetailDetail Night. 

Omzet 100 grootste webshops in België stijgt 13,5%

16/11/2017

De omzet van de top 100 webshops in België is van 3,7 miljard euro toegenomen naar 4,2 miljard euro, een stijging met 13,5%. Vooral voedingsmiddelen en huishoudelijke artikelen gaan vlotter over de digitale toonbank.

Supermarkten aan de ketting in regio Turnhout

16/11/2017

Grootwarenhuizen kunnen niet langer uitbreiden of nieuwe filialen openen in de stadsregio Turnhout. De maatregel moet de lokale handel in Turnhout, Vosselaar, Beerse en Oud-Turnhout een duwtje in de rug geven.

Topman Horeca Vlaanderen nieuwe baas Unizo

16/11/2017

Als de raad van bestuur van Unizo op 7 december het licht op groen zet, wordt Danny Van Assche de opvolger van Karel Van Eetvelt als topman bij ondernemersorganisatie. Voor de 45-jarige Van Assche zou dat een terugkeer naar de roots zijn.

Barbie wijst G.I. Joe & Co (voorlopig?) af

16/11/2017

Speelgoedreus Mattel zou het overnamebod door concurrent Hasbro hebben afgewezen, schrijft persbureau Reuters op basis van bronnen dicht bij het dossier. Welke gevolgen dat heeft, is vooralsnog onduidelijk.

Back to top