RetailDetail onthult de toekomst van de retail in THE LOOP

RetailDetail onthult de toekomst van de retail in THE LOOP

In oktober opent RetailDetail de deuren van een heus 'experience platform' voor de retail. THE LOOP, zoals de levensechte simulatie van het winkelen van de toekomst genoemd zal worden, vertrekt vanuit de nieuwe 'customer journey' van de consument om retailers en leveranciers alle stappen die de klant neemt tijdens zijn aankoopproces tastbaar en visueel te tonen.

Vanwaar dit eigenzinnige project?

Jorg Snoeck, CEO RetailDetail: “De retailsector is de laatste jaren enorm geëvolueerd en kent vandaag veel uitdagingen. De consumenten winkelen niet meer zoals vroeger: het winkelproces is gefragmenteerd. Het gaat al lang niet meer enkel over de fysieke winkels, het gaat over een omnichannelverhaal waarin de consument beslist waar, wanneer en hoe hij zijn spullen koopt.”

 

Wat is de meerwaarde voor retailers?

J.S.: “RetailDetail wil retailers helpen bij deze transitie. THE LOOP is een experience center dat gebaseerd is op concepten van ‘the shop of the future’. Met THE LOOP wil RetailDetail retailprofessionals inzichten verschaffen en handvaten aanreiken over hoe de consument in de toekomst gaat shoppen.”

 

Waarom is een bezoek aan THE LOOP onmisbaar?

J.S.: “THE LOOP zal visionair, baanbrekend en verrijkend zijn, maar tegelijk ook onderbouwd en optimistisch. De bezoeker doorloopt immers de volledige customer journey met de bril van de consument, maar hij kan het pad even goed doorlopen met de bril van de retailer of fabrikant op. Zo ondervindt hij echt aan den lijve wat de retail in de nabije toekomst te wachten staat.”

 

De deuren gaan open in oktober. Is THE LOOP van tijdelijke of blijvende aard?

J.S.: “THE LOOP zal een permanent karakter hebben, maar er zullen ook wisselende thema’s (o.a. ‘fair planet’ en real-time) aan bod komen. De bedoeling van RetailDetail en het strategie- en ontwerpbureau JosdeVries The Retail Company, waarmee we voor de ontwikkeling van het concept in zee zijn gegaan, is dat het geheel steeds dynamisch en vernieuwend blijft.”

 

 

Interesse in een samenwerking? Past jouw concept in dit project? Contacteer sales@retaildetail.be

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Dit zijn de populairste webshops in België

18/01/2018

Nieuwe cijfers brengen de favoriete webwinkels in kaart van de Belgische internetgebruikers in 2017. Amazon domineert, maar naast de grote internationale spelers zijn ook de tweedehandssites opvallend populair.  

LensGroup neemt twee Duitse webwinkels over

18/01/2018

Het Belgische LensGroup, moederbedrijf van online lenzenverkoper LensOnline, heeft twee Duitse webwinkels overgenomen. Het betreedt zo voor de eerste keer de Duitse markt, het vijfde Europese land voor de groep.

Wint jouw bedrijf de bpost Omnichannel Award 2018?

18/01/2018

Welke retailer volgt in 2018 Juttu op als winnaar van de bpost Omnichannel Award? Kandidaten kunnen zich nu aanmelden. De award wordt uitgereikt tijdens het Omnichannel Congress op 1 maart.

"Vijfde van alle aankopen wordt gedaan via digitale spraakassistenten”

17/01/2018

Kopen via spraakassistenten zoals Siri of Amazon Alexa wordt heel groot, meent Capgemini. Al 35% van de consumenten zou aan zogeheten ‘conversational commerce’ doen: kopen of bestellen via zo’n digitale spraakassistent.

Britse supermarktketen Iceland geeft plastic de zak

17/01/2018

De Britse diepvriesketen Iceland schrapt als eerste supermarktketen alle plasticverpakkingen van zijn huismerken. Tegen 2023 moeten alle 1400 huismerkproducten verpakt worden in een duurzamer alternatief voor plastic, zoals karton en papier.

Wibra weet weer wat winst is

17/01/2018

Budgetketen Wibra heeft in 2016 opnieuw winst weten te maken, nadat het de voorbije jaren vooral verliezen had moeten slikken. De omzet blijft wel in dalende lijn en voorlopig lijkt het er niet op dat die trend gaat keren.

Back to top