RetailDetail onthult de toekomst van de retail in THE LOOP | RetailDetail

RetailDetail onthult de toekomst van de retail in THE LOOP

RetailDetail onthult de toekomst van de retail in THE LOOP

In oktober opent RetailDetail de deuren van een heus 'experience platform' voor de retail. THE LOOP, zoals de levensechte simulatie van het winkelen van de toekomst genoemd zal worden, vertrekt vanuit de nieuwe 'customer journey' van de consument om retailers en leveranciers alle stappen die de klant neemt tijdens zijn aankoopproces tastbaar en visueel te tonen.

Vanwaar dit eigenzinnige project?

Jorg Snoeck, CEO RetailDetail: “De retailsector is de laatste jaren enorm geëvolueerd en kent vandaag veel uitdagingen. De consumenten winkelen niet meer zoals vroeger: het winkelproces is gefragmenteerd. Het gaat al lang niet meer enkel over de fysieke winkels, het gaat over een omnichannelverhaal waarin de consument beslist waar, wanneer en hoe hij zijn spullen koopt.”

 

Wat is de meerwaarde voor retailers?

J.S.: “RetailDetail wil retailers helpen bij deze transitie. THE LOOP is een experience center dat gebaseerd is op concepten van ‘the shop of the future’. Met THE LOOP wil RetailDetail retailprofessionals inzichten verschaffen en handvaten aanreiken over hoe de consument in de toekomst gaat shoppen.”

 

Waarom is een bezoek aan THE LOOP onmisbaar?

J.S.: “THE LOOP zal visionair, baanbrekend en verrijkend zijn, maar tegelijk ook onderbouwd en optimistisch. De bezoeker doorloopt immers de volledige customer journey met de bril van de consument, maar hij kan het pad even goed doorlopen met de bril van de retailer of fabrikant op. Zo ondervindt hij echt aan den lijve wat de retail in de nabije toekomst te wachten staat.”

 

De deuren gaan open in oktober. Is THE LOOP van tijdelijke of blijvende aard?

J.S.: “THE LOOP zal een permanent karakter hebben, maar er zullen ook wisselende thema’s (o.a. ‘fair planet’ en real-time) aan bod komen. De bedoeling van RetailDetail en het strategie- en ontwerpbureau JosdeVries The Retail Company, waarmee we voor de ontwikkeling van het concept in zee zijn gegaan, is dat het geheel steeds dynamisch en vernieuwend blijft.”

 

 

Interesse in een samenwerking? Past jouw concept in dit project? Contacteer sales@retaildetail.be

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Shop for Geek ziet potentieel voor 25 winkels

22/05/2018

Na recente openingen in Aalst en Namen staat de teller al op dertien winkels voor Shop for Geek, de winkelformule voor gadgets en merchandisingartikelen. Dat moeten er snel een 25-tal worden. De retailer pakt nu ook de Franse markt aan.

Eigenaar 3i wil Action toch voor zichzelf houden

22/05/2018

Investeerder 3i wil Action dan toch helemaal houden. Hoewel de eigenaar van de discountketen vorige week liet uitschijnen een koper te zoeken voor een deel van zijn participatie in Action, ontkent 3i dat nu.

Marks & Spencer haalt het mes boven: 100 winkels dicht

22/05/2018

De Britse retailer wil ingrijpend herstructureren. De komende vier jaar moeten niet 60, maar wel 100 Britse winkels de deuren sluiten. “Noodzakelijk om de toekomst veilig te stellen”, klinkt het.

Eigenaar wil af van flink stuk van Action

18/05/2018

De eigenaar van Action, investeringsmaatschappij 3i, wil volgend jaar een deel van de discountketen verkopen. De Britten zouden geïnteresseerden zoeken voor een belang van zo’n 35% van de keten.

Veel minder inbreuken op verbod cashbetalingen

17/05/2018

Vier jaar na de invoering van het verbod om aankopen van meer dan 3.000 euro nog cash te betalen, is het aantal inbreuken fors gedaald. Werden in 2014 nog 435 handelaars betrapt, dan waren dat er in 2016 nog maar 61.

Colruyt Group lanceert betaalfunctie voor Xtra-kaart

16/05/2018

Vanaf 22 mei zullen klanten in de winkels van Colruyt Group kunnen betalen met hun Xtra-klantenkaart. De vertrouwde Colruyt-betaalkaart verdwijnt. Toch wordt de Xtra-kaart geen krediet- of debetkaart.