Spider-Man duikt op in Waasland Shopping Center

Spider-Man duikt op in Waasland Shopping Center

Ter gelegenheid van de release van "The Amazing Spider-Man 2" in de Belgische bioscopen op 16 april gaat in het Waasland Shopping Center een pop-upwinkel van Spider-Man open. Een 'wereldprimeur', aldus de initiatiefnemers.

Populaire (en dus lucratieve) superheld

"Spider-Man is één van de populairste figuren onder alle Marvel-fans, van jong tot oud. Het succes van de Amazing Spider-Man-films en de Ultimate Spider-Man-serie op Disney Channel zijn niet te ontkennen", zegt Serge Van Eyck, chief marketing officer van The Walt Disney Company BeLux.

 

De tijdelijke winkel zal open zijn van 4 tot 19 april (in volle paasvakantie dus) en zal een ruim aanbod aan gadgets verkopen, inclusief minder alledaagse producten, zoals tenten, tuinsetjes en zelfs het gloednieuwe Philips-gamma lampjes van Spider-Man.

 

Tegelijk krijgt de winkel ook een hoog 'fun'-gehalte: de bezoeker zal er zelfs letterlijk de muur kunnen oplopen, net zoals de populaire superheld. Tijdens de feestelijke opening zal Spider-Man bovendien uiteraard zelf aanwezig zijn en mag iedereen met hem op de foto.

 

Samenwerkingsverband

Achter de nieuwste pop-up store zit de bvba Pronel, het bedrijf achter de succesvolle pop-upwinkels van One Direction, de zogenaamde 1D World pop-up stores in Nederland, België en Frankrijk.

 

"Door het enorme succes van deze pop-upshops zijn we met Sony Pictures en Marvel op het idee gekomen om de Spider-Man en de Marvel-community aan te spreken en hen de eerste Amazing Spider-Man pop-up store ter wereld aan te bieden", zegt Dirk Timmerman, verantwoordelijk voor de pop-upwinkels bij Pronel. "En we kijken vooruit, want er zijn nog merken waarmee we pop-upwinkels kunnen opstarten."

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Blind naar de supermarkt: AH en Carrefour werken aan toegankelijkheid

23/01/2018

Een supermarkt is een doolhof als je slecht ziet. Albert Heijn neemt daarom deel aan een ‘hackathon’ om boodschappen doen voor blinde of slechtziende shoppers toegankelijker te maken, terwijl bij Carrefour in Mons medewerkers zijn opgeleid om te helpen.

Analyse: Bompard maakt slechts een beetje komaf met taboes bij Carrefour

23/01/2018

Carrefour-CEO Alexandre Bompard wond er geen doekjes om tijdens de presentatie van zijn transformatieplan: de groep staat voor een culturele omwenteling. Daarbij moeten alle taboes van tafel. Echte verrassingen blijven echter uit en over België is er voorlopig geen nieuws…

Dochterbedrijf Alibaba op weg naar België

23/01/2018

Het Chinese Alibaba bekijkt de mogelijkheid om een filiaal van dochterbedrijf Ant Financial te openen in Brussel. Dat bedrijf is gespecialiseerd in financiële producten, zoals Alipay. Een definitieve beslissing over het filiaal is er nog niet genomen.

Unilever schrapt banen bij Belgisch retailsalesteam

22/01/2018

Unilever Belgium reorganiseert haar team van winkelvertegenwoordigers. Er gaan daarbij elf banen verloren, bevestigt het bedrijf aan de RetailDetail-redactie.

Zes Limburgse gemeenten willen handelskern versterken

22/01/2018

De Limburgse gemeenten Beringen, Bilzen, Leopoldsburg, Lommel, Maaseik en Tongeren lanceren een nieuw plan dat de handelskern in die gemeenten moet versterken Lokale handelaars zullen zelf kunnen meedenken rond de nieuwe strategie.

Dit zijn de populairste webshops in België

18/01/2018

Nieuwe cijfers brengen de favoriete webwinkels in kaart van de Belgische internetgebruikers in 2017. Amazon domineert, maar naast de grote internationale spelers zijn ook de tweedehandssites opvallend populair.  

Back to top