Spider-Man duikt op in Waasland Shopping Center | RetailDetail

Spider-Man duikt op in Waasland Shopping Center

Spider-Man duikt op in Waasland Shopping Center

Ter gelegenheid van de release van "The Amazing Spider-Man 2" in de Belgische bioscopen op 16 april gaat in het Waasland Shopping Center een pop-upwinkel van Spider-Man open. Een 'wereldprimeur', aldus de initiatiefnemers.

Populaire (en dus lucratieve) superheld

"Spider-Man is één van de populairste figuren onder alle Marvel-fans, van jong tot oud. Het succes van de Amazing Spider-Man-films en de Ultimate Spider-Man-serie op Disney Channel zijn niet te ontkennen", zegt Serge Van Eyck, chief marketing officer van The Walt Disney Company BeLux.

 

De tijdelijke winkel zal open zijn van 4 tot 19 april (in volle paasvakantie dus) en zal een ruim aanbod aan gadgets verkopen, inclusief minder alledaagse producten, zoals tenten, tuinsetjes en zelfs het gloednieuwe Philips-gamma lampjes van Spider-Man.

 

Tegelijk krijgt de winkel ook een hoog 'fun'-gehalte: de bezoeker zal er zelfs letterlijk de muur kunnen oplopen, net zoals de populaire superheld. Tijdens de feestelijke opening zal Spider-Man bovendien uiteraard zelf aanwezig zijn en mag iedereen met hem op de foto.

 

Samenwerkingsverband

Achter de nieuwste pop-up store zit de bvba Pronel, het bedrijf achter de succesvolle pop-upwinkels van One Direction, de zogenaamde 1D World pop-up stores in Nederland, België en Frankrijk.

 

"Door het enorme succes van deze pop-upshops zijn we met Sony Pictures en Marvel op het idee gekomen om de Spider-Man en de Marvel-community aan te spreken en hen de eerste Amazing Spider-Man pop-up store ter wereld aan te bieden", zegt Dirk Timmerman, verantwoordelijk voor de pop-upwinkels bij Pronel. "En we kijken vooruit, want er zijn nog merken waarmee we pop-upwinkels kunnen opstarten."

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Verkoop van pc’s groeit eerste keer in zes jaar

13/07/2018

Voor de eerste keer in zes jaar groeide de verkoop van pc's weer: in het tweede kwartaal van 2018 steeg die met 1,4%. Volgens onderzoekbureaus Gartner en IDC is de omzetstijging voornamelijk te danken aan de groei op zakelijke markten.

Retailhub Inspiration Tour: De ‘customer journey’ wordt heel anders

09/07/2018

Met Retailhub van RetailDetail is Antwerpen een unieke retail-hotspot rijker: professionals beleven er de toekomst van retail in het enige inspiratie-platform van de Benelux met 1250 m² aan innovatieve technologie en megatrends.

Nationale Loterij plant eigen winkelketen

06/07/2018

De Nationale Loterij heeft plannen om een eigen winkelketen te openen en zoekt daarvoor al naar panden in Antwerpen, Gent, Luik en Namen.

“Fusie Karstadt en Kaufhof zo goed als rond”

05/07/2018

Het Canadese winkelconcern Hudson’s Bay heeft een deal met de Oostenrijkse Sigma Holding, eigenaar van de Duitse warenhuisketen Karstadt. Volgens Duitse media was een voorlopige overeenkomst getekend, volgens de Canadezen is het echter helemaal nog niet zo ver.

Zomeractie: ontdek Antwerpen als internationaal retaillaboratorium

04/07/2018

Antwerpen is een van de meest trendsettende steden en belangrijkste retaillaboratoria van het moment. Zowel grote internationale ketens als startups innoveren en experimenteren er met nieuwe concepten. Antwerp hunt gidst je er langs, nu met exclusieve zomerkorting.

Alibaba-topman en premier Michel bespreken investering in Luik

04/07/2018

Jack Ma, oprichter en voorzitter van de Chinese internetreus Alibaba, heeft een mogelijke investering in Luik besproken met premier Charles Michel. Na afloop was Ma vaag, Michel legt de bal bij het bedrijf.