Spider-Man duikt op in Waasland Shopping Center

Spider-Man duikt op in Waasland Shopping Center

Ter gelegenheid van de release van "The Amazing Spider-Man 2" in de Belgische bioscopen op 16 april gaat in het Waasland Shopping Center een pop-upwinkel van Spider-Man open. Een 'wereldprimeur', aldus de initiatiefnemers.

Populaire (en dus lucratieve) superheld

"Spider-Man is één van de populairste figuren onder alle Marvel-fans, van jong tot oud. Het succes van de Amazing Spider-Man-films en de Ultimate Spider-Man-serie op Disney Channel zijn niet te ontkennen", zegt Serge Van Eyck, chief marketing officer van The Walt Disney Company BeLux.

 

De tijdelijke winkel zal open zijn van 4 tot 19 april (in volle paasvakantie dus) en zal een ruim aanbod aan gadgets verkopen, inclusief minder alledaagse producten, zoals tenten, tuinsetjes en zelfs het gloednieuwe Philips-gamma lampjes van Spider-Man.

 

Tegelijk krijgt de winkel ook een hoog 'fun'-gehalte: de bezoeker zal er zelfs letterlijk de muur kunnen oplopen, net zoals de populaire superheld. Tijdens de feestelijke opening zal Spider-Man bovendien uiteraard zelf aanwezig zijn en mag iedereen met hem op de foto.

 

Samenwerkingsverband

Achter de nieuwste pop-up store zit de bvba Pronel, het bedrijf achter de succesvolle pop-upwinkels van One Direction, de zogenaamde 1D World pop-up stores in Nederland, België en Frankrijk.

 

"Door het enorme succes van deze pop-upshops zijn we met Sony Pictures en Marvel op het idee gekomen om de Spider-Man en de Marvel-community aan te spreken en hen de eerste Amazing Spider-Man pop-up store ter wereld aan te bieden", zegt Dirk Timmerman, verantwoordelijk voor de pop-upwinkels bij Pronel. "En we kijken vooruit, want er zijn nog merken waarmee we pop-upwinkels kunnen opstarten."

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


LensOnline beoogt Duitse expansie

22/11/2017

LensGroup uit Kruibeke, dat met LensOnline de Belgische webverkoop van contactlenzen domineert, verovert stilaan ook de Europese markt. Na Nederland, Italië en Spanje laat de contactlenswebshop het oog nu vallen op Duitsland.

Europa zet stop op geoblocking

22/11/2017

Onderhandelaars van het Europees Parlement, de Europese Raad en de Europese Commissie hebben een akkoord bereikt rond het verbieden van geoblocking, waarbij webshops bezoekers uit het buitenland uitsluiten.

Hema wil fors uitbreiden in Duitsland

21/11/2017

Winkelketen Hema heeft grote plannen in Duitsland: de komende drie jaar moeten er minstens zeventig nieuwe vestigingen openen. Momenteel heeft de keten in Duitsland slechts elf winkels. Daarenboven wil Hema shop-in-shops en winkels in treinstations openen.

"Amazon bijna klaar om kassaloze Go te lanceren"

20/11/2017

Volgens sommige bronnen werft Amazon momenteel bouwmanagers en marketeers aan voor zijn Amazon Go-team. Dat wijst er mogelijk op dat de supermarkt zonder personeel nu ook echt in de startblokken staat.

Mark Thomson (Zebra): "De tools voor de toekomst zijn al voorhanden"

17/11/2017

Volgens Mark Thomson, director of retail industry solutions bij Zebra, verandert de retail in de nabije toekomst ingrijpender dan in de voorbije vijftig jaar bij elkaar opgeteld. Tegen 2020 zal de connectiviteit met klanten immers groter zijn dan ooit, wat een uiterst persoonlijke winkelervaring mogelijk maakt. 

Qrf Beste Winkelketen van België en Qrf Webshop Awards: spanning stijgt!

16/11/2017

Op donderdag 23 november is het zover: op die avond worden de winnaars van de ‘Qrf Beste Winkelketen van België’ en ‘Qrf Webshop Awards’ bekendgemaakt tijdens de RetailDetail Night. 

Back to top