Spider-Man duikt op in Waasland Shopping Center

Spider-Man duikt op in Waasland Shopping Center

Ter gelegenheid van de release van "The Amazing Spider-Man 2" in de Belgische bioscopen op 16 april gaat in het Waasland Shopping Center een pop-upwinkel van Spider-Man open. Een 'wereldprimeur', aldus de initiatiefnemers.

Populaire (en dus lucratieve) superheld

"Spider-Man is één van de populairste figuren onder alle Marvel-fans, van jong tot oud. Het succes van de Amazing Spider-Man-films en de Ultimate Spider-Man-serie op Disney Channel zijn niet te ontkennen", zegt Serge Van Eyck, chief marketing officer van The Walt Disney Company BeLux.

 

De tijdelijke winkel zal open zijn van 4 tot 19 april (in volle paasvakantie dus) en zal een ruim aanbod aan gadgets verkopen, inclusief minder alledaagse producten, zoals tenten, tuinsetjes en zelfs het gloednieuwe Philips-gamma lampjes van Spider-Man.

 

Tegelijk krijgt de winkel ook een hoog 'fun'-gehalte: de bezoeker zal er zelfs letterlijk de muur kunnen oplopen, net zoals de populaire superheld. Tijdens de feestelijke opening zal Spider-Man bovendien uiteraard zelf aanwezig zijn en mag iedereen met hem op de foto.

 

Samenwerkingsverband

Achter de nieuwste pop-up store zit de bvba Pronel, het bedrijf achter de succesvolle pop-upwinkels van One Direction, de zogenaamde 1D World pop-up stores in Nederland, België en Frankrijk.

 

"Door het enorme succes van deze pop-upshops zijn we met Sony Pictures en Marvel op het idee gekomen om de Spider-Man en de Marvel-community aan te spreken en hen de eerste Amazing Spider-Man pop-up store ter wereld aan te bieden", zegt Dirk Timmerman, verantwoordelijk voor de pop-upwinkels bij Pronel. "En we kijken vooruit, want er zijn nog merken waarmee we pop-upwinkels kunnen opstarten."

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Laatste kans voor vroegboekkorting Shoptalk Europe

21/09/2017

(publireportage) Shoptalk Europe, de beurs voor retailinnovatie, toont van 8 tot 11 oktober 2017 in Kopenhagen via trends, technologieën en businessmodellen hoe consumenten ontdekken, winkelen en kopen in deze tijd van digitale disruptie.

Costco Wholesale ontvouwt ambitieuze Franse plannen

21/09/2017

Drie maanden na de succesvolle opening van zijn eerste Franse vestiging kondigt de Amerikaanse ‘member only’-supermarktketen Costco Wholefoods al een tweede verkooppunt aan. Costco wil op termijn naar minstens een achttal vestigingen bij onze zuiderburen.

Telenet en SBS brengen ‘tv-reclame op maat’

21/09/2017

Operator Telenet en tv-bedrijf SBS Belgium hebben hun testfase rond ‘gepersonaliseerde tv-reclame’ afgerond en gaan het systeem nu uitrollen. Het gaat om een heuse primeur in Europa.

Toys ‘R’ Us dicht bij faillissement

18/09/2017

Volgens de Amerikaanse zakenkrant The Wall Street Journal staat de Amerikaanse speelgoedketen Toys ‘R’ Us dicht bij een faillissement. Dat is het gevolg van de toename van online verkoop van speelgoed en van strengere eisen die de leveranciers stellen.

Kortingsactie Shoptalk Europe nadert einde

14/09/2017

(publireportage) Shoptalk Europe, de beurs voor retailinnovatie, toont van 8 tot 11 oktober 2017 in Kopenhagen via trends, technologieën en businessmodellen hoe consumenten ontdekken, winkelen en kopen in deze tijd van digitale disruptie.

Genomineerden Mercuriusprijs bekend

14/09/2017

Op 25 oktober reikt Comeos de Mercuriusprijs uit, waarbij de organisatie het beste winkelconcept van het jaar beloont. De elf genomineerden zijn nu al bekend gemaakt.

Back to top