Tesco ziet (toekomst)muziek in 3D printing

Tesco ziet (toekomst)muziek in 3D printing

Paul Wilkinson, innovatieambassadeur bij de Britse supermarkteten Tesco, is ronduit lyrisch over de zakelijke opportuniteiten van een 3D-printer in een supermarktomgeving. Sinds zijn innovatieteam er zelf eentje heeft staan, regent het nieuwe zakenideeën, zo schrijft de Brit op zijn blog.

Totaal nieuwe winkelervaring

"De 3D-technologie heeft het potentieel om de manier waarop we winkels bekijken en wat we ervan kunnen verwachten enorm te veranderen", meent Paul Wilkinson op zijn blog. De topman spreekt zelfs van een heuse "revolutie".

 

"We printen vandaag al foto's en posters in veel van onze grotere winkels, waarom dan ook niet andere geschenken en gepersonaliseerde producten? Als we kinderen nu eens hun eigen speelgoed lieten ontwerpen en er vervolgens zouden in slagen om die dingen nog echt te maken ook. Of waarom geen digitale catalogus samenstellen met reserveonderdelen voor de spullen die je hebt gekocht? Die zouden dan op vraag kunnen worden geprint en klaarliggen op het moment dat je klaar bent met winkelen," droomt Wilkinson luidop.

 

"Geen idee is te gek"

"Je zou zelfs een kapot product kunnen meebrengen naar de winkel: we scannen het dan in 3D, herstellen het digitaal en printen er gewoon een nieuw", gaat het nog verder.

 

Of het allemaal zo'n vaart loopt, laat staan wanneer de eerste 3D-printers bij Tesco in gebruik worden genomen, is echter nog lang niet duidelijk. Maar, zoals Wilkinson zelf zegt: "Geen enkel idee is te gek, geen enkele gedachte ondenkbaar, geen enkele ambitie te groot... Of toch bijna geen enkele."

Tags: