Tesco ziet (toekomst)muziek in 3D printing

Tesco ziet (toekomst)muziek in 3D printing

Paul Wilkinson, innovatieambassadeur bij de Britse supermarkteten Tesco, is ronduit lyrisch over de zakelijke opportuniteiten van een 3D-printer in een supermarktomgeving. Sinds zijn innovatieteam er zelf eentje heeft staan, regent het nieuwe zakenideeën, zo schrijft de Brit op zijn blog.

Totaal nieuwe winkelervaring

"De 3D-technologie heeft het potentieel om de manier waarop we winkels bekijken en wat we ervan kunnen verwachten enorm te veranderen", meent Paul Wilkinson op zijn blog. De topman spreekt zelfs van een heuse "revolutie".

 

"We printen vandaag al foto's en posters in veel van onze grotere winkels, waarom dan ook niet andere geschenken en gepersonaliseerde producten? Als we kinderen nu eens hun eigen speelgoed lieten ontwerpen en er vervolgens zouden in slagen om die dingen nog echt te maken ook. Of waarom geen digitale catalogus samenstellen met reserveonderdelen voor de spullen die je hebt gekocht? Die zouden dan op vraag kunnen worden geprint en klaarliggen op het moment dat je klaar bent met winkelen," droomt Wilkinson luidop.

 

"Geen idee is te gek"

"Je zou zelfs een kapot product kunnen meebrengen naar de winkel: we scannen het dan in 3D, herstellen het digitaal en printen er gewoon een nieuw", gaat het nog verder.

 

Of het allemaal zo'n vaart loopt, laat staan wanneer de eerste 3D-printers bij Tesco in gebruik worden genomen, is echter nog lang niet duidelijk. Maar, zoals Wilkinson zelf zegt: "Geen enkel idee is te gek, geen enkele gedachte ondenkbaar, geen enkele ambitie te groot... Of toch bijna geen enkele."

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


LensOnline beoogt Duitse expansie

22/11/2017

LensGroup uit Kruibeke, dat met LensOnline de Belgische webverkoop van contactlenzen domineert, verovert stilaan ook de Europese markt. Na Nederland, Italië en Spanje laat de contactlenswebshop het oog nu vallen op Duitsland.

Europa zet stop op geoblocking

22/11/2017

Onderhandelaars van het Europees Parlement, de Europese Raad en de Europese Commissie hebben een akkoord bereikt rond het verbieden van geoblocking, waarbij webshops bezoekers uit het buitenland uitsluiten.

Hema wil fors uitbreiden in Duitsland

21/11/2017

Winkelketen Hema heeft grote plannen in Duitsland: de komende drie jaar moeten er minstens zeventig nieuwe vestigingen openen. Momenteel heeft de keten in Duitsland slechts elf winkels. Daarenboven wil Hema shop-in-shops en winkels in treinstations openen.

"Amazon bijna klaar om kassaloze Go te lanceren"

20/11/2017

Volgens sommige bronnen werft Amazon momenteel bouwmanagers en marketeers aan voor zijn Amazon Go-team. Dat wijst er mogelijk op dat de supermarkt zonder personeel nu ook echt in de startblokken staat.

Mark Thomson (Zebra): "De tools voor de toekomst zijn al voorhanden"

17/11/2017

Volgens Mark Thomson, director of retail industry solutions bij Zebra, verandert de retail in de nabije toekomst ingrijpender dan in de voorbije vijftig jaar bij elkaar opgeteld. Tegen 2020 zal de connectiviteit met klanten immers groter zijn dan ooit, wat een uiterst persoonlijke winkelervaring mogelijk maakt. 

Qrf Beste Winkelketen van België en Qrf Webshop Awards: spanning stijgt!

16/11/2017

Op donderdag 23 november is het zover: op die avond worden de winnaars van de ‘Qrf Beste Winkelketen van België’ en ‘Qrf Webshop Awards’ bekendgemaakt tijdens de RetailDetail Night. 

Back to top