Tesco ziet (toekomst)muziek in 3D printing | RetailDetail

Tesco ziet (toekomst)muziek in 3D printing

Tesco ziet (toekomst)muziek in 3D printing

Paul Wilkinson, innovatieambassadeur bij de Britse supermarkteten Tesco, is ronduit lyrisch over de zakelijke opportuniteiten van een 3D-printer in een supermarktomgeving. Sinds zijn innovatieteam er zelf eentje heeft staan, regent het nieuwe zakenideeën, zo schrijft de Brit op zijn blog.

Totaal nieuwe winkelervaring

"De 3D-technologie heeft het potentieel om de manier waarop we winkels bekijken en wat we ervan kunnen verwachten enorm te veranderen", meent Paul Wilkinson op zijn blog. De topman spreekt zelfs van een heuse "revolutie".

 

"We printen vandaag al foto's en posters in veel van onze grotere winkels, waarom dan ook niet andere geschenken en gepersonaliseerde producten? Als we kinderen nu eens hun eigen speelgoed lieten ontwerpen en er vervolgens zouden in slagen om die dingen nog echt te maken ook. Of waarom geen digitale catalogus samenstellen met reserveonderdelen voor de spullen die je hebt gekocht? Die zouden dan op vraag kunnen worden geprint en klaarliggen op het moment dat je klaar bent met winkelen," droomt Wilkinson luidop.

 

"Geen idee is te gek"

"Je zou zelfs een kapot product kunnen meebrengen naar de winkel: we scannen het dan in 3D, herstellen het digitaal en printen er gewoon een nieuw", gaat het nog verder.

 

Of het allemaal zo'n vaart loopt, laat staan wanneer de eerste 3D-printers bij Tesco in gebruik worden genomen, is echter nog lang niet duidelijk. Maar, zoals Wilkinson zelf zegt: "Geen enkel idee is te gek, geen enkele gedachte ondenkbaar, geen enkele ambitie te groot... Of toch bijna geen enkele."

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Pabo start door als ‘be you’

21/06/2018

Het failliete erotiekconcern Beate Uhse, het moederbedrijf achter Pabo, neemt een doorstart onder een nieuwe merknaam. De focus ligt op online handel.

Fox & Cie opent 17e speelgoedwinkel in Doornik

21/06/2018

De Waalse speelgoedketen Fox & Cie heeft haar zeventiende vestiging geopend in het Doornikse winkelcentrum Les Bastions. "Welke crisis in de speelgoedmarkt?", vraagt de keten zich af.

Tom&Co heeft 100 Franse locaties op het oog

21/06/2018

De Belgische dierenspeciaalzaak Tom&Co zet zijn opmars verder op de Franse markt. Zopas opende de 25ste winkel in Nantes, volgens een nieuw concept. Dit jaar zullen er nog zeven vestigingen volgen bij onze zuiderburen.

Frankrijk plant taks op e-commerce

21/06/2018

Online bestellingen zouden duurder kunnen worden voor Franse consumenten: een nieuw wetsvoorstel voorziet een taks van 1 tot 2% op de verkoopprijs, in functie van de afstand die een product heeft afgelegd.

Speelgoedketen La Grande Récré geeft België op

20/06/2018

De Franse retailer La Grande Récré ondervindt zware financiële problemen en wil zich concentreren op de thuismarkt. De Belgische tak legt volgende maandag de boeken neer: 16 winkels sluiten, 95 jobs gaan verloren.

Naar efficiënte en gelukkige retailmedewerkers

19/06/2018

In België worden de kosten van arbeidsongeschiktheid door burn-out geschat op 7,96 miljard euro. Retailers ontsnappen er niet aan. Ondernemers Fabian Jeanmart en Hendrik Deroo van Clarity Upgrades zien heil in nieuwe managementmodellen.