Toys "R" Us breidt laagsteprijsgarantie uit naar online concurrenten | RetailDetail

Toys "R" Us breidt laagsteprijsgarantie uit naar online concurrenten

Toys "R" Us breidt laagsteprijsgarantie uit naar online concurrenten

Sinds oktober vorig jaar vergelijkt de Amerikaanse speelgoedreus Toys "R" Us zijn prijzen systematisch met die van zijn grootse concurrenten. Nu doet de keten dat ook met elf grote internetretailers, bij wie het onvermijdelijke Amazon.com.

Elders goedkoper? Verschil terugbetaald... ook op internet!

Het principe van "price matching" is al langer bekend: klanten die binnen een welbepaalde periode (in dit geval 7 dagen) na aankoop hetzelfde product elders goedkoper vinden, krijgen het prijsverschil terugbetaald. Totnogtoe gold die laagsteprijsgarantie bij de speelgoedreus uitdrukkelijk niet voor internetspelers, maar daar is nu verandering in gekomen.

 

"Nu online shoppen zo snel groeit, voegen wij internetconcurrenten toe aan onze sterke Price Match Guarantee", zegt Richard Barry, chief merchandising officer van Toys "R" Us. "Daardoor kunnen onze klanten profiteren van ons uitgebreide assortiment speelgoed en kinderproducten, terwijl ze tegelijk zeker zijn van de laagste prijs". 

 

Het lijstje met concurrenten oogt alvast indrukwekkend: Toys "R" Us houdt voortaan ook de prijzen van Walmart.com, Target.com, BestBuy.com, Sears.com, Kmart.com, BuyBuyBaby.com, Meijer.com, FredMeyer.com, Diapers.com, BabyDepot.com en uiteraard Amazon.com in de gaten. Bovendien geldt de nieuwe laagsteprijsgarantie zowel in zijn fysieke winkels als in zijn webshops. Enkel voor zijn "web only"-gamma maakt de groep een uitzondering.

 

Aanval op online en showrooming

Naar de achterliggende reden is het niet ver zoeken: internetspelers rijven een steeds groter deel van de consumentenbestedingen binnen. Daarbij al dan niet geholpen door het zogeheten 'showrooming', waarbij consumenten spullen komen bekijken in de fysieke winkel maar dankzij hun smartphone snel de prijzen kunnen vergelijken met onlinespelers.

 

Toys "R" Us is overigens niet de eerste retailer die 'price matching' inzet als wapen tegen onlineretailers en showrooming. Eerder pakten bijvoorbeeld ook Best Buy en Target er al mee uit; niet toevallig twee namen die ook opduiken in het lijstje met elf internetconcurrenten...

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Marks & Spencer haalt het mes boven: 100 winkels dicht

22/05/2018

De Britse retailer wil ingrijpend herstructureren. De komende vier jaar moeten niet 60, maar wel 100 Britse winkels de deuren sluiten. “Noodzakelijk om de toekomst veilig te stellen”, klinkt het.

Eigenaar wil af van flink stuk van Action

18/05/2018

De eigenaar van Action, investeringsmaatschappij 3i, wil volgend jaar een deel van de discountketen verkopen. De Britten zouden geïnteresseerden zoeken voor een belang van zo’n 35% van de keten.

Veel minder inbreuken op verbod cashbetalingen

17/05/2018

Vier jaar na de invoering van het verbod om aankopen van meer dan 3.000 euro nog cash te betalen, is het aantal inbreuken fors gedaald. Werden in 2014 nog 435 handelaars betrapt, dan waren dat er in 2016 nog maar 61.

Colruyt Group lanceert betaalfunctie voor Xtra-kaart

16/05/2018

Vanaf 22 mei zullen klanten in de winkels van Colruyt Group kunnen betalen met hun Xtra-klantenkaart. De vertrouwde Colruyt-betaalkaart verdwijnt. Toch wordt de Xtra-kaart geen krediet- of debetkaart.

"Krantenwinkels moeten uitbreiden om te overleven"

15/05/2018

Vier op de tien krantenwinkels zijn verlieslatend. Krantenwinkels moeten diversifiëren en hun assortiment uitbreiden, zegt Luc Ardies van Unizo. De zelfstandigenorganisatie start dan ook een experiment in die zin.

Shoppers aantrekken en omzetten in kopers?

15/05/2018

Het moment van de aankoop is het moment van de waarheid in een almaar complexere 'customer journey'. Retailers en fabrikanten hebben er alle belang bij om dan optimaal aanwezig te zijn. Hoe? Het Trade & Shopper Marketing Congress reikt antwoorden aan.