Toys "R" Us breidt laagsteprijsgarantie uit naar online concurrenten | RetailDetail

Toys "R" Us breidt laagsteprijsgarantie uit naar online concurrenten

Toys "R" Us breidt laagsteprijsgarantie uit naar online concurrenten

Sinds oktober vorig jaar vergelijkt de Amerikaanse speelgoedreus Toys "R" Us zijn prijzen systematisch met die van zijn grootse concurrenten. Nu doet de keten dat ook met elf grote internetretailers, bij wie het onvermijdelijke Amazon.com.

Elders goedkoper? Verschil terugbetaald... ook op internet!

Het principe van "price matching" is al langer bekend: klanten die binnen een welbepaalde periode (in dit geval 7 dagen) na aankoop hetzelfde product elders goedkoper vinden, krijgen het prijsverschil terugbetaald. Totnogtoe gold die laagsteprijsgarantie bij de speelgoedreus uitdrukkelijk niet voor internetspelers, maar daar is nu verandering in gekomen.

 

"Nu online shoppen zo snel groeit, voegen wij internetconcurrenten toe aan onze sterke Price Match Guarantee", zegt Richard Barry, chief merchandising officer van Toys "R" Us. "Daardoor kunnen onze klanten profiteren van ons uitgebreide assortiment speelgoed en kinderproducten, terwijl ze tegelijk zeker zijn van de laagste prijs". 

 

Het lijstje met concurrenten oogt alvast indrukwekkend: Toys "R" Us houdt voortaan ook de prijzen van Walmart.com, Target.com, BestBuy.com, Sears.com, Kmart.com, BuyBuyBaby.com, Meijer.com, FredMeyer.com, Diapers.com, BabyDepot.com en uiteraard Amazon.com in de gaten. Bovendien geldt de nieuwe laagsteprijsgarantie zowel in zijn fysieke winkels als in zijn webshops. Enkel voor zijn "web only"-gamma maakt de groep een uitzondering.

 

Aanval op online en showrooming

Naar de achterliggende reden is het niet ver zoeken: internetspelers rijven een steeds groter deel van de consumentenbestedingen binnen. Daarbij al dan niet geholpen door het zogeheten 'showrooming', waarbij consumenten spullen komen bekijken in de fysieke winkel maar dankzij hun smartphone snel de prijzen kunnen vergelijken met onlinespelers.

 

Toys "R" Us is overigens niet de eerste retailer die 'price matching' inzet als wapen tegen onlineretailers en showrooming. Eerder pakten bijvoorbeeld ook Best Buy en Target er al mee uit; niet toevallig twee namen die ook opduiken in het lijstje met elf internetconcurrenten...

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Dieprood Galeria Kaufhof (en Inno) vestigt alle hoop op fusie

20/07/2018

Galeria Kaufhof (waar ook Galeria Inno toe behoort) zit diep in de rode cijfers: het verlies zou er oplopen tot zo'n 30 miljoen euro. Een fusie tussen Karstadt en Galeria Kaufhof moet volgens eigenaar Hudson's Bay heil brengen.

Een mooiere en energiezuinigere winkel zonder investering

18/07/2018

(publireportage) Wilt u al uw winkelfilialen voorzien van LED-verlichting? Maar ziet u op tegen het gedoe, om van de forse investering nog maar te zwijgen? Maxeda kiest daarom voor Light as a Service voor hun Brico en Praxis winkels en bespaart tot wel 70% aan energie.

Walmart en Microsoft bundelen krachten tegen Amazon

18/07/2018

Walmart is de grootste retailconcurrent van Amazon en Microsoft is de belangrijkste rivaal voor Amazons clouddiensten. Beide bedrijven proberen de internetreus nu wat meer tegenwind te geven met een strategisch partnerschap voor vijf jaar.

Retailhub x Living Tomorrow: Nieuwe innovatieworkshops op maat

17/07/2018

Wat worden de megatrends van morgen en hoe ziet je strategie er best uit? Neem een frisse innovatiestart met de workshops van retailhub en Living Tomorrow: een gezonde mix van plezier, ontspanning en topeducatie op maat van je bedrijf.

Amazon Prime Day zorgt dit jaar voor spektakel en controverse

17/07/2018

Amazon Prime-leden vieren vandaag het jaarlijkse kortingenevenement Prime Day. De controversiële shopfeestdag wordt steeds grootser: Amazon startte het koopfestival met heuse muziekoptredens en ook concurrerende retailers pakken inmiddels met stuntprijzen uit.

Bol.com gaat distributiecentrum verdubbelen

16/07/2018

Minder dan een jaar na de officiële opening barst het distributiecentrum van bol.com in Waalwijk al uit zijn voegen. Begin 2019 beginnen uitbreidingswerken die een verdubbeling van de oppervlakte met zich meebrengen.