Toys "R" Us breidt laagsteprijsgarantie uit naar online concurrenten

Toys "R" Us breidt laagsteprijsgarantie uit naar online concurrenten

Sinds oktober vorig jaar vergelijkt de Amerikaanse speelgoedreus Toys "R" Us zijn prijzen systematisch met die van zijn grootse concurrenten. Nu doet de keten dat ook met elf grote internetretailers, bij wie het onvermijdelijke Amazon.com.

Elders goedkoper? Verschil terugbetaald... ook op internet!

Het principe van "price matching" is al langer bekend: klanten die binnen een welbepaalde periode (in dit geval 7 dagen) na aankoop hetzelfde product elders goedkoper vinden, krijgen het prijsverschil terugbetaald. Totnogtoe gold die laagsteprijsgarantie bij de speelgoedreus uitdrukkelijk niet voor internetspelers, maar daar is nu verandering in gekomen.

 

"Nu online shoppen zo snel groeit, voegen wij internetconcurrenten toe aan onze sterke Price Match Guarantee", zegt Richard Barry, chief merchandising officer van Toys "R" Us. "Daardoor kunnen onze klanten profiteren van ons uitgebreide assortiment speelgoed en kinderproducten, terwijl ze tegelijk zeker zijn van de laagste prijs". 

 

Het lijstje met concurrenten oogt alvast indrukwekkend: Toys "R" Us houdt voortaan ook de prijzen van Walmart.com, Target.com, BestBuy.com, Sears.com, Kmart.com, BuyBuyBaby.com, Meijer.com, FredMeyer.com, Diapers.com, BabyDepot.com en uiteraard Amazon.com in de gaten. Bovendien geldt de nieuwe laagsteprijsgarantie zowel in zijn fysieke winkels als in zijn webshops. Enkel voor zijn "web only"-gamma maakt de groep een uitzondering.

 

Aanval op online en showrooming

Naar de achterliggende reden is het niet ver zoeken: internetspelers rijven een steeds groter deel van de consumentenbestedingen binnen. Daarbij al dan niet geholpen door het zogeheten 'showrooming', waarbij consumenten spullen komen bekijken in de fysieke winkel maar dankzij hun smartphone snel de prijzen kunnen vergelijken met onlinespelers.

 

Toys "R" Us is overigens niet de eerste retailer die 'price matching' inzet als wapen tegen onlineretailers en showrooming. Eerder pakten bijvoorbeeld ook Best Buy en Target er al mee uit; niet toevallig twee namen die ook opduiken in het lijstje met elf internetconcurrenten...

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Eerste winkels The Mint openen deuren

18/10/2017

De eerste winkels in The Mint, het vernieuwde Muntcentrum in Brussel, hebben de deuren geopend. Iam en Nyx kregen de primeur, morgen en overmorgen zullen nog een aantal merken hun voorbeeld volgen.

RetailDetail Magazine #5 staat online

18/10/2017

Op de cover van de oktobereditie van RetailDetail Magazine prijkt de nieuwe CEO van e5 mode, Alexander Talpe. Verder in dit nummer: een uitgebreid dossier over winkelvastgoed en stadsmobiliteit.

Nederlandse brillenverkoper Eyelove nu ook in België

18/10/2017

Het Nederlandse Eyelove, een prijzenbreker op de brillenmarkt, opent vandaag zijn eerste twee winkels in België. Daarnaast worden er ook al gesprekken gevoerd om snel nog meer vestigingen te openen.

Richemont verwacht forse winststijging voor eerste halfjaar

17/10/2017

Het Zwitserse luxebedrijf Richemont, eigenaar van onder andere horlogemerk Cartier, verwacht dat de winst voor de eerste helft van het boekjaar met maar liefst 80% de hoogte in gaat. De omzet gaat met meer dan 10% vooruit.

“Klantenkaarten leveren amper iets op”

17/10/2017

Klantenkaarten leveren trouwe klanten amper iets op: dat is de conclusie die Het Belang van Limburg trekt na een onderzoek bij twintig grote ketens. Die ketens zeggen dan weer dat de krant te weinig rekening houdt met persoonlijke promoties.

Safe.Shop is nieuw wereldwijd e-commercekeurmerk

16/10/2017

Met Safe.Shop is het eerste wereldwijde keurmerk voor de e-commercesector gelanceerd. Momenteel zijn er nog maar twaalf landen aangesloten, maar dat aantal moet in de toekomst flink uitgebreid worden.

Back to top