Toys "R" Us breidt laagsteprijsgarantie uit naar online concurrenten | RetailDetail

Toys "R" Us breidt laagsteprijsgarantie uit naar online concurrenten

Toys "R" Us breidt laagsteprijsgarantie uit naar online concurrenten

Sinds oktober vorig jaar vergelijkt de Amerikaanse speelgoedreus Toys "R" Us zijn prijzen systematisch met die van zijn grootse concurrenten. Nu doet de keten dat ook met elf grote internetretailers, bij wie het onvermijdelijke Amazon.com.

Elders goedkoper? Verschil terugbetaald... ook op internet!

Het principe van "price matching" is al langer bekend: klanten die binnen een welbepaalde periode (in dit geval 7 dagen) na aankoop hetzelfde product elders goedkoper vinden, krijgen het prijsverschil terugbetaald. Totnogtoe gold die laagsteprijsgarantie bij de speelgoedreus uitdrukkelijk niet voor internetspelers, maar daar is nu verandering in gekomen.

 

"Nu online shoppen zo snel groeit, voegen wij internetconcurrenten toe aan onze sterke Price Match Guarantee", zegt Richard Barry, chief merchandising officer van Toys "R" Us. "Daardoor kunnen onze klanten profiteren van ons uitgebreide assortiment speelgoed en kinderproducten, terwijl ze tegelijk zeker zijn van de laagste prijs". 

 

Het lijstje met concurrenten oogt alvast indrukwekkend: Toys "R" Us houdt voortaan ook de prijzen van Walmart.com, Target.com, BestBuy.com, Sears.com, Kmart.com, BuyBuyBaby.com, Meijer.com, FredMeyer.com, Diapers.com, BabyDepot.com en uiteraard Amazon.com in de gaten. Bovendien geldt de nieuwe laagsteprijsgarantie zowel in zijn fysieke winkels als in zijn webshops. Enkel voor zijn "web only"-gamma maakt de groep een uitzondering.

 

Aanval op online en showrooming

Naar de achterliggende reden is het niet ver zoeken: internetspelers rijven een steeds groter deel van de consumentenbestedingen binnen. Daarbij al dan niet geholpen door het zogeheten 'showrooming', waarbij consumenten spullen komen bekijken in de fysieke winkel maar dankzij hun smartphone snel de prijzen kunnen vergelijken met onlinespelers.

 

Toys "R" Us is overigens niet de eerste retailer die 'price matching' inzet als wapen tegen onlineretailers en showrooming. Eerder pakten bijvoorbeeld ook Best Buy en Target er al mee uit; niet toevallig twee namen die ook opduiken in het lijstje met elf internetconcurrenten...

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


“Coolblue doet z’n stinkende best om klanten blij te maken”

23/02/2018

Een retailer die met humor het verschil maakt: het kan. Als je erin slaagt klanten blij te maken, hoef je nauwelijks in reclame te investeren, zegt Matthias De Clercq, manager van Coolblue België. Hij spreekt op het RetailDetail Omnichannel Congress.

150e Belgische Action opent de deuren

23/02/2018

Winkelketen Action opent op 24 februari haar 150e Belgische vestiging, in Nieuwpoort. De eerste Belgische winkel van Action opende in 2005, vorig jaar werden er nog zeventien nieuwe vestigingen neergepoot.

Nieuwe Europese garantierichtlijnen niet overal goed onthaald

23/02/2018

Het Europees Parlement heeft vandaag een voorstel goedgekeurd om de garantieregels voor heel Europa te harmoniseren. Die beslissing wordt door Comeos op applaus onthaald, maar Unizo ziet het dan weer als een gemiste kans.

Handelaars richten eigen netwerk op tegen winkelcriminaliteit

23/02/2018

Comeos, de Belgische federatie voor handel en diensten, heeft in samenwerking met de politie het Commerce Information Network (COMIN) opgericht. Dat moet handelaars helpen georganiseerde winkelcriminaliteit aan te pakken.

Blokker wil in 2019 opnieuw winst maken

23/02/2018

Met de Nederlandse winkelketen Blokker gaat het stilaan de juiste kant op, althans volgens CEO Casper Meijer. Hij verwacht wel dat Blokker dit jaar nog een verlies zal moeten slikken, maar mikt op winst in 2019.

KaDeTe, ’s werelds eerste startup-supermarkt, opent in Berlijn

22/02/2018

In Berlijn opent volgende maand KaDeTe, ’s werelds eerste startupsupermarkt. De fysieke marktplaats geeft startende merken en bedrijven de kans om in contact te komen met consumenten en inkopers.

Back to top