Trendy wasseretteconcept Wasbar breidt verder uit

Trendy wasseretteconcept Wasbar breidt verder uit

Wasbar, de combinatie van wasserette en trendy bar, krijgt twee nieuwe vestigingen dit jaar. Zo komt er een Wasbar in Kortrijk en ook één in Brussel. De eerste Wasbar in Gent gaat het ondertussen voor de wind.

Gentse vestiging al rendabel

Vorig jaar openden ondernemers Dries Henau en Yuri Vandenbogaerde onder de naam Wasbar een eerste wasserette waar ook iets gedronken kon worden. Die vestiging heeft ondertussen een jaaromzet van 350.000 euro en is daardoor rendabel.

 

In april van vorig jaar opende een tweede vestiging op het Antwerpse Zuid. "Die is wat trager op gang gekomen, zodat de omzet hier op ongeveer 300.000 euro zal afklokken", geeft Henau toe aan De Tijd.

 

Dit jaar worden er niettemin nog twee nieuwe vestigingen geopend. De eerste komt in Kortrijk in het shopping center K en moet in mei 2014 de deuren openen. "We zullen een pand betrekken aan de buitenkant, zodat we niet afhankelijk zijn van de openingsuren van het winkelcentrum", zegt Henau.

 

Brussel in franchise

Ook in Brussel komt er een Wasbar, maar daar zijn de ondernemers nog op zoek naar een gepast pand. De Wasbar in Brussel zal ook de eerste franchisevestiging zijn van de keten. "Gent, Kortrijk en Antwerpen is het maximum dat we in eigen beheer willen doen", zegt Henau nog aan De Tijd.

 

De plannen voor een uitbreiding naar Nederland zijn voorlopig in de koelkast gezet. Daar geldt immers een wet dat enkel recreatieve en entertainmentbedrijven alcohol mogen schenken en daar valt een wasserette niet onder.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Unilever reorganiseert Field Sales-team in België

22/01/2018

Unilever Belgium reorganiseert haar Retail Field Sales-team, de winkelvertegenwoordigers van de FMCG-producent. Er gaan daarbij elf banen verloren, bevestigt het bedrijf aan de RetailDetail-redactie.

Zes Limburgse gemeenten willen handelskern versterken

22/01/2018

De Limburgse gemeenten Beringen, Bilzen, Leopoldsburg, Lommel, Maaseik en Tongeren lanceren een nieuw plan dat de handelskern in die gemeenten moet versterken Lokale handelaars zullen zelf kunnen meedenken rond de nieuwe strategie.

Dit zijn de populairste webshops in België

18/01/2018

Nieuwe cijfers brengen de favoriete webwinkels in kaart van de Belgische internetgebruikers in 2017. Amazon domineert, maar naast de grote internationale spelers zijn ook de tweedehandssites opvallend populair.  

LensGroup neemt twee Duitse webwinkels over

18/01/2018

Het Belgische LensGroup, moederbedrijf van online lenzenverkoper LensOnline, heeft twee Duitse webwinkels overgenomen. Het betreedt zo voor de eerste keer de Duitse markt, het vijfde Europese land voor de groep.

Wint jouw bedrijf de bpost Omnichannel Award 2018?

18/01/2018

Welke retailer volgt in 2018 Juttu op als winnaar van de bpost Omnichannel Award? Kandidaten kunnen zich nu aanmelden. De award wordt uitgereikt tijdens het Omnichannel Congress op 1 maart.

"Vijfde van alle aankopen wordt gedaan via digitale spraakassistenten”

17/01/2018

Kopen via spraakassistenten zoals Siri of Amazon Alexa wordt heel groot, meent Capgemini. Al 35% van de consumenten zou aan zogeheten ‘conversational commerce’ doen: kopen of bestellen via zo’n digitale spraakassistent.

Back to top