RetailDetail BE
België - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • España - ES
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • EVENTS 2025
    • EVENTS 2026
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • RE-TALE(S)
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
RetailDetail BE
België - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • España - ES
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • EVENTS 2025
    • EVENTS 2026
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • RE-TALE(S)
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
thumb
Geschreven door Stefan Van Rompaey
In dit artikel
  • Bedrijven CarrefourUnlimitail
  • Onderwerpen MarketingPublireportage
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

Unlimitail: De retail mediarevolutie is aan de gang

icon
Algemeen14 december, 2023
Alexis Marcombe

(Publireportage) Het is geen geheim dat retail media nu in het middelpunt van de belangstelling staan, met hoge verwachtingen van zowel retailers als merken.

In Europa groeit deze markt en volgens het IAB zal de waarde ervan verdrievoudigen tot 25 miljard euro in 2026. De groei wordt gestimuleerd door de ongeëvenaarde effectiviteit en het vermogen om grote merken een gericht bereik te bieden.

Dit is een groot voordeel voor alle spelers op de markt, maar het kan wel complex zijn om te implementeren…

Voor merken vormen de versnippering van de markt en de toename van het aantal technologieën een belemmering voor investeringen. En voor de retailers: de implementatie van een mediastrategie vereist een aanzienlijke expertise en aanzienlijke technologische en financiële middelen.

De noodzaak om retail media te vereenvoudigen

Dit is waar Unlimitail tussenkomt, een joint venture op het gebied van retail media die is ontstaan uit een samenwerking tussen de giganten Carrefour en Publicis. Haar missie: alle operaties vereenvoudigen voor alle spelers in de waardeketen, zodat ze ten volle en effectief kunnen profiteren van de dynamiek van deze markt.

“Door de sterke retail media expertise van de Carrefour Group te combineren met de geavanceerde technologie van Citrus Ad, powered by Epsilon, zijn we klaar om een revolutie teweeg te brengen in retail media voor zowel merken en agentschappen als voor retailers”, zegt Alexis Marcombe, CEO van Unlimitail.

Door voort te bouwen op deze sterke punten, wil Unlimitail zich vestigen als de nieuwe Europese leider in retail media, in staat om te concurreren met de reuzen op de markt.

Een unieke kans voor merken

Om de retail media-activiteiten van merken te vereenvoudigen, biedt Unlimitail een “one-stop shop”, één toegangspunt tot een uiterst krachtig omnichannel aanbod in drie delen:

Ten eerste, gepersonaliseerde insights, waardoor merken een ongeëvenaard, gedetailleerd inzicht krijgen in hun business en hun consumenten. Deze exclusieve gegevens worden gebruikt om belangrijke doelstellingen en doelgroepen te definiëren.

Ten tweede, media-activaties dankzij directe toegang tot de beste inventarissen, die de mogelijkheid bieden om consumenten te betrekken bij het hele koopproces. Aan de ene kant is er ons online aanbod, dat onsite display en search omvat, evenals 1st party data activaties op offsite digitale media zoals het open web en sociale netwerken. En anderzijds in-store activeringen, met name DOOH (Digital Out Of Home), Couponing en POS (Point Of Sale) reclame.

Om ten slotte de prestaties van deze activaties te beoordelen, kan Unlimitail nauwkeurige en relevante metingen van de omzet leveren. Dit is uniek in de mediawereld.

Kortom, Unlimitail helpt merken om de meest relevante strategie te bepalen voor hun producten, klanten en doelstellingen, om vervolgens hun communicatie te activeren bij de juiste doelgroep, op de beste plaats en op het beste moment.

Voor retailers is modulariteit de sleutel

Unlimitail richt zich ook op retailers, voor wie de implementatie van een retail media-aanbod vaak complex is. De structuur biedt hen de mogelijkheid om hun media-inventarissen gemakkelijk te vermarkten en te beheren dankzij haar technologische platform.

De capaciteiten en ambities kunnen echter van retailer tot retailer totaal verschillen.

“Elke markt is heel specifiek en heeft verschillende niveaus van volwassenheid als het gaat om retailmedia. We passen ons aanbod aan om zo goed mogelijk te voldoen aan de behoeften van onze verschillende retailklanten en maken dit medium toegankelijk en activeerbaar voor iedereen, want dat is de kracht van Unlimitail”, zegt Alexis Marcombe, CEO van Unlimitail.

Dankzij deze flexibiliteit kunnen sommige retailers bijvoorbeeld alleen de technologische oplossing “Citrus Ad” gebruiken en de reclame marketing met hun eigen teams uitvoeren, terwijl anderen kunnen kiezen voor een meer diepgaande samenwerking door de commercialisatie van hun onsite en offsite inventarissen geheel of gedeeltelijk aan Unlimitail toe te vertrouwen en zo te profiteren van haar unieke expertise.

Daarom bieden we kant-en-klare ondersteuning op maat, die nieuwe spelers stap voor stap begeleidt in de wereld van retail media. Een waardepropositie die al meer dan 15 retailpartners heeft opgeleverd, waaronder: Carrefour, Rakuten, SRP, La Redoute, Kingfisher, Les Galeries Lafayette, MyOrigines, ID Kids en vele anderen.

Ga ervoor!

Retail media vertegenwoordigt een uitzonderlijke kans voor Belgische spelers! En Unlimitail is er om hen te helpen hun business te laten groeien, door officieel van start te gaan in België in januari 2024.

Als je meer wilt weten over Unlimitail en een krachtige retail mediastrategie wilt implementeren, neem dan contact op met sales@unlimitail.com en volg het Unlimitail avontuur op Linkedin!

Meer over... Algemeen
Zie meer
  • icon
    Algemeen4 december, 2025
    Mechelen verdubbelt aanbod Shopping Shuttle

    Vanaf februari zullen de gratis bussen van de Shopping Shuttle (tussen de parking aan De Nekker en de Grote Markt) zes dagen per week gaan rijden, in plaats van drie dagen zoals nu.

  • icon
    Algemeen4 december, 2025
    Belgisch winkelvastgoed gegeerd: “Golf van internationale spelers op komst”

    Ondanks een uitdagende economische context en recente faillissementen blijft de winkelleegstand beperkt in België: retailers beseffen dat ze fysieke winkels nodig hebben om online sterk te staan. Duurzaamheidsvereisten komen wel op de voorgrond.

  • icon
    Algemeen4 december, 2025
    Ook Nederland maakt pakjes uit China duurder

    Na Frankrijk en België gaat ook Nederland een heffing opleggen voor e-commercepakjes die van buiten de Europese Unie worden ingevoerd. Een gemiddelde bestelling zou zo'n 6 euro duurder worden.

Meest gelezen
  • icon
    Food27 november, 2025
    Promo-oorlog: Colruyt contra Kruidvat
  • icon
    Food5 november, 2025
    Colruyt reageert fors op stunt Albert Heijn
  • icon
    Wonen26 november, 2025
    Swiss Sense, Dreambaby en Dreamland redden nog enkele Belgische Leen Bakker-winkels
  • icon
    Food18 november, 2025
    Dit worden de uitbaters van de Delhaize-supermarkten op de Cora-sites
Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • socialLinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform The Loop, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres
Kolveniersstraat 7, bus 26 2000 Antwerp
Bezoekadres
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerp
Hoe bereik je ons:
Routebeschrijving
© 2025 RetailDetail
Contacteer ons Over ons info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepterenCookie SettingsReject All
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Functional & Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
CookieDuurBeschrijving
cookielawinfo-checkbox-analytics11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics & Advertisement".
cookielawinfo-checkbox-necessary11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Functional & Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance & Others".
viewed_cookie_policy11 monthsThe cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Analytics & Advertisement
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Performance & Others
Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
OPSLAAN & ACCEPTEREN