Verkoop sigaretten Philip Morris gezakt met 5% | RetailDetail

Verkoop sigaretten Philip Morris gezakt met 5%

Verkoop sigaretten Philip Morris gezakt met 5%

Philip Morris heeft in 2013 880,2 miljard sigaretten verscheept, vijf procent minder dan in 2012 (toen het bedrijf 927 miljard sigaretten verkocht). Hogere accijnzen in Europa en Azië waren onderdeel van de terugval.

Hogere accijnzen

Philip Morris had daarnaast ook last van illegale handel in Turkije, Rusland en Oekraïne en van een zwakke Russische economie. In de VS viel de verkoop ook terug omwille van sociale stigma's en een consument die zich beter bewust is van de gezondheidsrisico's. In Latijns-Amerika en Canada steeg de verkoop van sigaretten wel met vier procent. De grootste terugval kende het bedrijf in Azië, waar de verkoop negen procent terug viel.

 

De omzet zakte met 0,5 procent ten opzichte van 2012 naar 31,5 miljard dollar (23,2 miljard euro). Die daling was het gevolg van wisselkoerseffecten, want tegen een constante wisselkoers steeg de omzet met twee procent. De operationele winst zakte met twee procent naar 13,5 miljard dollar (9,94 miljard euro).

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Colruyt Group zet nieuwe stap op de tweedehandsmarkt

20/04/2018

Colruyt wil met internetplatform NewStory de tweedehandsmarkt voor babyspullen verder veroveren. Het nieuwe platform bouwt verder op het twee jaar oude Dreambaby Tweedehands, een webshop met twee inzamel- en afhaalpunten voor tweedehands babyspullen. 

Thierry Moubax (bpost): "Wie de boot niet wil missen, moet snel schakelen."

20/04/2018

Nog een grote naam voor het RetailDetail Congress van 26 april: bpost-marketingtopman Thierry Moubax zal er zijn visie geven over hoe marketing en handel in het algemeen ingrijpend zullen veranderen door de 'boom' in e-commerce.

The Future Of Shopping is Managementboek van het Jaar

20/04/2018

Met grote trots mag RetailDetail aankondigen dat de titel Managementboek van het jaar 2018 gaat naar het boek The Future Of Shopping: Waar iedereen retailer is van Pauline Neerman en Jorg Snoeck.

Amazon telt al 100 miljoen Prime-abonnees

19/04/2018

E-commercegigant Amazon heeft de kaap van de honderd miljoen Prime-abonnees overschreden. En dat is maar een van de vele mijlpalen waarover CEO Jeff Bezos het heeft in zijn jaarlijkse brief aan de aandeelhouders.

Tien tips om de digitale retailreuzen te verslaan

19/04/2018

“Verkoop wat mensen willen, niet wat je hebt.” Zo luidt het bondige advies van Myrna Moorthamer en Arjan Leest (Retail Rebels) aan retailers die de digitale revolutie willen overleven.

Distributeurs en transporteurs eisen schonere vrachtwagens

19/04/2018

35 bedrijven, waaronder Colruyt, Carrefour en Ikea, vragen dat Europa de constructeurs van vrachtwagens verplicht de uitstoot tegen 2025 met een vierde terug te dringen. “Totaal onrealistisch”, reageert de spreekbuis van de constructeurs.