Verkoop sigaretten Philip Morris gezakt met 5% | RetailDetail

Verkoop sigaretten Philip Morris gezakt met 5%

Verkoop sigaretten Philip Morris gezakt met 5%

Philip Morris heeft in 2013 880,2 miljard sigaretten verscheept, vijf procent minder dan in 2012 (toen het bedrijf 927 miljard sigaretten verkocht). Hogere accijnzen in Europa en Azië waren onderdeel van de terugval.

Hogere accijnzen

Philip Morris had daarnaast ook last van illegale handel in Turkije, Rusland en Oekraïne en van een zwakke Russische economie. In de VS viel de verkoop ook terug omwille van sociale stigma's en een consument die zich beter bewust is van de gezondheidsrisico's. In Latijns-Amerika en Canada steeg de verkoop van sigaretten wel met vier procent. De grootste terugval kende het bedrijf in Azië, waar de verkoop negen procent terug viel.

 

De omzet zakte met 0,5 procent ten opzichte van 2012 naar 31,5 miljard dollar (23,2 miljard euro). Die daling was het gevolg van wisselkoerseffecten, want tegen een constante wisselkoers steeg de omzet met twee procent. De operationele winst zakte met twee procent naar 13,5 miljard dollar (9,94 miljard euro).

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Dampwinkels zien aantal klanten dalen

19/02/2018

De dampwinkels of vape shops, die zich volledig hebben gestort op de markt van elektronische sigaretten en alles wat daarbij komt kijken, zien het aantal klanten dalen. Strengere wetgeving is een van de redenen voor die daling.

Omnichannel in retail: Hoe maak je de marketingafdeling echt omnichannel?

15/02/2018

De transitie naar een omnichannelorganisatie is cruciaal én dringend in de retailsector, ziet Peter Desmyttere, oprichter en CEO van Husky Marketing Planner: “In retail werken organisaties nog vaak in silo’s.” Hij geeft een concreet stappenplan op het Omnichannel Congress.

Amazon rekruteert 2.000 medewerkers in Frankrijk

15/02/2018

Het Franse filiaal van het Amerikaanse internetwarenhuis Amazon is op zoek naar 2.000 medewerkers om de sterke groei te kunnen bijbenen. Amazon.fr is niet alleen bij onze zuiderburen, maar ook in ons land de populairste webshop.

Gino Van Ossel: “Omnichannel kan wél rendabel zijn”

15/02/2018

Omnichannel is nog geen verworvenheid in retail: veel ketens blijven vasthangen aan hun fysieke winkelnetwerk en hebben niet de volledige klantreis in kaart. Toch zijn er ook inspirerende voorbeelden.

Prima jaar voor Decathlon dankzij sterke expansie

15/02/2018

In 2016 rondde Decathlon voor  het eerst de kaap van de 10 miljard euro omzet. Vorig jaar werd ook de grens van 11 miljard gesloopt, met dank aan een sterke internationale expansie.

Generatiewissel bij BIC op moeilijk moment

15/02/2018

Wissel aan de top bij Bic, de Franse specialist van wegwerpartikelen: huidig CEO Bruno Bich geeft de touwtjes in handen van zijn 39-jarige zoon Gonzalve. Die staat voor de moeilijke opdracht om de winstdaling een halt toe te roepen.

Back to top