Waasland Shopping Center profiteert van gure maand maart

Waasland Shopping Center profiteert van gure maand maart

Het Waasland Shopping Center heeft een topmaand achter de rug: in de koude en natte maand maart werden maar liefst 506.109 bezoekers geteld, 7,3% meer dan in maart 2012. Het slechte weer, dat mensen naar binnen joeg, was daaraan niet geheel vreemd.

Zaterdagen topdagen voor Waasland Shopping

De stijging komt nog meer tot uiting als het gemiddeld aantal bezoekers per dag wordt bekeken (+11,4%), omdat 2013 een verkoopdag minder had. Vooral op zaterdag zat het bezoekersaantal in de lift (+15%), tijdens de weekdagen was er een stijging met 9%.

 

De stijging is grotendeels het gevolg van het koude en slechte weer, laat manager Katrien Siebens weten. Het winkelcentrum kon daar ten volle van profiteren: "Zo noteerde de sector dameskleding een omzetstijging van 7%. Ook de berichten van de grotere kledingketens zijn positief."

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Laatste kans voor vroegboekkorting Shoptalk Europe

21/09/2017

(publireportage) Shoptalk Europe, de beurs voor retailinnovatie, toont van 8 tot 11 oktober 2017 in Kopenhagen via trends, technologieën en businessmodellen hoe consumenten ontdekken, winkelen en kopen in deze tijd van digitale disruptie.

Costco Wholesale ontvouwt ambitieuze Franse plannen

21/09/2017

Drie maanden na de succesvolle opening van zijn eerste Franse vestiging kondigt de Amerikaanse ‘member only’-supermarktketen Costco Wholefoods al een tweede verkooppunt aan. Costco wil op termijn naar minstens een achttal vestigingen bij onze zuiderburen.

Telenet en SBS brengen ‘tv-reclame op maat’

21/09/2017

Operator Telenet en tv-bedrijf SBS Belgium hebben hun testfase rond ‘gepersonaliseerde tv-reclame’ afgerond en gaan het systeem nu uitrollen. Het gaat om een heuse primeur in Europa.

Toys ‘R’ Us dicht bij faillissement

18/09/2017

Volgens de Amerikaanse zakenkrant The Wall Street Journal staat de Amerikaanse speelgoedketen Toys ‘R’ Us dicht bij een faillissement. Dat is het gevolg van de toename van online verkoop van speelgoed en van strengere eisen die de leveranciers stellen.

Kortingsactie Shoptalk Europe nadert einde

14/09/2017

(publireportage) Shoptalk Europe, de beurs voor retailinnovatie, toont van 8 tot 11 oktober 2017 in Kopenhagen via trends, technologieën en businessmodellen hoe consumenten ontdekken, winkelen en kopen in deze tijd van digitale disruptie.

Genomineerden Mercuriusprijs bekend

14/09/2017

Op 25 oktober reikt Comeos de Mercuriusprijs uit, waarbij de organisatie het beste winkelconcept van het jaar beloont. De elf genomineerden zijn nu al bekend gemaakt.

Back to top