WDP bouwt distributiecentrum voor Wehkamp

WDP bouwt distributiecentrum voor Wehkamp

WDP, de grootste logistieke bevak van België, gaat in Zwolle een groot magazijn neerzetten voor Wehkamp. Het nieuwe magazijn van de grootste Nederlandse e-tailer zal een oppervlakte van 35.000 m² beslaan.

'Grootste geautomatiseerde distributiecentrum'

WDP investeert zelf 25 tot 30 miljoen euro in het project, terwijl Wehkamp 70 miljoen euro zal investeren in de inrichting en automatisering van het distributiecentrum. Volgens WDP wordt het magazijn het 'grootste geautomatiseerde distributiecentrum voor online retail'. Amazon heeft wel nog grotere distributiecentra, van meer dan 75.000 m², en het gaat binnenkort ook een magazijn van ongeveer 93.000 m² bouwen in Baltimore.

 

WDP kondigde eerder al aan dat het grote expansieplannen heeft in Nederland en dat er daarbij drie grote projecten in de steigers staan. Het eerste van die drie is nu dus dit distributiecentrum voor Wehkamp in Zwolle.

 

Het contract tussen WDP en Wehkamp zal lopen over vijftien jaar en WDP verwacht een huurrendement van ongeveer acht procent. In Zwolle werkt de bevak ook al aan een site voor transportspecialist Kühne + Nagel. De stad Zwolle wil graag de logistieke hub van Nederland worden en ondersteunt dit soort projecten maar al te graag.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Hema gaat Arabisch en opent winkels in Midden-Oosten

15/01/2018

Voor het eerst in zijn geschiedenis waagt Hema zich buiten Europa: het opent dit jaar drie winkels in Dubai. In de komende vijf jaar wil de Nederlandse keten een fors aantal winkels in het Midden-Oosten openen.

Metro Group tevreden met eerste kwartaal

15/01/2018

De Duitse Metro Group is tevreden met de prestaties in het eerste kwartaal. De omzet steeg na wisselkoersen wel met slechts 0,2%, maar op vergelijkbare basis was er een groei van 0,8%.

Ophef over etnisch profilerende klantenprofielen bij Albert Heijn

15/01/2018

Een blanke man met bril staat symbool voor de premiumklant bij Albert Heijn, een vrouw en kind met donkere huidskleur voor de budgetklant. Met deze klantenprofielen leerden medewerkers bij AH de klanten kennen, tot er vrijdag ophef over ontstond.

Carrefour gaat in zee met Showroomprivé

12/01/2018

Carrefour neemt een minderheidsbelang van 17% in flashsale-aanbieder Showroomprivé. De Franse supermarktgroep wil zo zijn digitale bereik en non-foodaandeel vergroten. Ex-aandeelhouder Conforama scheurt er wel flink de broek aan.

Stekker uit bijna 150 geldautomaten in supermarkten

11/01/2018

Uitbaters van supermarkten mogen niet langer de geldautomaat in hun zaak zelf vullen met bankbriefjes. Een wet uit 1990 bepaalt namelijk dat enkel een beveiligingsfirma dat nog mag, zelfs al liggen er maar enkele meters tussen de kassa’s en de automaat.

Aantal marktkramers weer in stijgende lijn

11/01/2018

Het aantal marktkramers is op vijf jaar tijd met 3,8% toegenomen, zo blijkt uit een analyse die NSZ maakte op basis van cijfers van de FOD Economie. Eind 2016 waren er in ons land 7.798 marktkramers actief.

Back to top