Wedstrijd Folder van het jaar is nek-aan-nekrace

Wedstrijd Folder van het jaar is nek-aan-nekrace

De verkiezing van de beste folder van het jaar kent voorlopig een erg spannend verloop. In de eerste ronde - waarin consumenten hun voorkeur kunnen laten blijken - is voorlopig in de drie categorieën sprake van een ware nek-aan-nekrace, en dat met al meer dan 35.000 uitgebrachte stemmen.

Negen winnaars gaan door

Nog tot 4 november kunnen consumenten hun favoriete folder immers naar een plaatsje in de tweede ronde stemmen: de eerste drie per categorie (food, non-food en home & garden) gaan door naar een de volgende ronde. Voorlopig is er helemaal nog niets beslist en merken we een spannende strijd in alle drie de categorieën.

 

Nog zeker vijftien folders zijn in de running voor negen plaatsen in de tweede ronde:

* Food: Aldi, Carrefour Hypermarkten & Planet, Colruyt, Delhaize, Lidl

* Non-food: Decathlon, Dreamland, Kruidvat, Lidl, Makro

* Home & Garden: Blokker, Brico, Gamma, Hubo, Pelckmans

 

Feestelijke uitreiking op 28 november

De negen folders die zich plaatsen voor de tweede ronde, komen in aanmerking voor twee prijzen: de publieksprijs en de vakjuryprijs. De uiteindelijke winnaar zal worden bekendgemaakt op de RetailDetail Night op 28 november. Die mag dan een heel jaar zijn folder tooien met het keurmerk "Beste folder van het jaar 2013".

 

Dat is echter nog niet alles: sowieso zijn de negen folders die zich plaatsen voor de tweede ronde allemaal winnaars. Zij krijgen immers de waardevolle inzichten van hoe de consumenten én de vakjury hun folders hebben beoordeeld – en ze genieten uiteraard van de media-aandacht die met het evenement gepaard gaat.

 

Retailers die in de laatste rechte lijn naar het afsluiten van de eerste stemronde nog een versnelling hoger willen schakelen, kunnen nog steeds het bannerpakket downloaden en hun klanten activeren om alsnog hun stem uit te brengen.

Tags: