Wedstrijd Folder van het jaar is nek-aan-nekrace

Wedstrijd Folder van het jaar is nek-aan-nekrace

De verkiezing van de beste folder van het jaar kent voorlopig een erg spannend verloop. In de eerste ronde - waarin consumenten hun voorkeur kunnen laten blijken - is voorlopig in de drie categorieën sprake van een ware nek-aan-nekrace, en dat met al meer dan 35.000 uitgebrachte stemmen.

Negen winnaars gaan door

Nog tot 4 november kunnen consumenten hun favoriete folder immers naar een plaatsje in de tweede ronde stemmen: de eerste drie per categorie (food, non-food en home & garden) gaan door naar een de volgende ronde. Voorlopig is er helemaal nog niets beslist en merken we een spannende strijd in alle drie de categorieën.

 

Nog zeker vijftien folders zijn in de running voor negen plaatsen in de tweede ronde:

* Food: Aldi, Carrefour Hypermarkten & Planet, Colruyt, Delhaize, Lidl

* Non-food: Decathlon, Dreamland, Kruidvat, Lidl, Makro

* Home & Garden: Blokker, Brico, Gamma, Hubo, Pelckmans

 

Feestelijke uitreiking op 28 november

De negen folders die zich plaatsen voor de tweede ronde, komen in aanmerking voor twee prijzen: de publieksprijs en de vakjuryprijs. De uiteindelijke winnaar zal worden bekendgemaakt op de RetailDetail Night op 28 november. Die mag dan een heel jaar zijn folder tooien met het keurmerk "Beste folder van het jaar 2013".

 

Dat is echter nog niet alles: sowieso zijn de negen folders die zich plaatsen voor de tweede ronde allemaal winnaars. Zij krijgen immers de waardevolle inzichten van hoe de consumenten én de vakjury hun folders hebben beoordeeld – en ze genieten uiteraard van de media-aandacht die met het evenement gepaard gaat.

 

Retailers die in de laatste rechte lijn naar het afsluiten van de eerste stemronde nog een versnelling hoger willen schakelen, kunnen nog steeds het bannerpakket downloaden en hun klanten activeren om alsnog hun stem uit te brengen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Unilever reorganiseert Field Sales-team in België

22/01/2018

Unilever Belgium reorganiseert haar Retail Field Sales-team, de winkelvertegenwoordigers van de FMCG-producent. Er gaan daarbij elf banen verloren, bevestigt het bedrijf aan de RetailDetail-redactie.

Zes Limburgse gemeenten willen handelskern versterken

22/01/2018

De Limburgse gemeenten Beringen, Bilzen, Leopoldsburg, Lommel, Maaseik en Tongeren lanceren een nieuw plan dat de handelskern in die gemeenten moet versterken Lokale handelaars zullen zelf kunnen meedenken rond de nieuwe strategie.

Dit zijn de populairste webshops in België

18/01/2018

Nieuwe cijfers brengen de favoriete webwinkels in kaart van de Belgische internetgebruikers in 2017. Amazon domineert, maar naast de grote internationale spelers zijn ook de tweedehandssites opvallend populair.  

LensGroup neemt twee Duitse webwinkels over

18/01/2018

Het Belgische LensGroup, moederbedrijf van online lenzenverkoper LensOnline, heeft twee Duitse webwinkels overgenomen. Het betreedt zo voor de eerste keer de Duitse markt, het vijfde Europese land voor de groep.

Wint jouw bedrijf de bpost Omnichannel Award 2018?

18/01/2018

Welke retailer volgt in 2018 Juttu op als winnaar van de bpost Omnichannel Award? Kandidaten kunnen zich nu aanmelden. De award wordt uitgereikt tijdens het Omnichannel Congress op 1 maart.

"Vijfde van alle aankopen wordt gedaan via digitale spraakassistenten”

17/01/2018

Kopen via spraakassistenten zoals Siri of Amazon Alexa wordt heel groot, meent Capgemini. Al 35% van de consumenten zou aan zogeheten ‘conversational commerce’ doen: kopen of bestellen via zo’n digitale spraakassistent.

Back to top