Wedstrijd Folder van het jaar is nek-aan-nekrace | RetailDetail

Wedstrijd Folder van het jaar is nek-aan-nekrace

Wedstrijd Folder van het jaar is nek-aan-nekrace

De verkiezing van de beste folder van het jaar kent voorlopig een erg spannend verloop. In de eerste ronde - waarin consumenten hun voorkeur kunnen laten blijken - is voorlopig in de drie categorieën sprake van een ware nek-aan-nekrace, en dat met al meer dan 35.000 uitgebrachte stemmen.

Negen winnaars gaan door

Nog tot 4 november kunnen consumenten hun favoriete folder immers naar een plaatsje in de tweede ronde stemmen: de eerste drie per categorie (food, non-food en home & garden) gaan door naar een de volgende ronde. Voorlopig is er helemaal nog niets beslist en merken we een spannende strijd in alle drie de categorieën.

 

Nog zeker vijftien folders zijn in de running voor negen plaatsen in de tweede ronde:

* Food: Aldi, Carrefour Hypermarkten & Planet, Colruyt, Delhaize, Lidl

* Non-food: Decathlon, Dreamland, Kruidvat, Lidl, Makro

* Home & Garden: Blokker, Brico, Gamma, Hubo, Pelckmans

 

Feestelijke uitreiking op 28 november

De negen folders die zich plaatsen voor de tweede ronde, komen in aanmerking voor twee prijzen: de publieksprijs en de vakjuryprijs. De uiteindelijke winnaar zal worden bekendgemaakt op de RetailDetail Night op 28 november. Die mag dan een heel jaar zijn folder tooien met het keurmerk "Beste folder van het jaar 2013".

 

Dat is echter nog niet alles: sowieso zijn de negen folders die zich plaatsen voor de tweede ronde allemaal winnaars. Zij krijgen immers de waardevolle inzichten van hoe de consumenten én de vakjury hun folders hebben beoordeeld – en ze genieten uiteraard van de media-aandacht die met het evenement gepaard gaat.

 

Retailers die in de laatste rechte lijn naar het afsluiten van de eerste stemronde nog een versnelling hoger willen schakelen, kunnen nog steeds het bannerpakket downloaden en hun klanten activeren om alsnog hun stem uit te brengen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Erotiekketen Christine le Duc wil weer verleiden

14/08/2018

De keten van eroticashops Christine le Duc wil in Nederlandse handen een nieuwe verleidingspoging wagen. Gered uit het failliete concern Beate Uhse, zet de retailer haar zinnen op de Belgische en Nederlandse markt.

Amazon mag levering volgende dag niet garanderen

13/08/2018

De Britse reclamewaakhond heeft het niet voor Amazons belofte om bestellingen van Prime-leden de volgende dag te zullen leveren. Tijdens de feestdagen vorig jaar waren er vertragingen, dus moet Amazon de garantie schrappen.

RetailDetail Day 2018: geobsedeerd door de klant

13/08/2018

Meer dan ooit staat de klant hoog op de agenda van retailers en merken. Maar is dat niet altijd zo geweest? De RetailDetail Day kijkt voorbij de hype en peilt naar de essentie van klantgericht ondernemen in het digitale tijdperk.

Hoe koopt de consument van morgen?

09/08/2018

Wist je dat winkelen en kopen twee verschillende activiteiten zijn geworden? De weg die de klant van de toekomst aflegt, ziet er helemaal anders uit. Beleef hem zelf in een Inspiration Tour van retailhub en dompel je onder in 1.250 m² innovatie. 

Decathlon neemt Zwitserse sportketen Athleticum over

09/08/2018

Decathlon neemt de Zwitserse sportketen Athleticum over. Verkoper Maus Frères krijgt een minderheidsbelang in Decathlon Zwitserland, een overnamebedrag is niet meegedeeld.

Prima halfjaar voor Rakuten

09/08/2018

De Japanse e-commercereus Rakuten, ’s werelds nummer 5 gemeten naar handelsvolume, zag zowel zijn omzet als zijn winst de voorbije zes maanden flink toenemen. Intussen gaat de groep zijn interne structuur grondig reorganiseren om sneller te kunnen inspelen op de almaar sneller wijzigende marktomstandigheden.