Wedstrijd Folder van het jaar is nek-aan-nekrace

Wedstrijd Folder van het jaar is nek-aan-nekrace

De verkiezing van de beste folder van het jaar kent voorlopig een erg spannend verloop. In de eerste ronde - waarin consumenten hun voorkeur kunnen laten blijken - is voorlopig in de drie categorieën sprake van een ware nek-aan-nekrace, en dat met al meer dan 35.000 uitgebrachte stemmen.

Negen winnaars gaan door

Nog tot 4 november kunnen consumenten hun favoriete folder immers naar een plaatsje in de tweede ronde stemmen: de eerste drie per categorie (food, non-food en home & garden) gaan door naar een de volgende ronde. Voorlopig is er helemaal nog niets beslist en merken we een spannende strijd in alle drie de categorieën.

 

Nog zeker vijftien folders zijn in de running voor negen plaatsen in de tweede ronde:

* Food: Aldi, Carrefour Hypermarkten & Planet, Colruyt, Delhaize, Lidl

* Non-food: Decathlon, Dreamland, Kruidvat, Lidl, Makro

* Home & Garden: Blokker, Brico, Gamma, Hubo, Pelckmans

 

Feestelijke uitreiking op 28 november

De negen folders die zich plaatsen voor de tweede ronde, komen in aanmerking voor twee prijzen: de publieksprijs en de vakjuryprijs. De uiteindelijke winnaar zal worden bekendgemaakt op de RetailDetail Night op 28 november. Die mag dan een heel jaar zijn folder tooien met het keurmerk "Beste folder van het jaar 2013".

 

Dat is echter nog niet alles: sowieso zijn de negen folders die zich plaatsen voor de tweede ronde allemaal winnaars. Zij krijgen immers de waardevolle inzichten van hoe de consumenten én de vakjury hun folders hebben beoordeeld – en ze genieten uiteraard van de media-aandacht die met het evenement gepaard gaat.

 

Retailers die in de laatste rechte lijn naar het afsluiten van de eerste stemronde nog een versnelling hoger willen schakelen, kunnen nog steeds het bannerpakket downloaden en hun klanten activeren om alsnog hun stem uit te brengen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Hema wil fors uitbreiden in Duitsland

21/11/2017

Winkelketen Hema heeft grote plannen in Duitsland: de komende drie jaar moeten er minstens zeventig nieuwe vestigingen openen. Momenteel heeft de keten in Duitsland slechts elf winkels. Daarenboven wil Hema shop-in-shops en winkels in treinstations openen.

"Amazon bijna klaar om kassaloze Go te lanceren"

20/11/2017

Volgens sommige bronnen werft Amazon momenteel bouwmanagers en marketeers aan voor zijn Amazon Go-team. Dat wijst er mogelijk op dat de supermarkt zonder personeel nu ook echt in de startblokken staat.

Mark Thomson (Zebra): "De tools voor de toekomst zijn al voorhanden"

17/11/2017

Volgens Mark Thomson, director of retail industry solutions bij Zebra, verandert de retail in de nabije toekomst ingrijpender dan in de voorbije vijftig jaar bij elkaar opgeteld. Tegen 2020 zal de connectiviteit met klanten immers groter zijn dan ooit, wat een uiterst persoonlijke winkelervaring mogelijk maakt. 

Qrf Beste Winkelketen van België en Qrf Webshop Awards: spanning stijgt!

16/11/2017

Op donderdag 23 november is het zover: op die avond worden de winnaars van de ‘Qrf Beste Winkelketen van België’ en ‘Qrf Webshop Awards’ bekendgemaakt tijdens de RetailDetail Night. 

Omzet 100 grootste webshops in België stijgt 13,5%

16/11/2017

De omzet van de top 100 webshops in België is van 3,7 miljard euro toegenomen naar 4,2 miljard euro, een stijging met 13,5%. Vooral voedingsmiddelen en huishoudelijke artikelen gaan vlotter over de digitale toonbank.

Supermarkten aan de ketting in regio Turnhout

16/11/2017

Grootwarenhuizen kunnen niet langer uitbreiden of nieuwe filialen openen in de stadsregio Turnhout. De maatregel moet de lokale handel in Turnhout, Vosselaar, Beerse en Oud-Turnhout een duwtje in de rug geven.

Back to top