Wedstrijd Folder van het jaar is nek-aan-nekrace | RetailDetail

Wedstrijd Folder van het jaar is nek-aan-nekrace

Wedstrijd Folder van het jaar is nek-aan-nekrace

De verkiezing van de beste folder van het jaar kent voorlopig een erg spannend verloop. In de eerste ronde - waarin consumenten hun voorkeur kunnen laten blijken - is voorlopig in de drie categorieën sprake van een ware nek-aan-nekrace, en dat met al meer dan 35.000 uitgebrachte stemmen.

Negen winnaars gaan door

Nog tot 4 november kunnen consumenten hun favoriete folder immers naar een plaatsje in de tweede ronde stemmen: de eerste drie per categorie (food, non-food en home & garden) gaan door naar een de volgende ronde. Voorlopig is er helemaal nog niets beslist en merken we een spannende strijd in alle drie de categorieën.

 

Nog zeker vijftien folders zijn in de running voor negen plaatsen in de tweede ronde:

* Food: Aldi, Carrefour Hypermarkten & Planet, Colruyt, Delhaize, Lidl

* Non-food: Decathlon, Dreamland, Kruidvat, Lidl, Makro

* Home & Garden: Blokker, Brico, Gamma, Hubo, Pelckmans

 

Feestelijke uitreiking op 28 november

De negen folders die zich plaatsen voor de tweede ronde, komen in aanmerking voor twee prijzen: de publieksprijs en de vakjuryprijs. De uiteindelijke winnaar zal worden bekendgemaakt op de RetailDetail Night op 28 november. Die mag dan een heel jaar zijn folder tooien met het keurmerk "Beste folder van het jaar 2013".

 

Dat is echter nog niet alles: sowieso zijn de negen folders die zich plaatsen voor de tweede ronde allemaal winnaars. Zij krijgen immers de waardevolle inzichten van hoe de consumenten én de vakjury hun folders hebben beoordeeld – en ze genieten uiteraard van de media-aandacht die met het evenement gepaard gaat.

 

Retailers die in de laatste rechte lijn naar het afsluiten van de eerste stemronde nog een versnelling hoger willen schakelen, kunnen nog steeds het bannerpakket downloaden en hun klanten activeren om alsnog hun stem uit te brengen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Naar efficiënte en gelukkige retailmedewerkers

19/06/2018

In België worden de kosten van arbeidsongeschiktheid door burn-out geschat op 7,96 miljard euro. Retailers ontsnappen er niet aan. Ondernemers Fabian Jeanmart en Hendrik Deroo van Clarity Upgrades zien heil in nieuwe managementmodellen.

Google investeert 550 miljoen dollar in JD.com

18/06/2018

Niemand wil de trein missen in de snel groeiende Aziatische markt. Ook Google heeft dat begrepen: de Amerikanen nemen een participatie in JD.com, de grote concurrent van Alibaba.

28 juni: The Future of Shopping-tafelgesprek met Wouter Kolk (Albert Heijn)

15/06/2018

Op 28 juni voert Albert Heijn-CEO Wouter Kolk een exclusief tafelgesprek over de toekomst van het winkelen met Jorg Snoeck en Pauline Neerman, auteurs van het boek 'The Future of Shopping', in boekhandel Scheltema in Amsterdam.

Bol.com rolt herhaalservice Bespaar Continu online uit

15/06/2018

Bol.com lanceert herhaalservice Bespaar Continu op de website. Vergelijkbaar met Amazon Prime, bezorgt de dienst vaste commodity-producten die mensen altijd in huis willen hebben tegen kortingen.

Acht inzichten die we onthouden van het Trade & Shopper Marketing Congress

14/06/2018

Niks dan enthousiaste reacties noteerden we op het Trade & Shopper Marketing Congress van RetailDetail en LD&Co. De grote bereidheid van sprekers en deelnemers om onderling inzichten uit te wisselen was opmerkelijk. Wat we onthielden?

Ludo Bijvoet is nieuwe topman Blokker

14/06/2018

Het management van Blokker is weer compleet: Ludo Bijvoet - vandaag topman van Xenos - heeft vanaf 1 juli de leiding bij de winkelketen in moeilijkheden, Frank Cocx wordt financieel directeur. Linda Keijzer gaat Xenos leiden.