Wordt Polare de nieuwe naam van De Slegte/Selexyz? | RetailDetail

Wordt Polare de nieuwe naam van De Slegte/Selexyz?

Wordt Polare de nieuwe naam van De Slegte/Selexyz?

Op 21 juni maakt de moedermaatschappij van de boekhandels van De Slegte en Selexyz officieel de nieuwe naam van de nieuwe boekenketen bekend, maar boekenwebsite Mustreads.nl meent nu al te weten dat de nieuwe fusieboekhandel Polare wordt gedoopt. De woordvoerder van investeringsmaatschappij ProCures wil het nieuws echter niet bevestigen.

Ook logo al geregistreerd

Volgens Mustreads heeft de moedermaatschappij van De Slegte en Selexyz, DSS Holding, de nieuwe merknaam al op 15 april 2013 in het Benelux Merkenregister geregistreerd. Ook het logo zou al vastgelegd zijn (zie foto).

 

Verder onderzoek van de boekensite bracht ook aan het licht dat er intussen al een domeinnaam en zelfs een Twitteraccount (@PolareNL) zijn aangemaakt. En omdat uit de geregistreerde beschrijving van het merk blijkt dat de nieuwkomer zich ook op digitaal lezen gaat richten, speculeert Mustreads zelfs op de komst van een heuse e-reader.

 

"Graag spannend houden"

Hoewel de boekennieuwssite behoorlijk zeker lijkt van zijn stuk, wil de woordvoerder van DSS-dochter ProCures het nieuws niet bevestigen: "Het enige wat ik wil zeggen is dat we vrijdag de 21e de naam bekend gaan maken. Ik heb begrepen dat er meerder namen, en meerder logo's, de ronde doen. Ik ga daar nu verder niets over zeggen. Dat wil ik heel graag spannend houden", aldus Bart Maussen.

 

In maart 2012 kocht ProCures Selexyz voor 3,5 miljoen euro, kort nadat het ook al De Slegte had opgekocht. In november opende de eerste fusiewinkel, met als logo een vraagteken. Klanten werden daarbij aangespoord om mee te denken over een nieuwe naam en dito concept. Op het "officiële" resultaat van die zoektocht is het dus nog even wachten...

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Erotiekketen Christine le Duc wil weer verleiden

14/08/2018

De keten van eroticashops Christine le Duc wil in Nederlandse handen een nieuwe verleidingspoging wagen. Gered uit het failliete concern Beate Uhse, zet de retailer haar zinnen op de Belgische en Nederlandse markt.

Amazon mag levering volgende dag niet garanderen

13/08/2018

De Britse reclamewaakhond heeft het niet voor Amazons belofte om bestellingen van Prime-leden de volgende dag te zullen leveren. Tijdens de feestdagen vorig jaar waren er vertragingen, dus moet Amazon de garantie schrappen.

RetailDetail Day 2018: geobsedeerd door de klant

13/08/2018

Meer dan ooit staat de klant hoog op de agenda van retailers en merken. Maar is dat niet altijd zo geweest? De RetailDetail Day kijkt voorbij de hype en peilt naar de essentie van klantgericht ondernemen in het digitale tijdperk.

Hoe koopt de consument van morgen?

09/08/2018

Wist je dat winkelen en kopen twee verschillende activiteiten zijn geworden? De weg die de klant van de toekomst aflegt, ziet er helemaal anders uit. Beleef hem zelf in een Inspiration Tour van retailhub en dompel je onder in 1.250 m² innovatie. 

Decathlon neemt Zwitserse sportketen Athleticum over

09/08/2018

Decathlon neemt de Zwitserse sportketen Athleticum over. Verkoper Maus Frères krijgt een minderheidsbelang in Decathlon Zwitserland, een overnamebedrag is niet meegedeeld.

Prima halfjaar voor Rakuten

09/08/2018

De Japanse e-commercereus Rakuten, ’s werelds nummer 5 gemeten naar handelsvolume, zag zowel zijn omzet als zijn winst de voorbije zes maanden flink toenemen. Intussen gaat de groep zijn interne structuur grondig reorganiseren om sneller te kunnen inspelen op de almaar sneller wijzigende marktomstandigheden.