Wordt Polare de nieuwe naam van De Slegte/Selexyz?

Wordt Polare de nieuwe naam van De Slegte/Selexyz?

Op 21 juni maakt de moedermaatschappij van de boekhandels van De Slegte en Selexyz officieel de nieuwe naam van de nieuwe boekenketen bekend, maar boekenwebsite Mustreads.nl meent nu al te weten dat de nieuwe fusieboekhandel Polare wordt gedoopt. De woordvoerder van investeringsmaatschappij ProCures wil het nieuws echter niet bevestigen.

Ook logo al geregistreerd

Volgens Mustreads heeft de moedermaatschappij van De Slegte en Selexyz, DSS Holding, de nieuwe merknaam al op 15 april 2013 in het Benelux Merkenregister geregistreerd. Ook het logo zou al vastgelegd zijn (zie foto).

 

Verder onderzoek van de boekensite bracht ook aan het licht dat er intussen al een domeinnaam en zelfs een Twitteraccount (@PolareNL) zijn aangemaakt. En omdat uit de geregistreerde beschrijving van het merk blijkt dat de nieuwkomer zich ook op digitaal lezen gaat richten, speculeert Mustreads zelfs op de komst van een heuse e-reader.

 

"Graag spannend houden"

Hoewel de boekennieuwssite behoorlijk zeker lijkt van zijn stuk, wil de woordvoerder van DSS-dochter ProCures het nieuws niet bevestigen: "Het enige wat ik wil zeggen is dat we vrijdag de 21e de naam bekend gaan maken. Ik heb begrepen dat er meerder namen, en meerder logo's, de ronde doen. Ik ga daar nu verder niets over zeggen. Dat wil ik heel graag spannend houden", aldus Bart Maussen.

 

In maart 2012 kocht ProCures Selexyz voor 3,5 miljoen euro, kort nadat het ook al De Slegte had opgekocht. In november opende de eerste fusiewinkel, met als logo een vraagteken. Klanten werden daarbij aangespoord om mee te denken over een nieuwe naam en dito concept. Op het "officiële" resultaat van die zoektocht is het dus nog even wachten...

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Blind naar de supermarkt: AH en Carrefour werken aan toegankelijkheid

23/01/2018

Een supermarkt is een doolhof als je slecht ziet. Albert Heijn neemt daarom deel aan een ‘hackathon’ om boodschappen doen voor blinde of slechtziende shoppers toegankelijker te maken, terwijl bij Carrefour in Mons medewerkers zijn opgeleid om te helpen.

Analyse: Bompard maakt slechts een beetje komaf met taboes bij Carrefour

23/01/2018

Carrefour-CEO Alexandre Bompard wond er geen doekjes om tijdens de presentatie van zijn transformatieplan: de groep staat voor een culturele omwenteling. Daarbij moeten alle taboes van tafel. Echte verrassingen blijven echter uit en over België is er voorlopig geen nieuws…

Dochterbedrijf Alibaba op weg naar België

23/01/2018

Het Chinese Alibaba bekijkt de mogelijkheid om een filiaal van dochterbedrijf Ant Financial te openen in Brussel. Dat bedrijf is gespecialiseerd in financiële producten, zoals Alipay. Een definitieve beslissing over het filiaal is er nog niet genomen.

Unilever schrapt banen bij Belgisch retailsalesteam

22/01/2018

Unilever Belgium reorganiseert haar team van winkelvertegenwoordigers. Er gaan daarbij elf banen verloren, bevestigt het bedrijf aan de RetailDetail-redactie.

Zes Limburgse gemeenten willen handelskern versterken

22/01/2018

De Limburgse gemeenten Beringen, Bilzen, Leopoldsburg, Lommel, Maaseik en Tongeren lanceren een nieuw plan dat de handelskern in die gemeenten moet versterken Lokale handelaars zullen zelf kunnen meedenken rond de nieuwe strategie.

Dit zijn de populairste webshops in België

18/01/2018

Nieuwe cijfers brengen de favoriete webwinkels in kaart van de Belgische internetgebruikers in 2017. Amazon domineert, maar naast de grote internationale spelers zijn ook de tweedehandssites opvallend populair.  

Back to top