RetailDetail BE
België - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • España - ES
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • EVENTS 2025
    • EVENTS 2026
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • RE-TALE(S)
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
RetailDetail BE
België - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • España - ES
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • EVENTS 2025
    • EVENTS 2026
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • RE-TALE(S)
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
thumb
Geschreven door Stefan Van Rompaey
In dit artikel
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

Zalando, Alibaba en Rainpharma op internationale affiche RetailDetail Congress

icon
Algemeen30 maart, 2022

RetailDetail lost de eerste namen voor het RetailDetail Congress op 28 april. Op de affiche: een bijzondere mix van multinationale platformen en lokale ondernemers. De rode draad: nieuwe zakenmodellen. Alles moet anders: Re-Set, Re-Made, Re-Tail.

 

Toekomstpistes

‘Direct-to-consumer’ concepten, influencers, ‘social selling’, NFT’s, het ‘metaversum’, de opkomst van abonnementsmodellen…: als u dacht dat de retailsector de afgelopen jaren zijn portie disruptie al wel had gehad, met de coronapandemie en de e-commerce-explosie die erop volgde, dan bent u eraan voor de moeite. Retail zal nooit meer hetzelfde zijn. Geen paniek echter: dat creëert ook enorme kansen.

 

Onder het motto “Re-Set, Re-Made, Re-Tail” gaat het RetailDetail Congress op zoek naar de zakenmodellen van de toekomst. Welke opportuniteiten dienen zich aan in het nieuwe retailnormaal? Niet toevallig verwijst het thema naar het nieuwe boek The Future of Shopping: Re-set Re-Made Re-tail van Pauline Neerman en Jorg Snoeck, dat dit voorjaar verschijnt bij Lannoo Campus en Van Duuren Management.

 

Grote platformen

De eerste sprekers maken we nu bekend. Op het hoofdpodium ’s avonds alvast twee prominente vertegenwoordigers van de platformeconomie: Megan Maley is general manager bij Zalando voor de Benelux, het Verenigd Koninkrijk en Ierland. Ze komt niet alleen de platformstrategie van het Berlijnse e-commercebedrijf toelichten, maar zal ook illustreren hoe de internationale speler erin slaagt om in te spelen op lokale smaken en voorkeuren.

 

Roland Palmer is algemeen directeur bij Alibaba voor België, Nederland, het Verenigd Koninkrijk en de Noordse landen. Hij benadrukt dat handel drijven met Alibaba geen eenrichtingsverkeer is: hij hielp immers al vele tientallen bedrijven uit de Benelux de weg te vinden naar de immense Chinese markt.

 

Dichter bij huis zoeken we het met Rainpharma, het Belgische fenomeen dat een schoonheids- en verzorgingsmerk in de markt zet via een uitgekiende omnichannelstrategie in partnerschap met lokale ondernemers. CEO Greet Boonen legt uit hoe en waarom.

 

Drie voorprogramma’s

Als aanloop naar die plenaire sessies staan er ’s middags drie parallelsessies op het programma. Het voorprogramma Retail Design verkent toekomstpistes voor de fysieke winkel: professor Katelijn Quartier van het Retail Design Lab, een kenniscentrum van de Universiteit Hasselt, gaat in debat met retailers en interieurarchitecten. Binnenkort meer!

 

In het voorprogramma Future of Shopping presenteert RetailDetail-oprichter Jorg Snoeck nieuwe zakenmodellen. Onder andere brillenmerk Odette Lunettes, het ‘members only’-outletconcept Cameleon en het vernieuwende elektrische automerk Polestar illustreren nieuwe wegen om de consument te bereiken.

 

Uniek tot slot is het voorprogramma Gamechangers rond ‘influencermarketing’, de nieuwe mond-tot-mond reclame. Hoe genereer je engagement en interactie op sociale media? Hoe ga je viraal met authentieke content? Welke kansen en valkuilen dienen zich aan? Dit seminar brengt getuigenissen van retailers, merken, agentschappen én influencers. 

 

Het RetailDetail Congress vindt plaats op 28 april in Antwerpen. Binnenkort maken we meer namen bekend. Meer informatie en tickets vind je via deze link.

 

Meer over... Algemeen
Zie meer
  • icon
    Algemeen10 december, 2025
    Onderaannemer Albert Heijn en Jysk spil in grootschalig witwasonderzoek

    In een onderzoek naar witwaspraktijken zijn op zo'n twintig locaties in Antwerpen en Brussel de voorbije dagen huiszoekingen uitgevoerd. De vermoedelijke spilfiguur is een onderaannemer van Albert Heijn en Jysk.

  • icon
    Algemeen10 december, 2025
    Primeur: slimme lichtreclame Neolytics analyseert shoppergedrag

    Lichtreclamespecialist Neopaul-signs en data-analist The Retail Factory lanceren samen Neolytics, ’s werelds eerste slimme lichtreclame met geïntegreerde technologie die passanten- en bezoekersgedrag in kaart brengt: “Dit zal de fysieke retail voorgoed veranderen”.

  • icon
    Algemeen10 december, 2025
    Meer winnaars per trekking en één droomwoning per maand dankzij vernieuwde Lucky Lotto Code

    In mei van dit jaar heeft de Nationale Loterij de Lotto-formule vernieuwd: er zijn nu meer winnaars dan ooit. Dat is goed nieuws voor winkeliers, en zeker in aanloop naar de eindejaarsfeesten, een tijd om gul te zijn, een periode om te delen.

Meest gelezen
  • icon
    Food27 november, 2025
    Promo-oorlog: Colruyt contra Kruidvat
  • icon
    Wonen26 november, 2025
    Swiss Sense, Dreambaby en Dreamland redden nog enkele Belgische Leen Bakker-winkels
  • icon
    Food18 november, 2025
    Dit worden de uitbaters van de Delhaize-supermarkten op de Cora-sites
  • icon
    Algemeen17 november, 2025
    Ook AliExpress, Amazon, eBay, Joom, Temu en Wish verkochten illegale producten, zegt Frankrijk
Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • socialLinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform The Loop, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres
Kolveniersstraat 7, bus 26 2000 Antwerp
Bezoekadres
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerp
Hoe bereik je ons:
Routebeschrijving
© 2025 RetailDetail
Contacteer ons Over ons info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepterenCookie SettingsReject All
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Functional & Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
CookieDuurBeschrijving
cookielawinfo-checkbox-analytics11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics & Advertisement".
cookielawinfo-checkbox-necessary11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Functional & Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance & Others".
viewed_cookie_policy11 monthsThe cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Analytics & Advertisement
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Performance & Others
Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
OPSLAAN & ACCEPTEREN