Albert Heijn opent in Brugge zijn 21ste Belgische winkel

Albert Heijn opent in Brugge zijn 21ste Belgische winkel

Terwijl Delhaize gisteren aankondigde 14 niet-rendabele winkels stop te zetten en mogelijk 2.500 mensen te ontslaan, heeft de Nederlandse 'uitdager' Albert Heijn vandaag in Brugge zijn 21ste supermarkt in ons land geopend.

Eerste voor kersvers topman Luc Baets

Voor Albert Heijn is de nieuwe supermarkt in Brugge, na Bredene, Kortrijk, Harelbeke en Roeselare, al de vijfde West-Vlaamse winkel en meteen de 21ste van ons land. Voor Luc de Baets, die begin deze maand Corné Mulders opvolgde als topman van Albert Heijn België, was het echter de eerste. Al is het zeker niet de laatste, want eind deze maand opent de Nederlandse groep nog een supermarkt in Genk en begin juli volgt een opening in Lokeren. In het najaar moeten nog meer winkels de deur openen.

 

De nieuwe winkel in Brugge, aan de Sint-Pieterskaai, is 1.333 m² groot, heeft 12.000 artikelen in zijn assortiment en telt 60 medewerkers. Dat brengt het aantal werknemers van Albert Heijn in België - voor zowel de eigen winkels als de franchisezaken - intussen al op een totaal van 1.370 mensen.

 

Moeilijkheden om personeel te vinden heeft Albert Heijn naar eigen zeggen niet. "We krijgen altijd ontzettend veel reacties", aldus woordvoerster Sally Herygers. Franchisenemers, dat blijft een ander paar mouwen: "Die zijn niet evident om te vinden", geeft de woordvoerster toe. Van de 21 Belgische supermarkten zijn er nog maar drie in franchise. "Maar alle winkels presteren wel boven de verwachtingen."

 

"Continu op zoek naar locaties"

Met de kersverse reorganisatie van Delhaize in het achterhoofd, kon het niet anders of de aanwezige AH-toplui kregen de vraag voorgeschoteld of Albert Heijn interesse heeft in de locaties die Delhaize wil stopzetten wegens niet rendabel.

 

"We zijn continu op zoek naar locaties", antwoordde Sally Herygers ietwat ontwijkend, zonder dieper in te gaan op de suggestie. De Nederlandse supermarktketen herbevestigde wel zijn doelstelling om tegen eind 2016 minstens 50 supermarkten in Vlaanderen te tellen. Meer details over de toekomstplannen na 2016 wilde het bedrijf niet kwijt.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Filet Pur: Gratis is het nieuwe duur

22/09/2017

Wat een week! De ene na de andere retailer wordt onder curatele geplaatst, en een omgekeerde driehoek zet de foodsector op zijn kop. Klinkt mysterieus? Lees dan gauw het FMCG-overzicht van RetailDetail Food.

Spar Good Food verbindt retail met horeca

22/09/2017

Beleving is essentieel voor het succes van de buurtwinkel. Spar Lambrechts bedacht daarom het onderscheidende concept Spar Good Food, dat een bruggetje legt richting buitenhuisconsumptie.

RetailDetail Food #22 staat online

22/09/2017

In het nieuwe nummer van RetailDetail Food maken we een stand van zaken op met enkele franchiseformules. Waar zijn ze momenteel mee bezig, bij Spar Colruyt Group, Lambrechts, Delhaize, Carrefour en Alvo?  

Passendale. Proef de traditie van bij ons.

22/09/2017

(publireportage) Passendale, een Belgische kaas, traditioneel bereid volgens een origineel recept. Elke Passendale bol wordt met de nodige zorg en vakkundigheid vervaardigd onder het wakend oog van onze kaasmeesters. 

Breaking: François-Melchior de Polignac weg bij Carrefour Belgium

22/09/2017

De redactie verneemt dat de CEO van Carrefour Belgium het bedrijf verlaat. Guillaume de Colonges, zopas benoemd tot directeur exécutif Europe du Nord et de l’Est, zal rechtstreeks de directie van Carrefour Belgium op zich nemen. 

Louis Delhaize lanceert huismerk ‘Louis’

22/09/2017

In het groeiende segment van buurtwinkels en petrolshops zet Delfood meer dan ooit in op differentiatie. Het nieuwe huismerk Louis wil een merk op mensenmaat zijn, met een uitgesproken Belgisch karakter. 

Back to top