Albert Heijn opent in Brugge zijn 21ste Belgische winkel

Albert Heijn opent in Brugge zijn 21ste Belgische winkel

Terwijl Delhaize gisteren aankondigde 14 niet-rendabele winkels stop te zetten en mogelijk 2.500 mensen te ontslaan, heeft de Nederlandse 'uitdager' Albert Heijn vandaag in Brugge zijn 21ste supermarkt in ons land geopend.

Eerste voor kersvers topman Luc Baets

Voor Albert Heijn is de nieuwe supermarkt in Brugge, na Bredene, Kortrijk, Harelbeke en Roeselare, al de vijfde West-Vlaamse winkel en meteen de 21ste van ons land. Voor Luc de Baets, die begin deze maand Corné Mulders opvolgde als topman van Albert Heijn België, was het echter de eerste. Al is het zeker niet de laatste, want eind deze maand opent de Nederlandse groep nog een supermarkt in Genk en begin juli volgt een opening in Lokeren. In het najaar moeten nog meer winkels de deur openen.

 

De nieuwe winkel in Brugge, aan de Sint-Pieterskaai, is 1.333 m² groot, heeft 12.000 artikelen in zijn assortiment en telt 60 medewerkers. Dat brengt het aantal werknemers van Albert Heijn in België - voor zowel de eigen winkels als de franchisezaken - intussen al op een totaal van 1.370 mensen.

 

Moeilijkheden om personeel te vinden heeft Albert Heijn naar eigen zeggen niet. "We krijgen altijd ontzettend veel reacties", aldus woordvoerster Sally Herygers. Franchisenemers, dat blijft een ander paar mouwen: "Die zijn niet evident om te vinden", geeft de woordvoerster toe. Van de 21 Belgische supermarkten zijn er nog maar drie in franchise. "Maar alle winkels presteren wel boven de verwachtingen."

 

"Continu op zoek naar locaties"

Met de kersverse reorganisatie van Delhaize in het achterhoofd, kon het niet anders of de aanwezige AH-toplui kregen de vraag voorgeschoteld of Albert Heijn interesse heeft in de locaties die Delhaize wil stopzetten wegens niet rendabel.

 

"We zijn continu op zoek naar locaties", antwoordde Sally Herygers ietwat ontwijkend, zonder dieper in te gaan op de suggestie. De Nederlandse supermarktketen herbevestigde wel zijn doelstelling om tegen eind 2016 minstens 50 supermarkten in Vlaanderen te tellen. Meer details over de toekomstplannen na 2016 wilde het bedrijf niet kwijt.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Aldi Nord en Aldi Süd werken samen voor dierenwelzijn

18/01/2018

Aldi Nord en Aldi Süd slaan de handen in elkaar voor een unieke samenwerking: de discountbroers lanceren samen een eigen keurmerk voor dierenwelzijn. Het label Fair & Gut start enkel in Duitsland en voor gevogelteproducten, maar wordt later uitgebreid.

Hoe weinig suiker is te weinig? Rewe test de limieten met chocoladepudding

18/01/2018

Hoe weinig suiker kan een mens verdragen? Dat test de Duitse supermarktketen Rewe met een klantenbevraging. Het wil het suikergehalte in huismerkproducten verlagen, maar de consument beslist zelf hoeveel.

Lidl schroeft Amerikaanse ambitie terug

18/01/2018

Lidl hoopte tegen deze zomer een honderdtal vestigingen te hebben in de Verenigde Staten, maar nu moet de discountketen zijn ambitie voor het eerste jaar over de plas terugschroeven. Momenteel hebben de Duitsers 49 vestigingen in de Verenigde Staten.

Carrefour zet punt achter moeilijk jaar

17/01/2018

Ondanks verbetering in het vierde kwartaal heeft de groep Carrefour een bijzonder moeilijk jaar achter de rug. Ook in België kon de retailer niet groeien. Het is nu uitkijken naar de maatregelen die CEO Bompard volgende week aankondigt.

Britse supermarktketen Iceland geeft plastic de zak

17/01/2018

De Britse diepvriesketen Iceland schrapt als eerste supermarktketen alle plasticverpakkingen van zijn huismerken. Tegen 2023 moeten alle 1400 huismerkproducten verpakt worden in een duurzamer alternatief voor plastic, zoals karton en papier.

AB InBev doet twee Duitse bieren van de hand

17/01/2018

AB InBev doet met Diebels en Hasseröder twee Duitse biermerken van de hand. Die komen nu, samen met hun brouwerijen, in bezit van het investeringsfonds CKCF. Dat wil meer investeren in de twee bieren.

Back to top