Albert Heijn strijkt neer in Bredene | RetailDetail

Albert Heijn strijkt neer in Bredene

Albert Heijn strijkt neer in Bredene

Nu Albert Heijn van het schepencollege van Bredene een vergunning heeft gekregen, kan de Nederlandse supermarktketen zijn nieuwe winkel nog dit voorjaar openen en zijn geplande expansie in ons land verder vorm geven.

Twintig Belgische winkels

Albert Heijn had eind vorig jaar gezegd 2013 te willen afsluiten met twintig winkels, en daar wordt stap voor stap werk van gemaakt. Nu zowel het schepencollege als het Nationaal Distributiecomité het licht op groen zetten, heeft Albert Heijn de socio-economische vergunning op zak om in de Kapelstraat een nieuwe winkel te openen op de plaats waar vroeger een speelhal-casino stond.

 

Dat Albert Heijn precies op die plaats een supermarkt opent, is op z'n minst opvallend te noemen: in dezelfde buurt liggen ook al een Lidl en Proxy Delhaize, terwijl elders in Bredene minder supermarkten ingeplant zijn.

 

Volgens het gemeentebestuur zal de nieuwe supermarkt heel wat kustbewoners naar Bredene lokken, wat (vooral in combinatie met de zomertoeristen) voor heel wat parkeerellende kan zorgen. Toch is er voorlopig geen sprake van om extra parkeergelegenheid te voorzien tussen de Kapelstraat en de Koninklijke Baan.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Filet Pur: Een wervelende slechtnieuwsshow

22/06/2018

Ook al deden flink wat foodspelers hafslachtige pogingen om hun beroerde berichten weg te moffelen, Filet Pur achterhaalde ze wel. Hier is het ietwat pijnlijke maar alweer leerrijke weekoverzicht van RetailDetail Food!

Panos vervangt klantenkaart door app

21/06/2018

Na bijna een kwarteeuw heeft broodjesketen Panos zijn klantenprogramma gedigitaliseerd: exit plastic kaart, welkom app. “Op korte termijn mikken we erop om via het kanaal 150.000 klanten te bereiken en te leren kennen”, klinkt het.

Kellogg’s aangeklaagd wegens misleidende verpakking

21/06/2018

Test-Aankoop heeft bij de FOD Economie een klacht ingediend tegen Kellogg’s, omdat volgens de consumentenorganisatie de informatie op de verpakking van de Special K-graanreep met rode vruchten misleidend is.

Dure voeding duwt consument over de grens

20/06/2018

Terwijl de export van Belgische voedingsproducten boomt, daalt de consumptie op de binnenlandse markt omdat de prijzen stijgen. Een onrustwekkende trend, zegt de industrie: het beleid moet ingrijpen.

Avontuurlijke bierliefhebbers vormen uitdaging voor kleine brouwers

20/06/2018

Wereldwijd blijft de consumptie van ‘craft beer’ flink stijgen, maar merktrouw is voor de liefhebbers van artisanale speciaalbieren een erg relatief begrip. Dat betekent een uitdaging voor de producenten.

Albert Frère lust wel een Vanreusel frikandel

20/06/2018

Ergon, een investeringsfonds van de holding GBL, neemt een participatie in Beltaste, het bedrijf achter frikandellenfabrikant Vanreusel. Dat was al een tijd op zoek naar een financiële partner.