Albert Heijn zet limiet op Bonusaanbiedingen | RetailDetail

Albert Heijn zet limiet op Bonusaanbiedingen

Albert Heijn zet limiet op Bonusaanbiedingen

De Bonusaanbiedingen van Albert Heijn in België missen hun effect duidelijk niet, want de keten ziet zich genoodzaakt om in België het aantal producten dat bij een Bonusaanbieding gekocht mag worden te limiteren.

Maximum zes artikelen

Albert Heijn geeft voortaan aan dat er maximum zes artikelen mogen gekocht worden per aanbieding en per klant. De supermarktketen wil zo voorkomen dat het zonder voorraad komt te zitten. De maatregel werd vooral in leven geroepen om nachtwinkels, die gebruik maken van de aanbiedingen om een flinke voorraad aan te leggen, tegen te houden.


Gezien de hoge marges die nachtwinkels nemen, is het aantrekkelijk voor hen om extra in te kopen bij AH, "zeker wanneer hun hardlopende producten bij ons in de Bonus zijn", zegt een medewerker van de Gentse vestiging van de Nederlandse winkelketen.


"Wij zien dat onze Belgische klanten heel enthousiast zijn over de Bonusaanbiedingen. Daar zijn we natuurlijk heel blij mee, maar we vinden het wel belangrijk dat al onze klanten gebruik kunnen maken van de korting. Daarom hebben we in de Belgische winkels deze bordjes opgehangen", laat een woordvoerder van Albert Heijn weten aan Levensmiddelenkrant.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Lidl opent restaurant voor blokkende studenten

22/05/2018

Lidl wil studenten in de ‘blok’ helpen om gezond te eten: de supermarktketen opent een pop-uprestaurant in Gent, dat 24 uur op 24 en 7 dagen op 7 open is om studenten door de examenperiode te loodsen.

Carrefour genoodzaakt om honderden Dia-winkels te sluiten

22/05/2018

Carrefour vindt geen kopers voor honderden van zijn voormalige Dia-winkels in Frankrijk. Bijna 230 vestigingen zullen daardoor waarschijnlijk de deuren moeten sluiten. 

Carrefour en Tencent openen hightechwinkel in Shanghai

22/05/2018

In het zopas geopende winkelconcept ‘Le Marché’, het eerste resultaat van het recente partnership tussen Carrefour en Tencent, kunnen klanten betalen via gezichtsherkenning aan onbemande check-outs.

Carrefour geeft meer details over transformatieplan

22/05/2018

Gezondheid en digitalisering zijn speerpunten in de plannen van Carrefour Belgium. Binnenkort kunnen klanten e-commerce bestellingen afhalen of terugbrengen in alle Express buurtwinkels. In de hypermarkten maakt non-food plaats voor bio en horeca.

Filet Pur: Snoep maar lekker verder!

18/05/2018

Hoe Colruyt zo goedkoop kan blijven, wat Albert Heijn bekokstooft in het versrayon, waarom Delhaize glutenvrij wordt en hoe vrolijk het er bij Aldi aan toe gaat? Dat verneemt u in het pittig gekruide weekoverzicht van RetailDetail Food.

Hoegaarden verhuist deel productie naar Vietnam en China

18/05/2018

Het witbier Hoegaarden groeit sterk in Azië, maar verliest zijn pluimen in Europa. AB InBev verhuist daarom een deel van de productie naar China en Vietnam: in de brouwerij in Hoegaarden zelf wordt twee dagen per week minder gebrouwen.