Albert Heijn zet limiet op Bonusaanbiedingen

Albert Heijn zet limiet op Bonusaanbiedingen

De Bonusaanbiedingen van Albert Heijn in België missen hun effect duidelijk niet, want de keten ziet zich genoodzaakt om in België het aantal producten dat bij een Bonusaanbieding gekocht mag worden te limiteren.

Maximum zes artikelen

Albert Heijn geeft voortaan aan dat er maximum zes artikelen mogen gekocht worden per aanbieding en per klant. De supermarktketen wil zo voorkomen dat het zonder voorraad komt te zitten. De maatregel werd vooral in leven geroepen om nachtwinkels, die gebruik maken van de aanbiedingen om een flinke voorraad aan te leggen, tegen te houden.


Gezien de hoge marges die nachtwinkels nemen, is het aantrekkelijk voor hen om extra in te kopen bij AH, "zeker wanneer hun hardlopende producten bij ons in de Bonus zijn", zegt een medewerker van de Gentse vestiging van de Nederlandse winkelketen.


"Wij zien dat onze Belgische klanten heel enthousiast zijn over de Bonusaanbiedingen. Daar zijn we natuurlijk heel blij mee, maar we vinden het wel belangrijk dat al onze klanten gebruik kunnen maken van de korting. Daarom hebben we in de Belgische winkels deze bordjes opgehangen", laat een woordvoerder van Albert Heijn weten aan Levensmiddelenkrant.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Nestlé Belgilux heeft een nieuwe CEO

23/11/2017

Nestlé heeft bekend gemaakt dat Michel Mersch aan de slag gaat als de nieuwe CEO van Nestlé Belgilux. Hij volgt in die functie Alexander von Maillot op, die een nieuwe positie krijgt op het hoofdkantoor in Zwitserland.

Dure cognacs van Rémy Cointreau doet het goed in Azië

23/11/2017

De Franse drankengroep Rémy Cointreau pakt uit met uitstekende cijfers: vooral de duurdere flessen cognac gaan vlot over de toonbank. Zeker in China, Japan en Singapore is de groei opzienbarend.

Ex-CEO Delhaize investeert in startup YouMeal

23/11/2017

YouMeal, een startup die restaurantuitbaters toelaat hun klanten eenvoudig te informeren over de samenstelling van hun gerechten, heeft 800.000 euro aan nieuwe fondsen opgehaald. Een van de investeerders is Pierre-Olivier Beckers, voormalig CEO van Delhaize en momenteel voorzitter van het BOIC. 

Onlineverkoop FMCG verder in de lift

22/11/2017

Volgens nieuwe cijfers van Kantar Worldpanel groeien online boodschappen met 30%, terwijl de totale markt met slechts 1,3% vooruitgaat. E-commerce heeft nu een aandeel van 4,6% in FMCG. Tegen 2025 zal dat 10% zijn, goed voor 145 miljard euro.

Nestlé denkt aan overname Hain Celestial

22/11/2017

Nestlé zou interesse hebben in een overname van Hain Celestial, een Amerikaanse voedingsbedrijf dat zich richt op de productie van natuurlijke en vegetarische voeding. De waarde van het bedrijf wordt op ongeveer 3,5 miljard euro geschat.

Schotland voert als eerste minimumprijs in voor alcohol

21/11/2017

Schotland heeft een wereldprimeur te pakken, want het mag eindelijk een minimumprijs voor alcohol invoeren. De wet werd in 2012 al goedgekeurd, maar werd sindsdien tegengehouden door de whiskystokers.

Back to top