Albert Heijn zet limiet op Bonusaanbiedingen

Albert Heijn zet limiet op Bonusaanbiedingen

De Bonusaanbiedingen van Albert Heijn in België missen hun effect duidelijk niet, want de keten ziet zich genoodzaakt om in België het aantal producten dat bij een Bonusaanbieding gekocht mag worden te limiteren.

Maximum zes artikelen

Albert Heijn geeft voortaan aan dat er maximum zes artikelen mogen gekocht worden per aanbieding en per klant. De supermarktketen wil zo voorkomen dat het zonder voorraad komt te zitten. De maatregel werd vooral in leven geroepen om nachtwinkels, die gebruik maken van de aanbiedingen om een flinke voorraad aan te leggen, tegen te houden.


Gezien de hoge marges die nachtwinkels nemen, is het aantrekkelijk voor hen om extra in te kopen bij AH, "zeker wanneer hun hardlopende producten bij ons in de Bonus zijn", zegt een medewerker van de Gentse vestiging van de Nederlandse winkelketen.


"Wij zien dat onze Belgische klanten heel enthousiast zijn over de Bonusaanbiedingen. Daar zijn we natuurlijk heel blij mee, maar we vinden het wel belangrijk dat al onze klanten gebruik kunnen maken van de korting. Daarom hebben we in de Belgische winkels deze bordjes opgehangen", laat een woordvoerder van Albert Heijn weten aan Levensmiddelenkrant.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Filet Pur: Gratis is het nieuwe duur

22/09/2017

Wat een week! De ene na de andere retailer wordt onder curatele geplaatst, en een omgekeerde driehoek zet de foodsector op zijn kop. Klinkt mysterieus? Lees dan gauw het FMCG-overzicht van RetailDetail Food.

Spar Good Food verbindt retail met horeca

22/09/2017

Beleving is essentieel voor het succes van de buurtwinkel. Spar Lambrechts bedacht daarom het onderscheidende concept Spar Good Food, dat een bruggetje legt richting buitenhuisconsumptie.

RetailDetail Food #22 staat online

22/09/2017

In het nieuwe nummer van RetailDetail Food maken we een stand van zaken op met enkele franchiseformules. Waar zijn ze momenteel mee bezig, bij Spar Colruyt Group, Lambrechts, Delhaize, Carrefour en Alvo?  

Passendale. Proef de traditie van bij ons.

22/09/2017

(publireportage) Passendale, een Belgische kaas, traditioneel bereid volgens een origineel recept. Elke Passendale bol wordt met de nodige zorg en vakkundigheid vervaardigd onder het wakend oog van onze kaasmeesters. 

François-Melchior de Polignac weg bij Carrefour Belgium

22/09/2017

De redactie verneemt dat de CEO van Carrefour Belgium het bedrijf verlaat. Guillaume de Colonges, zopas benoemd tot directeur exécutif Europe du Nord et de l’Est, zal rechtstreeks de directie van Carrefour Belgium op zich nemen. 

Louis Delhaize lanceert huismerk ‘Louis’

22/09/2017

In het groeiende segment van buurtwinkels en petrolshops zet Delfood meer dan ooit in op differentiatie. Het nieuwe huismerk Louis wil een merk op mensenmaat zijn, met een uitgesproken Belgisch karakter. 

Back to top